Sida 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 216

Diskussion: Livesäkerhet

  1. #121
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    NEJ ABSOLUT INTE!!!!!!

    Du var ju Tumme med C4eva, fråga honom om det är en bra ide o han kommer garanterat svara ( Vill du bli bannad så kör på ) Det sätter jag 100 Svenska kronor på!


    Hehe jag frågade honom nyss han sa att det var rena självmordet så jag ska nog inte göra det.

    En fråga bara , Vilken hastighet ska man normalt ha på imgburn ?

  2. #122
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Hehe jag frågade honom nyss han sa att det var rena självmordet så jag ska nog inte göra det.

    En fråga bara , Vilken hastighet ska man normalt ha på imgburn ?
    brännings hastigheten du ska använda är väl 4x, om skivorna är certifierade för högre hastigheter, om du köper 2.4x skivor bör du bränna dom i 2.4x...

    du kan väl fråga C4eva direkt istället för att fråga oss här, han vet mer än vad vi gör här om livesäkerhet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #123
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan väl fråga C4eva direkt istället för att fråga oss här, han vet mer än vad vi gör här om livesäkerhet
    Jag är nästan beredd på att sätta en lunch på att han inte riktigt hållt sig til l sanningen ang det
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #124
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    brännings hastigheten du ska använda är väl 4x, om skivorna är certifierade för högre hastigheter, om du köper 2.4x skivor bör du bränna dom i 2.4x...

    du kan väl fråga C4eva direkt istället för att fråga oss här, han vet mer än vad vi gör här om livesäkerhet


    Tack , Men jag har ställt layerbreaken i Imgburn till det där numret blablabla i settings och jag behöver inte göra något mer ? Bara bränna och köra. ( Vette fan hur jag gjorde förrut , dåligt minne )

    Han sover just nu så jag vill inte väcka honom.

  5. #125
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Allt om hur man bränner fins i vår FAQ och även hur ABGX360 funkar som skapar en .DVD fil med rätt layerbreak som du laddar i ImgBurn så den vet hur var när o varför den skall bränna till dina fina Verbatim skivor
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #126
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Okej nu har jag lagt Fifa world cup 2010 i Abgx360 och jag har fått allt grönt förutom nåt gult där det står " Stealth status is uncertain".

    http://img98.imageshack.us/img98/105/namnlsh.jpg


    Är det något fel ?

  7. #127
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Okej nu har jag lagt Fifa world cup 2010 i Abgx360 och jag har fått allt grönt förutom nåt gult där det står " Stealth status is uncertain".

    http://img98.imageshack.us/img98/105/namnlsh.jpg


    Är det något fel ?
    Klart det är.
    Det står i dn gula texten att den inte känner igen Videopartitionen eller att det är fel eller att det kan vara en nyare Wave den inte känner igen.
    Antingen får man då köra egna kontroller eller som vi skrivit tidigare Vänta tills ABGX fått två oberoende valideringar av spelet eller om det är en ny Wave samma och en nyare version av ABGX som känner av nyare Waves.
    Nog så tror jag om du kör en till Check av samma .iso så kanske den patchats och visar grönt, o alla vet ju att grönt är skönt
    Om ABGX inte checkar ok första ggn så försöker den patcha spelet om du ställt in den funktionen och i slutinfon berättar den om den lyckats eller inte.
    Känner man sig osäker eller som jag vill vara 100% på att allt är grönt checkar man filerna igen o går o gör lite fika medans. Så bråttom är det ju aldrig

    Om du känner för att Maila Teamet som satt ihop ABGX så ge dem gförslaget från mig då du ändå tänkt donera en slant till dem att uppdatera programmet så att man kan kasta in nya checkfiler för nyare Waves o kanske ändra i en .ini fil själv för att ställa in vilken fil ABGX skall validera mot om det visar sig vara en nyare Wave.
    På det sättet kan folk själva lägga till en ny checkfil o skriva om en ini fil för att kunna checka nyare Waves... så slipper dom också ta sån tid på sig
    Vem vet, de kanske väntar tills de fått xxx $ på Donationskontot och xxx antal mail med snälla förfrågningar innan de sliter sig från privatlivet o kompilerar ett nytt program

    Jag kör själv med ABGX306 v1.0.2 och i installationskatalogen ser det ut såhär:

    H:\Program\abgx360
    *Underkatalog --> UserStealthFiles
    (Tom på innehåll)

    *Underkatalog --> StealthFiles
    MASSOR MED FILER

    Säg att de kör en katalog som heter WAVE_Checksumfiles
    o i den har korrekt info om hur en Wave ser ut från Wave 1-6 med möjlighet att kunna lägga till nya och ändra en waveinfo.ini fil för att lägga till framtida Wave 7 o upp.

    Smutt det vore eller hur :d
    Last edited by Pendragon; 2010-04-30 at 17:41.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #128
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Det är kanske är frågat förut men...

    jag är bannad från live. jag kör med ixtreme 1.4 för jag ville kunna ha lägre hastighet på min dvd. nu när den nya updaten gjort att man kan installera på hårddisken igen så har jag ju ingen direkt nytta av 1.4.

    vad måste jag göra för att ett spel ska funka?

    hittills har jag packat upp spelet, kört det i abgx360 1.0.2 och sen patchat det till wave 2 med 360 wavepatcher. då har det funkat.

    nu behöver jag ju inte va rädd för att bli bannad så är det nåt av det jag gjort hittills som jag kan skippa. skivor är inte dyra men vill undvika att slösa på dem iaf.

  9. #129
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    Det är kanske är frågat förut men...

    jag är bannad från live. jag kör med ixtreme 1.4 för jag ville kunna ha lägre hastighet på min dvd. nu när den nya updaten gjort att man kan installera på hårddisken igen så har jag ju ingen direkt nytta av 1.4.

    vad måste jag göra för att ett spel ska funka?

    hittills har jag packat upp spelet, kört det i abgx360 1.0.2 och sen patchat det till wave 2 med 360 wavepatcher. då har det funkat.

    nu behöver jag ju inte va rädd för att bli bannad så är det nåt av det jag gjort hittills som jag kan skippa. skivor är inte dyra men vill undvika att slösa på dem iaf.
    lättaste är att uppgradera till en "wave free" mjukvara, har du hitachi är det iXtreme 1.51, Samsung då är det 1.6_No Stealth, BenQ och Liteon har iXtreme LT 1.1...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #130
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    ok. men om jag inte flashar om. då ska jag fortsätta göra som jag gjort?

  11. #131
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du flashar om behöver du inte patcha ner till wave 2, men du bör fortfarande kolla spelen i ABGX360 om du har en Hitachi läsare, då dessa kan ha vissa säkerhets checkar kvar (jag är osäker på om dom tagit bort alla i den) iXtreme 1.6_No Stealth har inga stealth checkar alls, samma med iXtreme LT och iXtreme LT 1.1, LT 1.1 har stöd för fler skivor så därför rekomenderar jag att du kör på den istället för vanliga LT...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #132
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    ok. men om jag är bannad. spelar checkar in nåt då för om bränningen å spelet funkar i min box?

  13. #133
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om det är så att du har stealthcheckar i mjukvaran, måste skivan också ha korrekt stealth (alltså att den stämmer överens någelunda med värdena som firmwaren förväntar sig)

    annars är det skit sak samma... dock är det alltid bra att ta en snabb titt ändå, så att du ser om det är region free, PAL, NTSC-U, NTSC-J eller vad det nu är, det kan ibland vara felmärkta grejer... dock händer det inte så ofta på dom större trackersen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #134
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    En fråga bara , Jag har spel som jag bränt från förr. Jag har Assassins Creed 1 och jag undrar om det är ok att spela den utan att bli ni vet..


    Har för mig att Assassins Creed 1 är wave 2 och 1 och ska vara säkert enligt C4EVA att spela. Stämmer det ?

  15. #135
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om C4EVA säger att det är safe måste det väl vara det... du vet, han har bättre koll på saker och ting än vad vi har

    men generellt sätt ska Wave 1/2 vara safe bara stealthen stämmer... behöver inte ha SSv2... men behöver ha splitvid...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #136
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Är detta Safe eller inte? Kört filen flera gånger nu.
    Hur kan man kolla om den är de eller inte?


  17. #137
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den e safe, det ser du på att CRC matches står vid video, och självklart alla andra, samt att den har SSv2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #138
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Tack för ett bra svar, man har blivit lite jumpy nu när man är inne på sin andra Box och kör live igen! Har inte tänkt att bli bannad igen så nu har jag till och med kollat alla mina gamla spel hehe.

  19. #139
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bästa metoden för att undvika Ban är att ha en helt omoddad konsoll och köpa spelen man vill lira live
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #140
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bästa metoden för att undvika Ban är att ha en helt omoddad konsoll och köpa spelen man vill lira live
    De går ju bara inte :P hehe

  21. #141
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av b0tr Visa Inlägg
    De går ju bara inte :P hehe
    är du dum?

    om du har en original maskin och en flashad maskin, en du köper spelen du gillar till och en du testar spel på... då ger du utvecklarna ngt tbx!!

    om alla tänker som du, att det är helt omöjligt att köpa spelen man verkligen vill ha/gillar kommer spel branchen falla ganska fort
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #142
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    är du dum?

    om du har en original maskin och en flashad maskin, en du köper spelen du gillar till och en du testar spel på... då ger du utvecklarna ngt tbx!!

    om alla tänker som du, att det är helt omöjligt att köpa spelen man verkligen vill ha/gillar kommer spel branchen falla ganska fort
    Det var ju inte ett direkt seriöst svar du ficka av mig ovan! Det är klar att man ska köpa spelen man tycker är bra, håller med fullt! Annars kommer de ju aldrig komma några bra spel!

  23. #143
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    hjälp mig snälla

    hejsan har laddar ner den hära abgx jag har gjort allt det stog på infon där och allt fungerar. men nu när jag har startat min xbox och spelar spelet står det att jag måste uppdatera är det vanligt ska jag uppdatera spelet`? vill inte bli bannad igen snälla svara

  24. #144
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av awrahim Visa Inlägg
    hejsan har laddar ner den hära abgx jag har gjort allt det stog på infon där och allt fungerar. men nu när jag har startat min xbox och spelar spelet står det att jag måste uppdatera är det vanligt ska jag uppdatera spelet`? vill inte bli bannad igen snälla svara
    spel uppdateringar är normalt ja! det har skrivits om det 200 000 gånger
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #145
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    spel uppdateringar är normalt ja! det har skrivits om det 200 000 gånger
    men hur blir jag bannad allså hur vet de att jag har chippat xbox?

  26. #146
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av awrahim Visa Inlägg
    men hur blir jag bannad allså hur vet de att jag har chippat xbox?
    Det finns ännu ingen uppdatering som förstört flashningen, därför är det safe att uppdatera... däremot kan dom se vissa skillnader i responstiden från driven, den GAMLA hackade mjukvaran svarade inte lika fort/långsamt som originalet, där har dom lyckats upptäcka en skillnad... det kan även vara så att dom lyckats få ut den informationen från firmwaren på något vis, endast Microsoft kan säga HUR dom vet att du moddat din xbox...

    Om du chippat din Xbox märker dom det direkt eftersom chippet drar extra ström... = maskinen drar mer ström än vad den ska, vilket den rapporterar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #147
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Gamla spel

    Hej.

    Då min gamla Xbox360 premium la av i helgen köpte jag en ny

    XBOX360 super elite 250GB Modern Warfare 2 Limited Edition.

    På min gamla hade jag den gamla xtreme flashning som tuggade allt men den var oxå bannad från LIVE
    Jag är inte intresserad av att spela live, bara min 100+ skivor som jag redan har bränt.
    Ifall jag flashar min nya 360 SE MW2LE med ixtreme LT för jag tror att jag har en Liteon drive. kommer mina spel funka offline?
    Läste om en del flash vägrar starta spelet om stealth checking inte går igenom.
    Kommer ha nätverkskabeln utdragen hela tiden. Och om jag i framtiden vill spela något spel Live, köper jag det spelet?

    Tacksam för svar

  28. #148
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jerrycort Visa Inlägg
    Hej.

    Då min gamla Xbox360 premium la av i helgen köpte jag en ny

    XBOX360 super elite 250GB Modern Warfare 2 Limited Edition.

    På min gamla hade jag den gamla xtreme flashning som tuggade allt men den var oxå bannad från LIVE
    Jag är inte intresserad av att spela live, bara min 100+ skivor som jag redan har bränt.
    Ifall jag flashar min nya 360 SE MW2LE med ixtreme LT för jag tror att jag har en Liteon drive. kommer mina spel funka offline?
    Läste om en del flash vägrar starta spelet om stealth checking inte går igenom.
    Kommer ha nätverkskabeln utdragen hela tiden. Och om jag i framtiden vill spela något spel Live, köper jag det spelet?

    Tacksam för svar
    iXtreme LT gör inga stealthkollar så den startar "allt".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #149
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    hej!
    jag tänkte höra om det nu är så att man har en flachad xbox men vill spela live, skulle det då inte gå att skaffa en till xbox dvd spelare o koppla in utifrån xboxen (extren) o använda nån slags switch så man kan byta mellan dvd spelarna när man spelar vissa spel på live o andra spel offline?
    för själva flachen sitter vell bara i dvd spelaren? eller kan dom iaf se att ens xbox skulle vara flachad om man skulle använda en oflachad dvd spelare?

  30. #150
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Tjena , något nytt angående LT och så ?

    Är det som i maj ? , man laddar den och checkar den i abgx och sen spelar.

Sida 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •