Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: PSP v1.50 --> Custom Firmware 5.50genD3

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Från
    Borås
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Question PSP v1.50 --> Custom Firmware 5.50genD3

    Hej!

    Jag har en PSP som är köpt hos psxcare som legat i garderoben väldigt länge.
    Plockade fram den nu och märkte att dagens ISOs kräver en mycket nyare version av firmware för att fungera.

    Alltså min PSP med firmware v1.50 och DevHook vart inge bra.
    Snoka rätt på senaste custom firmware som var 5.50genD3.
    xgen-550gen-d3-final_1260992120.zip

    Packade upp och la in på minneskortet. Körde igång ifrån games och fick felmeddelandet. The game could not be started - 80020001

    Kollar jag i System Information så står det System Software Version 7.50. Alltså inte 5.50 GEN-D3. Innan stod det System Software Version 1.50.

    Nu fungerar inget. Inte UMDs eller DevHook.

    Funderar på om man måste uppgradera till någon annan firmware innan man kör direkt på 5.50genD3. Men hur börjar jag om hela processen nu?

    Mycket tacksam för tips på hur jag ska få igång den.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tabasco75 Visa Inlägg
    Hej!

    Jag har en PSP som är köpt hos psxcare som legat i garderoben väldigt länge.
    Plockade fram den nu och märkte att dagens ISOs kräver en mycket nyare version av firmware för att fungera.

    Alltså min PSP med firmware v1.50 och DevHook vart inge bra.
    Snoka rätt på senaste custom firmware som var 5.50genD3.
    xgen-550gen-d3-final_1260992120.zip

    Packade upp och la in på minneskortet. Körde igång ifrån games och fick felmeddelandet. The game could not be started - 80020001

    Kollar jag i System Information så står det System Software Version 7.50. Alltså inte 5.50 GEN-D3. Innan stod det System Software Version 1.50.

    Nu fungerar inget. Inte UMDs eller DevHook.

    Funderar på om man måste uppgradera till någon annan firmware innan man kör direkt på 5.50genD3. Men hur börjar jag om hela processen nu?

    Mycket tacksam för tips på hur jag ska få igång den.
    Lättast för dig skulle vara att helt enkelt flasha om från början... det vill säga kom förbi butiken och få din PSP omflashad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Prova lägg in i "GAME" ist för "GAME150" eller vice versa! funkade för mig då!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Difaren565 Visa Inlägg
    Prova lägg in i "GAME" ist för "GAME150" eller vice versa! funkade för mig då!
    grejen för den här killen är att han har 1.50, den typ första... det är bara jobbigt att gå från 1.50 till 5.50 GEN-D3, lättaste är att man flashar om den direkt... det betydligt mycket mer steg man måste göra från 1.50 till 5.50 än vad du hade dif...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2009
    Från
    Borås
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Diffaren565: Nej, det där fungerar inte. Enligt 5.50GEN-D3 så ska en fil ligga i root och resten ska ligga i "GAME".

    Swizzy: Njae, inte direkt smidigt att bara komma förbi butiken då jag bor i borås.

    Har nu fått tillbaka den till version 1.50 så DevHook fungerar. Såg att Diffaren565 skapat en tråd "Snäälla hjälp mig". Kanske ska jag göra de stegen för att komma till 5.50GEN-D3? Eller behövs ytterligare några tidigare firmwares?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tabasco75 Visa Inlägg
    Diffaren565: Nej, det där fungerar inte. Enligt 5.50GEN-D3 så ska en fil ligga i root och resten ska ligga i "GAME".

    Swizzy: Njae, inte direkt smidigt att bara komma förbi butiken då jag bor i borås.

    Har nu fått tillbaka den till version 1.50 så DevHook fungerar. Såg att Diffaren565 skapat en tråd "Snäälla hjälp mig". Kanske ska jag göra de stegen för att komma till 5.50GEN-D3? Eller behövs ytterligare några tidigare firmwares?
    tyväe har jag ingen koll på hur det ligger till med 1.50 -> 5.50 GEN-D3, kanske hittar den informationen via google eller liknande...

    du kan annars beställa ett Pandora batteri (eller tool batteri) ladda upp detta i 16 timmar (brukar vara bra att göra det med sådana här batterier första gången åtminstone) sedan använder du den avbilden jag har på min hemsida ( www.swizzy.se ) du borde kunna komma åt minneskortet i datorn och kunna fixa detta temporärt medans du uppgraderar eller om du vill ha det kvar via din PSP...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Han borde enkelt kunna ställa om sitt originalbatteri i serviceläge (pandora) från sin redan moddade psp.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Han borde enkelt kunna ställa om sitt originalbatteri i serviceläge (pandora) från sin redan moddade psp.
    jo, det kan han göra... tänkte inte på det :$ program för att göra det finns på minneskortet jag gjort iordning
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Tabasco75 Visa Inlägg
    Diffaren565: Nej, det där fungerar inte. Enligt 5.50GEN-D3 så ska en fil ligga i root och resten ska ligga i "GAME".

    Swizzy: Njae, inte direkt smidigt att bara komma förbi butiken då jag bor i borås.

    Har nu fått tillbaka den till version 1.50 så DevHook fungerar. Såg att Diffaren565 skapat en tråd "Snäälla hjälp mig". Kanske ska jag göra de stegen för att komma till 5.50GEN-D3? Eller behövs ytterligare några tidigare firmwares?
    Iof var det inte jag som gjorde den tråden men...

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Han borde enkelt kunna ställa om sitt originalbatteri i serviceläge (pandora) från sin redan moddade psp.
    Det är väl bara "feta" batterier som kan ställas om? tänkte skaffa ett pandora kit men om man nu kan med PSP 2004 batteriet så är det inte lönt o köpa pandora kittet

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zelxi Visa Inlägg
    Det är väl bara "feta" batterier som kan ställas om? tänkte skaffa ett pandora kit men om man nu kan med PSP 2004 batteriet så är det inte lönt o köpa pandora kittet
    tror det inte går med slim batterin för de passar ju inte så bra i psp phat själv använder jag "phat" batteri
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2009
    Från
    Borås
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Känns som diskussion är lite diffus nu. Tror ni att jag måste använda ett "pandora" batteri för att kunna uppgradera till senaste firmware?
    PSP fungerar ju fint med v1.50 och DevHook. Men uppgradering till 5.50GEN-D3 vill inte fungera. Kan det fungera med att ta det i olika steg upp till senaste custom firmware? -isåfall är det nån som har koll på vilket första steget borde vara?

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Gå till 5.00 M33-4 och sedan till 5.50 GEN-D3 ... De filer du behöver har Swizzy på sin sida och jag hostar filerna så det är bara att ta hem det du behöver och är det några vidare frågor så släng bara iväg ett mess så hjälper vi till ... ---->> www.swizzy.se
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    tror det inte går med slim batterin för de passar ju inte så bra i psp phat själv använder jag "phat" batteri
    Ah, det va ordet "phat" jag va ute efter xD iaf, får väl köpa ett pandora kit

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2009
    Från
    Borås
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tänkte testa med Custom Firmware 5.00 M33-4 då. I readme filen står det "If you come from a version prior to 5.00 M33, put sony update as 500.PBP in same folder".

    Ska jag döpa om Sony official update 5.03 som 500.PBP och lägga i samma katalog då?

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Tabasco75 Visa Inlägg
    Tänkte testa med Custom Firmware 5.00 M33-4 då. I readme filen står det "If you come from a version prior to 5.00 M33, put sony update as 500.PBP in same folder".

    Ska jag döpa om Sony official update 5.03 som 500.PBP och lägga i samma katalog då?
    Näe du får nog köra med 5.00 annars kan nog lustiga saker hända ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2009
    Från
    Borås
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Då vet jag inte vart jag ska hitta Sony official update 5.00? Fanns inte på www.swizzy.se

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Den kan du hitta här ---- >> http://www.psp-hacks.com/file/1568
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tabasco75 Visa Inlägg
    Då vet jag inte vart jag ska hitta Sony official update 5.00? Fanns inte på www.swizzy.se
    jag tankar hem den och lägger in den, tänkte inte på att det fattades sorry about that...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2009
    Från
    Borås
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Attans! Det funkade inte heller. Blev "The game could not be started - 80020001"
    Det verkar som jag ska ha version 1.50 för det går verkligen inte uppgradera.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du måste först lägga in en rad andra uppdateringar innan du kan lägga in 5.00-M33... eller har du fått in 5.00-M33 nu? i så fall kan du gå vidare och lägga in 5.50 GEN-D3, utan den fungerar inte alla dom senaste spelen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2009
    Från
    Borås
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Swizzy: Alltså jag befinner mig på version 1.50 och har aldrig lämnat det stadium. Min önskan är att hamna på senaste custom firmware. Har prövat 5.50GEN-D3 och 5.00-M33 inget av de två fungerar.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du behöver uppdatera i flera olika steg, eller flasha om den rent från grunden, lättast är att köra direkt från grunden, men det kräver ett minneskort på 512mb eller mer och ett service batteri, kan köpas löst för 500:- från PSXCare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Om du ska köra utan pandora behöver du gå genom 3.52 m33

Liknande diskussioner

  1. Psp custom firmware 3.03 OE-C
    By rooster_nr1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:51
  2. Ny köpt Psp vill inte installera 3.90 custom.
    By Downp in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 00:05
  3. Registrera PSP med custom firmware?
    By Sniglum in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 08:47
  4. PSP 1.50 till bättre custom firmware
    By polparty in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 22:40
  5. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •