Sida 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 216

Diskussion: Livesäkerhet

  1. #151
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av demo_man Visa Inlägg
    hej!
    jag tänkte höra om det nu är så att man har en flachad xbox men vill spela live, skulle det då inte gå att skaffa en till xbox dvd spelare o koppla in utifrån xboxen (extren) o använda nån slags switch så man kan byta mellan dvd spelarna när man spelar vissa spel på live o andra spel offline?
    för själva flachen sitter vell bara i dvd spelaren? eller kan dom iaf se att ens xbox skulle vara flachad om man skulle använda en oflachad dvd spelare?
    Vi har iaf en produkt som gör detta. Mer/mindre livesäkert kan vi bara spekulera om.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1119&xSec=89
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #152
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Tjena , något nytt angående LT och så ?

    Är det som i maj ? , man laddar den och checkar den i abgx och sen spelar.
    Ja, inte så mycket annat man kan göra som jag kan komma på...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #153
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av demo_man Visa Inlägg
    hej!
    jag tänkte höra om det nu är så att man har en flachad xbox men vill spela live, skulle det då inte gå att skaffa en till xbox dvd spelare o koppla in utifrån xboxen (extren) o använda nån slags switch så man kan byta mellan dvd spelarna när man spelar vissa spel på live o andra spel offline?
    för själva flachen sitter vell bara i dvd spelaren? eller kan dom iaf se att ens xbox skulle vara flachad om man skulle använda en oflachad dvd spelare?
    Dom kan se det även om du har en original läsare på sidan av, eftersom den typen av produkter drar extra ström, vilket dom om du har otur kan upptäckas av MS... = ban, bästa lösningen är egentligen att ha 2 konsoller; en flashad och en original, då är man så säker man kan bli på live, dock ska iXtreme LT vara livesäker, så det ska inte vara någon fara att köra dessa på live i dagsläget iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #154
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dom kan se det även om du har en original läsare på sidan av, eftersom den typen av produkter drar extra ström, vilket dom om du har otur kan upptäckas av MS... = ban, bästa lösningen är egentligen att ha 2 konsoller; en flashad och en original, då är man så säker man kan bli på live, dock ska iXtreme LT vara livesäker, så det ska inte vara någon fara att köra dessa på live i dagsläget iaf
    Okej, men rent teoretiskt sett, om jag skulle byta ut den flacade dvd spelaren mot en orginal så skulle dom inte kunna se om maskinen varit flachad o då banna den?

    är det många som kör med iXtreme LT på live utan att ha blivit bannade då?

  5. #155
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nej, det finns inga garantier för det, om du en gång kört maskinen med flashad DVD kan det ha lagrats information om detta på xboxen, en förändring i mjukvaran/svaren vilket kan leda till ban

    Det är svårt att säga, men jag har inte hört om ngn som blivit bannad med LT ännu iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #156
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, det finns inga garantier för det, om du en gång kört maskinen med flashad DVD kan det ha lagrats information om detta på xboxen, en förändring i mjukvaran/svaren vilket kan leda till ban

    Det är svårt att säga, men jag har inte hört om ngn som blivit bannad med LT ännu iaf
    okej, men det där du sa om en xbox till, man kan ju flytta över sina "profiler" men om man har en profil på en flachad xbox o flyttar den till en orginal för o spela live. kan den känna att den profilen varit på en flachad xbox?

  7. #157
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ingen aning, jag har kört så, ännu har jag inte blivit bannad... samma har många andra gjort, dom har inte heller blivit bannade vad jag vet om...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #158
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Okej. Men kan jag bara få en snabbförklaring på vad LT är för nått, jag tror jag kör iXtreme 1.6 nu. Men är LT yttligare en nyare verition?

  9. #159
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, LT är den senaste versionen, den är 90% original ungefär, därmed livesäker. utöver livesäkerheten har den inte heller några stealth checkar, det vill säga den startar allt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #160
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Fram tills Augusti updaten och den kommande Kinect update med GUI ändringen i november så är allt guld o gröna skogar med LT på en virgin box om du följer abgx rekommendationer.

    Men nya skojjigheter från MS sida kommer i Augustiupdaten som fcrt.bin osv så blir väldigt intressant höst efter den updaten och den årliga banwave som kommer på hösten/vintern.
    -----------------------------------
    | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
    -----------------------------------
    Gamertag: donpyr SE
    Steam: donpyr_se


  11. #161
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Jag har LT som jag fick flashat med i våras/vintras.

    Vad är LT 1.1 för något ? Är jag ändå säker eller vadå

  12. #162
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    LT 1.1 är lite säkrare på den ena läsaren (Liteon/BenQ) på den andra åtgärdar den bara läs problem...

    För BenQ Finns det även 1.2 som åtgärdar läs problem...

    Allt detta borde du kunnat få svar på från din polare C4eva benzema! du kände ju honom skit bra och det är ju han som fixat mjukvaran...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #163
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    LT 1.1 är lite säkrare på den ena läsaren (Liteon/BenQ) på den andra åtgärdar den bara läs problem...

    För BenQ Finns det även 1.2 som åtgärdar läs problem...

    Allt detta borde du kunnat få svar på från din polare C4eva benzema! du kände ju honom skit bra och det är ju han som fixat mjukvaran...

    Varför är den lite säkrare på Liteon ? Jag har LT ( inte löd ) Köpte den då man inte behövde lödningen och skit. tror det var sommaren 2009

  14. #164
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Varför? fråga C4eva, jag har inte kodat skiten... det var en bugg i LT 1.0 som kunde upptäckas tydligen, det var allt som sas...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #165
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Varför? fråga C4eva, jag har inte kodat skiten... det var en bugg i LT 1.0 som kunde upptäckas tydligen, det var allt som sas...
    Han skojade med er bara , förresten vet du om man kan köra "Red Dead Redemption USA RF XBOX360-PROTOCOL" på min Xbox 360 LT som är köpt här i sverige ?

    Kan jag spela trots USA rip ?

  16. #166
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    lol... jaja, vi ska lyssna på dig som frågar oss och låtsas vara polare med honom??

    Det säger sig själv, svaret på din fråga står mitt framför näsan på dig... ge fan i att fråga oss om saker som redan finns besvarade, och du kan lika gärna fråga c4eva eftersom du påstår dig känna honom... det är inte speciellt svårt att lista ut huruvida det kommer fungera eller ej...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #167
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    lol... jaja, vi ska lyssna på dig som frågar oss och låtsas vara polare med honom??

    Det säger sig själv, svaret på din fråga står mitt framför näsan på dig... ge fan i att fråga oss om saker som redan finns besvarade, och du kan lika gärna fråga c4eva eftersom du påstår dig känna honom... det är inte speciellt svårt att lista ut huruvida det kommer fungera eller ej...

    Går det ?

  18. #168
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    men för fan benzema, skärp dig?!

    RF = Region Free...

    Region Free = Ingen regions låsning

    LT finns INTE i PAL, NTSC-U och NTSC-J versioner eller hur? eller gör den det? ffs, det är ren logik, och använder man google så får du svaret inom 5 minuter...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #169
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men för fan benzema, skärp dig?!

    RF = Region Free...

    Region Free = Ingen regions låsning

    LT finns INTE i PAL, NTSC-U och NTSC-J versioner eller hur? eller gör den det? ffs, det är ren logik, och använder man google så får du svaret inom 5 minuter...
    Jaså , Förresten är det sant att MS kommer banna folk igen på hösten ?

  20. #170
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dom kör alltid en banvåg runt november/december... så jao, det e sant att dom bannar folk under hösten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #171
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hejsan, Har en fråga till någon person som kan detta

    Ska det vara lugnt att spela online med Wave 2 på Ixtreme LT

    Det är så att jag har ett Wave 2 spel här hemma och jag är väl lite nojig om jag nu ska stoppa in skivan. Vill dock inte riskera någonting så därför frågar jag någon här om det kan gå bra .

    Tack på förhand

  22. #172
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Assassino Visa Inlägg
    Hejsan, Har en fråga till någon person som kan detta

    Ska det vara lugnt att spela online med Wave 2 på Ixtreme LT

    Det är så att jag har ett Wave 2 spel här hemma och jag är väl lite nojig om jag nu ska stoppa in skivan. Vill dock inte riskera någonting så därför frågar jag någon här om det kan gå bra .

    Tack på förhand
    Sålänge du kört spelet i abgx360 så är det ok MEN du bör gå in på ABGX hemsida och ladda ner ssv2 för spelet och lägga in den och verifiera igen om du ska vara "ännu" mer säker när du lirar live. SSV2 är det bästa skyddet med senaste firmware, men ingen kan garantera att man inte blir bannad.. allt märks efter november. Firmware-tillverkare har i bästa fall olika setups klara för att se vad MS bannar på. Har man en gång kört ett SSV1 spel kanske det är försent, det vet man inte.. SSV2 är det som gäller nu.. lycka till.

  23. #173
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Uppdaterad Livesäkerhet här.

  24. #174
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Jaså , Förresten är det sant att MS kommer banna folk igen på hösten ?
    Nu får du ta o ge dig.
    Du påstår att du är superbundis med C4eva och att ni joggade omkring i blöjor tillsammans som små barn och att du fortfarande har kontakt med honom men inte alltid kan fråga honom då han "sover"

    För oss luktar det som Mytomani lång väg...
    Ställ inte frågorna till oss när du har den som utvecklar mjukvaran som vän eller kan det vara så att du ljuger så brallorna trillar av eller är det snarare så att han tröttnat på dig o ditt tjat ?

    Vill du ha reda på om Microsoft bannar folk och när o mer info om det kan du ringa:
    Hjälp via telefon:


    08-58 53 65 24 (+46 8 58 53 65 24 för telefonsamtal utanför Sverige)
    Jag bjuder på den infon!

    Nu har du alla sökvägar du behöver för att få reda på info.
    1. C4eva som du "känner provat"
    2. Ett superhemligt telefon nummer som ger dig svar på allt som har med xbox 360 att göra över huvud taget!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #175
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    AP25-checkar i 2.0.12611.0 dashboard och senare.

    Från och med November 2010 dashboard update har det kommit nya diskkontroller (AP25) som INTE hanteras korrekt av befintliga iXtreme firmware.

    Enda undantagen är gamla boxar med Samsung dvdläsare samt vissa tidiga Hitachi. Vi har ingen information om vilka hitachi som är säkra, men gissar på att alla före v78/v79 är säkra.

    Det första spelet som utnyttjar dessa kontroller är Fable III. Räkna med att alla kommande spel kommer göra dessa "AP25" kontroller. Risken finns även att äldre spel kan få uppdateringar över xbox live som gör att spelen får "AP25".

    Det är INTE säkert att köra Fable III osv offline, dashboarden skvallrar om misslyckad AP25-kontroll så fort man går online.

    Vi vet INTE när det släpps ny version av iXtreme med korrekt stöd för AP25-kontroller. På grund av det sätt som AP25 fungerar kan det även bli så att man måste uppdatera sin iXtreme varje gång det kommer ett nytt spel man vill spela...

    Tills vidare rekommenderar vi:

    Uppdatera INTE till 2.0.12611.0 dashboarden.
    Gå INTE online.
    Om du redan har lagt in 2.0.12611.0 eller senare, spela INTE backuper av Fable III eller senare.
    Spela inte originalet heller innan vi fått indikation på att det är säkert...


    int21: jag lade in denna info högst upp i guiden. Du får gärna fylla på med mer/uppdaterad info samt flytta texten jag skrev så den passar in bättre i strukturen i din guide.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #176
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    int21: jag lade in denna info högst upp i guiden. Du får gärna fylla på med mer/uppdaterad info samt flytta texten jag skrev så den passar in bättre i strukturen i din guide.
    jag hade faktiskt tänk att uppdatera guiden igår men det blev sent och orken fanns inte där. bra att du tog tag i det.. uppdaterar under dagen.

    *edit*
    hansi, du hade redan gjort det så vackert så det får stå kvar tills vi vet mer.
    Last edited by int21; 2010-11-04 at 10:29.

  27. #177
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det är INTE säkert att köra Fable III osv offline, dashboarden skvallrar om misslyckad AP25-kontroll så fort man går online.
    Ett litet tillägg som inte har något med livesäkerheten att göra iofs men iaf; för er som vill spela spel med AP25 (Anti Pirat 2.5) kommer ni få read errors på backups av Fable III även känt som "Clean disk errors"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #178
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    uhm, jag brände ut SSF4 och splinter cell convict, men när jag sätter in skivan så kommer bara en typ film meny upp...
    jag har iextreme 1.5 (1.5.1 kanske det va) eller 1.6, kommer inte ihåg vilket det va. dashboarden är ganska outdated, uppdaterade kanske för typ 9 månaders sen eller så.

  29. #179
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Sakae Visa Inlägg
    uhm, jag brände ut SSF4 och splinter cell convict, men när jag sätter in skivan så kommer bara en typ film meny upp...
    jag har iextreme 1.5 (1.5.1 kanske det va) eller 1.6, kommer inte ihåg vilket det va. dashboarden är ganska outdated, uppdaterade kanske för typ 9 månaders sen eller så.
    Du behöver uppdatera din flashning
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #180
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du behöver uppdatera din flashning
    tills IXTREME LT? jag har iofs en samsung läsare... funkar inte LT endast till liteon?

    efit: spelar dock ingen roll vilken version jag måste uppdatera till, eftersom jag inte vill lägga ner pengar på det
    Last edited by Sakae; 2010-11-16 at 00:38.

Sida 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •