Sida 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Visar resultat 211 till 216 av 216

Diskussion: Livesäkerhet

  1. #211
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Okey så om jag har spelat back ups som inte är verifierade offline och aldrig kopplat upp mig med ett sånt spel eller alls, och sedan bränner ut nya spel som är verifierade så skall det vara såpass "lugnt" att jag inte ska vara helt körd? Såg iofs att min garanti slutar gälla om ca en månad så vad skulle en ban kunna innebära efter garanti tiden? Vad förlorar jag på det..?
    igentligen är det dumt att svara på en sådan fråga.. för kör man overifierat så är man direkt i riskzonen, vill inte säga att du kommer klara dig eller att det är mindre chans för att du gjort på ett visst sätt. det är många faktorer som spelar in.. en fulbackup är bara inte en backup, den kan vara gjord hur som helst och sakna vad som helst, omöjligt att veta vad de knåpat ihop i alla dashboards och vad den kollar, speciellt i den nya. bästa alternativet är att alltid spela med verifierade backuper och ha ssv2 i dem om det är ett spel senare än wave 3, du får chansa helt enkelt, det är det enda alternativet som finns.

    se till att rensa alla spår och saves från din backup innan du beger dig in på live. de bästa hade också varit om du fått dina offlinespel-achivements på en offlineprofil.

    garantin är redan förbrukad när du flashade din box, eller öppnade den. så den spelar ingen roll alls. blir du bannad så kan du i värsta fall få din profil låst mm mm.
    Last edited by int21; 2011-01-12 at 11:51.

  2. #212
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    igentligen är det dumt att svara på en sådan fråga.. för kör man overifierat så är man direkt i riskzonen, vill inte säga att du kommer klara dig eller att det är mindre chans för att du gjort på ett visst sätt. det är många faktorer som spelar in.. en fulbackup är bara inte en backup, den kan vara gjord hur som helst och sakna vad som helst, omöjligt att veta vad de knåpat ihop i alla dashboards och vad den kollar, speciellt i den nya. bästa alternativet är att alltid spela med verifierade backuper och ha ssv2 i dem om det är ett spel senare än wave 3, du får chansa helt enkelt, det är det enda alternativet som finns.

    se till att rensa alla spår och saves från din backup innan du beger dig in på live. de bästa hade också varit om du fått dina offlinespel-achivements på en offlineprofil.

    garantin är redan förbrukad när du flashade din box, eller öppnade den. så den spelar ingen roll alls. blir du bannad så kan du i värsta fall få din profil låst mm mm.
    Så jag skapar en ny profil för Live, och kör verifierade backups med SSv2 så kan jag bara hålla tummarna sen då... Finns ingen HDD cripple längre om man blir bannad eller?

  3. #213
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    hdd cripplas inte om du kör 9199 dashboard eller senare.

  4. #214
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hdd cripplas inte om du kör 9199 dashboard eller senare.
    Tack, då blir det bara att uppdatera skiten och spela på

  5. #215
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Läste guiden nyss och lyckades inte patcha DMI och SS med informationen från guiden (alla bockar i ABGX är exakt som i guiden i övrigt). Inte ens när jag bockade i att den skulle patcha även om den inte stötte på fel. Någon som vet vad det här kan bero på?
    Konstaterade också att min Gears of War 2 skiva är SSv1 patchad (det är ett wave 6 spel), har bara startat det lite snabbt 1 gång för att kolla att det gick igång. Undrar nu om jag borde bränna ut en ny kopia med SSv2 patch istället, eller om jag redan sett till att få min box flaggad genom den första uppstarten?

    EDIT: Glömde säga att jag självklart gjorde patchningsförsöket på en iso fil och inte på en färdigbränd skiva :P

  6. #216
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag undrar om man med senaste uppdateringen Lt+ 2.0 kan logga in på xbox live då den man detta leder till att xboxen uppdateras.

    kan man köra den uppdateringen för Live ?

Sida 8 av 8 FörstaFörsta ... 678

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 03:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •