Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: fråga Liteon 93450

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question fråga Liteon 93450

    Har fått hem två stycken xboxar med Liteon 93450 läsare som är flashade med ixtreme 1.6 och undrar innan jag skruvar isär xboxarna om jag kan läsa ut en dummy.bin från dom eller om jag måste göra samma procedur som personen som flashade dom först gjorde ?

    Mvh
    Todde

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du kan få ur allt det där via sata. Använd "Dummy from IXtreme" i JungleFlasher.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av todde90 Visa Inlägg
    Har fått hem två stycken xboxar med Liteon 93450 läsare som är flashade med ixtreme 1.6 och undrar innan jag skruvar isär xboxarna om jag kan läsa ut en dummy.bin från dom eller om jag måste göra samma procedur som personen som flashade dom först gjorde ?

    Mvh
    Todde
    du måste skruva isär konsollen (vilket du redan gjort) och sedan kör du Dummy from iXtreme i Jungleflasher, då får du ut nyckel och spoofdatan som personen som flashade tidigare la in i iXtreme 1.6 mjukvaran, kolla barcode manuellt så att det stämmer, om inte så får du fixa det själv... (Barcode = streckkoden på ovansidan av locket följt av 3 mellanslag)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Barcode har väl bara och göra med eventuell stealth? Eftersom alla blir bannad med senaste fw, och LT verkar vara väldigt långt borta, så finns väl egentligen ingen mening med att lägga in korrekt barcode?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Barcode har väl bara och göra med eventuell stealth? Eftersom alla blir bannad med senaste fw, och LT verkar vara väldigt långt borta, så finns väl egentligen ingen mening med att lägga in korrekt barcode?
    varför skippa det nu när man ändå håller på? visst, det har inget med funktionerna i maskinen att göra vad vi vet om, den fungerar även med fel barcode, däremot vet vi inte vad den loggar, kanske den loggar barcode? om den i huvudtaget loggar... så varför skippa att lägga in korrekt barcode?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jo, det är väl möjligt att den loggar det.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Liteon 93450
    By Lindfalas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 67
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 21:26
  2. En fråga bara om Xbox360
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 19:53
  3. Brickad LiteOn?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 03:10
  4. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  5. en fråga om SSBB...
    By Animega in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 19:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •