Har en bannad kosnol som inte längre får någon kontakt med teven, dock ingen RROD.
Lagar Microsoft bannade konsoler?
Har en bannad kosnol som inte längre får någon kontakt med teven, dock ingen RROD.
Lagar Microsoft bannade konsoler?
nepp är den bannad så är garantin borta!
Alla konsol id:n på modifierade xboxar har väl blivit flaggade vid den här tidpunkten? Det finns alltså risk att man blir nekad lagning trots att maskinen inte har blivit bannad.
Ban = ett stort fet NEJ på rep, oavsett om du betalar för det eller ej, ända du kan göra är att kolla kablarna, om det inte är något fel på kablarna kan du sälja boxen för reservdelar eller liknande... inte mycket att göra något åt om det är så att du inte får någon bild och inte heller något ljud...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
kan han inte lämna in den typ til psxcare så kan dem fixa det för en summa ?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Har exakt samma problem. Spela RE 5 Igår i kanske 5 timmar i sträck. Stängde sedan boxen och gick och la mig. Vaknade idag och skulle starta boxen. Stendöd... Ingen bild, men ju finns där. Något som går att fixa? Har testat att byta kablar och tv.
Värmepistol + X-clamp fix på GPUn botar dessa problem.
det kan bero på ett flertal olika saker, kolla video kabeln, sitter den i ordentligt? testa gärna att byta ut den också, kolla även att kontakterna sitter i uppe vid TV'n
det kan även bero på att man skruvat åt några skruvar för hårt, GPU skruvarna och/eller skruvarna vid A/V porten (video porten)
det kan även bero på ANA/HANA chippet (uppskalnings chippet, men det brukar ge RROD kod...)
det kan även bero på felaktiga video inställningar (inställningar TV'n inte klarar av att visa, dock mindre troligt i ditt fall?)
Google is your friend!
Bookmarks