Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: DS-Vilket kort?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19

    DS-Vilket kort?

    Funderar på skaffa ett Ds till dottern.
    Vilket Flash kort är det bästa? har sett att de finns en del såna att välja på.
    Är de enkelt att få det hela att fungera?
    Ryker någon garanti eller dylikt på DSet när man väl kört in ett flash kort i det?
    Är ganska grön på denna konsollen, måste lära mig lite innan den inhandlas.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag TYCKER att m3izero är det bästa.

    Du får med en enkel guide, inga svåra saker.

    Du behöver inte berätta för någon att du använt ett flashkort...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    oki, hur är de med R4revelution kortet då?
    Är alla lika enkla att komma igång med oxå?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    R4 vi säljer nu är bra kort, MEN det kan vara en djungel att hitta rätt drivrutiner om du glömmer bort vilken variant av R4 du har och slängt kartongen...

    De flesta R4 kunder har varit jättenöjda, men några har kommit tillbaka och bytt till M3.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    oki men då lutar de åt ett m3 då.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    oki men då lutar de åt ett m3 då.
    GOOD Choice ....
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    snart dags att köpa ett DS till dotterns födelsedag, vill ha ett Rosa men verkar slut på många ställe.
    Såg ett Flashkort som heter R4i platinum, är det något att ha? var väldigt bra pris på det iallafall.

    ,

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    snart dags att köpa ett DS till dotterns födelsedag, vill ha ett Rosa men verkar slut på många ställe.
    Såg ett Flashkort som heter R4i platinum, är det något att ha? var väldigt bra pris på det iallafall.

    ,
    R4 kan vara väldigt svårt att hitta rätt system filer till, det lättaste/bästa enligt mig är M3i Zero, det är LÄTT att hitta rätt systemfiler, det fungerar hur bra som helst, och man kan programera om det hemma själv, om det skulle vara så att det slutar fungera med din DSI (om du nu har en DSI det vill säga)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    oki, då är de väl bäst att köpa ett m3 då.
    blir nog ett vanligt ds lite till dottern, är 5år, känns som dsi är till lite äldre barn eller har jag fel?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    oki, då är de väl bäst att köpa ett m3 då.
    blir nog ett vanligt ds lite till dottern, är 5år, känns som dsi är till lite äldre barn eller har jag fel?
    mjo, skillnaden mellan DS/DSL och DSI är att DSI har en kamera också, inte direkt något man vill ge till en 5åring kanske? dessutom är kameran omtålig, du vet väl själv hur ömtåliga mobil telefoner med kamera är? utöver det är DSL billigare att ersätta om den skulle gå sönder...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    har läst någonstans de finns "dåliga" kopior av M3 kortet, hut kan man se så man inte köper ett sånt?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    har läst någonstans de finns "dåliga" kopior av M3 kortet, hut kan man se så man inte köper ett sånt?
    Du beställer det här

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1033

    så får du ett original. Och skulle du få ett dåligt exemplar så byter vi det direkt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Vilket moderkort passar bra...
    By Razze in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-28, 12:47
  2. Probs m PSP - tar inte 8GB kort
    By FAE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 06:57
  3. Djungeln bland alla dessa Kort
    By Love_PSP in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 14:38
  4. Vilket Chip passar mig?
    By Haren in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 19:56
  5. vilket flash kort?
    By villageidiot in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-24, 19:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •