Plockade hem Dead.or.Alive.Xtreme.2.PAL.MULTI9.XBOX360-DRabbits häromdagen, och körde igenom den med abgx360. Allt ser bra ut bortsett från gamedatapartitionen;
Kod:
Found AnyDVD style game data corruption starting at 4 different offsets!
AnyDVD style corruption was found at: 0x00FE1D000, 0x010143000, 0x010146000 and
0x01046C000
Game CRC = A1193F4C
Kollade upp releasen på abgx.net, och där ser det inte ut som det är nåt vaj på själva releasen som sådan. Där checkar den ut.
Allt tyder på att det inte är någon moddad release jag fått tag på. Det finns ju diverse nudepatcher och sån skit till DoAX2, men om den vore patchad skulle knappast han som patchade den repacka den med exakt samma filnamn som originalreleasen.
Jag tankade dessutom hem en .sfv från vad som också ser ut att vara originalreleasen från ett annat ställe och den checkade ut med den release jag tankat. Förvisso kan det ha varit precis samma eventuellt moddade release, men risken för det är ju minimal.
Naturligtvis har jag även testat att packa upp releasen till en annan hårddisk med samma resultat, så man kan också räkna bort möjligheten att disken är kass. Om det vore något annat i datorn som vore kass hade abgx knappast hittat lika många fel med exakt samma offset båda gångerna. Min dator är det alltså inget fel på.
Det enda som finns kvar att testa innan jag drar slutsatsen att felet ligger i abgx360:s databas är själva ison. Är det någon här som råkar ha releasen skrotandes hemma som orkar generera en checksumma på den som jag kan jämföra mot checksumman på min iso? Är det samma och den ison har checkat ut tidigare måste felet ligga i abgx360:s databas.
Bookmarks