Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 38

Diskussion: Förklaring på AP25

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Förklaring på AP25

    Hejsan! jag köpte ett flashat xbox 360 Elite här på psxcare i februari, nu undrar jag om någon kan förklara för mig vad AP25 är, har precis börjat spela igen. men vill vara säker om det funkar utan problem som vanligt? //Timmy

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    AP25/AP2.5 är nya säkerhets sektorer på skivan som inte går att kopiera in på en bränd kopia av spelet.

    Anledningen till att det inte fungerar o köra spel som har dom här sektorerna på nya dashboarden är för att man valt att aktivera checkarna och firmwaren (iXtreme LT) inte vet hur den ska svara på förfrågan från dashboarden.

    Samsung maskiner och vissa tidiga hitachi maskiner har inte stöd för dom här checkarna från början, därför frågar inte dashboarden dom läsarna OBS: det måste vara samsung/hitachi i maskinen från början, det går alltså inte att spoofa en samsung/hitachi och tro att det ska fungera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Så hur ska man göra för att kunna spela dessa spel? måste jag flasha om? eller vänta? //Timmy

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
    Så hur ska man göra för att kunna spela dessa spel? måste jag flasha om? eller vänta? //Timmy
    Du får vänta på en ny iXtreme LT mjukvara, det ryktas om att LT+ ska komma innan jul, men tidigare rykten sa också att den skulle komma EFTER nyår... svårt o avgöra vad som är sant... brukar alltid vara lite så fram och tillbaka den som lever får se
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Men är väl bara 2 spel än så länge som har AP25? Borde kanske funnits en tråd med vilka spel som hAr AP25? Om man råkar köra in ett sånt spel vad händer då? Kan man inte fortsätta köra backuper då eller?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Men är väl bara 2 spel än så länge som har AP25? Borde kanske funnits en tråd med vilka spel som hAr AP25? Om man råkar köra in ett sånt spel vad händer då? Kan man inte fortsätta köra backuper då eller?
    Kolla spelen med ABGX360, det varnar dig om det är AP2.5/AP25 det som händer är att du inte kan spela just dom spelen, och risken finns att du blir bannad vid senare tillfälle och enligt rykten ska du även bli offline bannad det vill säga dina profiler blir låsta till konsollen IGEN...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Hej ville bara säga att jag fått både fable 3 och assasin creed 3 att funka med Hitachi v79 läsare i mitt 360 elite 120 gb är inte hundra vilken firmware jag har men antagligen en av d första som släpptes till denna läsare.

    Uppdaterade till nya dashboarden med Fable 3 skivan. Har patchat spelen till wave 2. Har spelat på live ett par år nu med wave 2 spel underligt att man inte e bannad. Har vart inne i maskinen och pillat en gång när den slutade läsa skivor och ställde om lasern ja vet inte om det kam ha nått med det att göra. Nån annan som fått spelen att funka med denna läsaren.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grymtar Visa Inlägg
    Hej ville bara säga att jag fått både fable 3 och assasin creed 3 att funka med Hitachi v79 läsare i mitt 360 elite 120 gb är inte hundra vilken firmware jag har men antagligen en av d första som släpptes till denna läsare.

    Uppdaterade till nya dashboarden med Fable 3 skivan. Har patchat spelen till wave 2. Har spelat på live ett par år nu med wave 2 spel underligt att man inte e bannad. Har vart inne i maskinen och pillat en gång när den slutade läsa skivor och ställde om lasern ja vet inte om det kam ha nått med det att göra. Nån annan som fått spelen att funka med denna läsaren.
    Assassins Creed 3 finns inte ännu, däremot finns Assassins Creed Brotherhood 3:an kommer så småningom

    Fable III innehåller inte 12xxx dashen... därför du får det o fungera... om du kollar på system version har du 2.0.9199.0 den använder inte AP2.5/AP25... om du däremot uppdaterar till 12xxx kommer du inte kunna lira mer skulle jag tro...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag kör 12166 dashen eller nått sånt kan fått nån uppdatering från live också ni vet inte om nån annan fått igång aå25 spel med Hitachi v79

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grymtar Visa Inlägg
    Jag kör 12166 dashen eller nått sånt kan fått nån uppdatering från live också ni vet inte om nån annan fått igång aå25 spel med Hitachi v79
    du har 12611 som BARA finns via live eller deras hemsida... så vitt jag vet finns den inte på skiva ÄNNU... du är den första jag hört som haft en Hitachi 79 som lirat AP2.5/AP25 spel... är du helt 100% säker på att det verkligen är en Hitachi 79 och inte en annan version? kanske någon bytt den ngn gång och då inte bytt locket?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag har haft konsolen sen den va ny vet att han jag flashade den hoscsa att det va den för att han var tvungen att löda för att kunna flasha den gick på 1200 spänn då e väl 2 år sen ungefär

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ok, då är det med största sannolikhet Hitachi 79 såvida han inte monterade NME2 Chip
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Nme va det inte jag läste nån annanstans att nån hade fått igång med v79 genom att låta bli uppdateringen på assasin creed skivan bara uppdatera via live eller usb minne.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grymtar Visa Inlägg
    Nme va det inte jag läste nån annanstans att nån hade fått igång med v79 genom att låta bli uppdateringen på assasin creed skivan bara uppdatera via live eller usb minne.
    Det ska tydligen finnas några update buggar, t.ex. om du uppdaterar med Kinect uppdatesen (12413 sedan 12416) och försöker med AC Brotherhood updaten ska det tydligen inte vara några problem och updaten ska typ faila normalt eller ngt sådant... inte helt hundra på hur det ligger till, 12611 updaten för JTAG fungerar inte iaf, inte förrens man kör senaste versionerna av patcharna och dashlaunch typ...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Kom upp en uppdatering från live när jag skulle starta assasin creed men ignorerade den men det startade ändå. Tror du att ap25 spelen kan sluta fungera om jag uppdaterar.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    44
    Respekt
    21
    Har lånat ut mitt ena xbox till tjejens brorsa.. Han har kört fable 3, inte uppdaterat, dash är 2.0.73.71.0. han spelade klart hela fable.. Inte ens haft nätverkskabel i. Och nu funkar inga brända spel. Bara orginal. Sätter i en bränd skiva så kommer 360 loggan fram.. Sitter en spoofad samsung i den.. Hur kan det gått till??

    /Flygarn

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av flygarn Visa Inlägg
    Har lånat ut mitt ena xbox till tjejens brorsa.. Han har kört fable 3, inte uppdaterat, dash är 2.0.73.71.0. han spelade klart hela fable.. Inte ens haft nätverkskabel i. Och nu funkar inga brända spel. Bara orginal. Sätter i en bränd skiva så kommer 360 loggan fram.. Sitter en spoofad samsung i den.. Hur kan det gått till??

    /Flygarn
    Någon kanske har bytt DVD läsare i din 360 medan den varit utlånad eller så har du köpt en 360 av en fiirma som i början av Lite-on perioden spoofade Samsung eller vad de hade på lager läsare då det då inte gick att flasha Lite-on läsarna ( ja vi gjorde så från början vi med som alla andra )

    Flashen borde inte trilla bort däremot.
    De kanske bytte mjukvara i maskinen o trodde den var säkrare på live, bytte läsare för att försöka få igång spel med AP25?
    Ersatte en defekt läsare som blivit för dammig ?

    Ja enklast är nog om du frågar dem
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av grymtar Visa Inlägg
    Kom upp en uppdatering från live när jag skulle starta assasin creed men ignorerade den men det startade ändå. Tror du att ap25 spelen kan sluta fungera om jag uppdaterar.
    Jag e rätt säker på att det kommer göra det ja... eller var du inloggad på live när du skulle starta spelet och blev ombedd uppdatera? isåfall är det en titleupdate/buggfix update...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av flygarn Visa Inlägg
    Har lånat ut mitt ena xbox till tjejens brorsa.. Han har kört fable 3, inte uppdaterat, dash är 2.0.73.71.0. han spelade klart hela fable.. Inte ens haft nätverkskabel i. Och nu funkar inga brända spel. Bara orginal. Sätter i en bränd skiva så kommer 360 loggan fram.. Sitter en spoofad samsung i den.. Hur kan det gått till??

    /Flygarn
    JTAG NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om du har rätt datum på maskinen...

    Men troligen är det lasern som inte gillar skivorna längre eller något kan också vara så att du har iXtreme 1.6 och försöker spela wave 4+ spel?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    44
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Någon kanske har bytt DVD läsare i din 360 medan den varit utlånad eller så har du köpt en 360 av en fiirma som i början av Lite-on perioden spoofade Samsung eller vad de hade på lager läsare då det då inte gick att flasha Lite-on läsarna ( ja vi gjorde så från början vi med som alla andra )

    Flashen borde inte trilla bort däremot.
    De kanske bytte mjukvara i maskinen o trodde den var säkrare på live, bytte läsare för att försöka få igång spel med AP25?
    Ersatte en defekt läsare som blivit för dammig ?

    Ja enklast är nog om du frågar dem
    Jag har själv bytt från en lite on läsare till en samsung, var säkert 1 år sen.. Sen dess har den funkat hur bra som helst, ingen annan har rört den.. Han körde bränd fable 3.. Sen rätt som det är så går det inte köra brända spel.. Och är 100% säker att ingen har rört eller modifierat den.. Djäkligt lurigt

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    44
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    JTAG NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! om du har rätt datum på maskinen...

    Men troligen är det lasern som inte gillar skivorna längre eller något kan också vara så att du har iXtreme 1.6 och försöker spela wave 4+ spel?
    2008-08-20.. så det går.. får väl skicka upp den, har 1 till med samma dash, datum 2008-10-13 tror jag det var. Var en klåpare här i linköping som försökte jtag den men sa att det inte funkt.. Får väl skicka upp den till psx eftersom ni är proffs.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av flygarn Visa Inlägg
    2008-08-20.. så det går.. får väl skicka upp den, har 1 till med samma dash, datum 2008-10-13 tror jag det var. Var en klåpare här i linköping som försökte jtag den men sa att det inte funkt.. Får väl skicka upp den till psx eftersom ni är proffs.
    mjo, har den 2.0.7371.0 och verkligen är tillverkad 2008-10-13 är det inga problem att JTAG:a den, såvida man inte är ur kass på att löda... det kan bli problem med maskin nummer 2 där OM killen du lämnat maskinen till förstört för många lödpunkter... men vi kan ju testa worstcase får vi montera ett Cygnos chip, då ska det också fungera bara den verkligen är JTAG-Hackbar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    44
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    mjo, har den 2.0.7371.0 och verkligen är tillverkad 2008-10-13 är det inga problem att JTAG:a den, såvida man inte är ur kass på att löda... det kan bli problem med maskin nummer 2 där OM killen du lämnat maskinen till förstört för många lödpunkter... men vi kan ju testa worstcase får vi montera ett Cygnos chip, då ska det också fungera bara den verkligen är JTAG-Hackbar
    Den som han försökte med köpte jag 2009-05-20 typ från cdon.. En arcade tillverkad 2008, lämna den till han utan att jag kört ett enda lir på den...Och han sa att den inte funka.. men jag får skicka upp bägge 2 så får vi se..

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    hej psxcare!

    Köpte mix xbox360 hos er i somras (en vanlig ”tjock box”) med LT,
    hann tyvärr uppdatera till senaste dashboard via live.

    1. för att vara ”säkrare” ska jag vänta på ny flashning LT+ om jag vill spela backupper på tex:
    assassin's creed: brotherhood / call of duty black ops, trots att dessa finns på den ”verifierade-agbx360-listan”?

    2. är det riskabelt att spela dessa 2 med köpt orginalskiva?

    3. är det riskabelt att spela äldre backupper?
    (mer riskabelt sen ap25 kom)

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av a.sthlm Visa Inlägg
    hej psxcare!

    Köpte mix xbox360 hos er i somras (en vanlig ”tjock box”) med LT,
    hann tyvärr uppdatera till senaste dashboard via live.

    1. för att vara ”säkrare” ska jag vänta på ny flashning LT+ om jag vill spela backupper på tex:
    assassin's creed: brotherhood / call of duty black ops, trots att dessa finns på den ”verifierade-agbx360-listan”?

    2. är det riskabelt att spela dessa 2 med köpt orginalskiva?

    3. är det riskabelt att spela äldre backupper?
    (mer riskabelt sen ap25 kom)
    1. Det är inte säkert att köra med LT i dagsläget, vänta på LT+ om du ska lira på live. Assassins Creed Brotherhood kommer inte äns starta på din 360, däremot kommer CoD Black Ops göra det.

    2/3 läs början av svar 1
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    41
    Respekt
    17
    Newbiefrågor från mig som vanligt då... Fick juh min box bannad för ett drygt år sen, drog ur nätverkskabeln samma dag och har inte haft den i sen dess. Har inte kört spelen genom ABG360 sen dess heller, dom har funkat ändå, sist nu GuitarHero WOR, men nu blev man juh sugen på att spela nya Need For Speed och Splatterhouse. Måste ja flasha om min drive till LT+ fast ja inte ska köra live? Om ja fattade det rätt så startar inte ens spelen om man inte uppdaterar Dashen, men det kan man väll inte göra med bannad box??

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Det är inte säkert att köra med LT i dagsläget, vänta på LT+ om du ska lira på live. Assassins Creed Brotherhood kommer inte äns starta på din 360, däremot kommer CoD Black Ops göra det.

    2/3 läs början av svar 1
    ok, kommer förbi och flashar till lt+ nån dag
    hoppas bara jag inte blivit "flaggad" än
    tack för svar
    Last edited by a.sthlm; 2010-11-24 at 12:26.

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Det är inte säkert att köra med LT i dagsläget, vänta på LT+ om du ska lira på live. Assassins Creed Brotherhood kommer inte äns starta på din 360, däremot kommer CoD Black Ops göra det.

    2/3 läs början av svar 1
    Den här med 1.6 "No Stealth", kommer AC.B ens att starta då?

    / M

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MisterX Visa Inlägg
    Den här med 1.6 "No Stealth", kommer AC.B ens att starta då?

    / M
    Troligen inte, beror lite på vad du har för modell av dvd'n... bättre o köra LT eller LT+ dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Troligen inte, beror lite på vad du har för modell av dvd'n... bättre o köra LT eller LT+ dock
    Ok, tack.

    / M

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Byta dvd slippa ap25 checks?
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 22:18
  2. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-09, 19:06
  3. USB/SD Gecko??? Va?... förklaring saknas...
    By DaniPoo in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-03, 20:47
  4. Allmän förklaring xbox 360
    By roadrunner11 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 17:16
  5. Fjärrkontroll till Dvd:n, bättre förklaring tack!!
    By Steeth in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-12-29, 23:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •