Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Lagar Microsoft bannade konsoler?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    30
    Respekt
    18

    Lagar Microsoft bannade konsoler?

    Har en bannad kosnol som inte längre får någon kontakt med teven, dock ingen RROD.
    Lagar Microsoft bannade konsoler?

  2. #2
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    nepp är den bannad så är garantin borta!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Alla konsol id:n på modifierade xboxar har väl blivit flaggade vid den här tidpunkten? Det finns alltså risk att man blir nekad lagning trots att maskinen inte har blivit bannad.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Solros Visa Inlägg
    Har en bannad kosnol som inte längre får någon kontakt med teven, dock ingen RROD.
    Lagar Microsoft bannade konsoler?
    Ban = ett stort fet NEJ på rep, oavsett om du betalar för det eller ej, ända du kan göra är att kolla kablarna, om det inte är något fel på kablarna kan du sälja boxen för reservdelar eller liknande... inte mycket att göra något åt om det är så att du inte får någon bild och inte heller något ljud...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    159
    Respekt
    18
    kan han inte lämna in den typ til psxcare så kan dem fixa det för en summa ?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av xepez Visa Inlägg
    kan han inte lämna in den typ til psxcare så kan dem fixa det för en summa ?
    vi skulle säkert kunna göra ett försök, men det skulle gå på 1000:- och det går troligtvis inte att fixa, billigare och bättre att helt enkelt köpa en ny maskin
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Har exakt samma problem. Spela RE 5 Igår i kanske 5 timmar i sträck. Stängde sedan boxen och gick och la mig. Vaknade idag och skulle starta boxen. Stendöd... Ingen bild, men ju finns där. Något som går att fixa? Har testat att byta kablar och tv.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Värmepistol + X-clamp fix på GPUn botar dessa problem.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av campar Visa Inlägg
    Har exakt samma problem. Spela RE 5 Igår i kanske 5 timmar i sträck. Stängde sedan boxen och gick och la mig. Vaknade idag och skulle starta boxen. Stendöd... Ingen bild, men ju finns där. Något som går att fixa? Har testat att byta kablar och tv.
    det kan bero på ett flertal olika saker, kolla video kabeln, sitter den i ordentligt? testa gärna att byta ut den också, kolla även att kontakterna sitter i uppe vid TV'n

    det kan även bero på att man skruvat åt några skruvar för hårt, GPU skruvarna och/eller skruvarna vid A/V porten (video porten)

    det kan även bero på ANA/HANA chippet (uppskalnings chippet, men det brukar ge RROD kod...)

    det kan även bero på felaktiga video inställningar (inställningar TV'n inte klarar av att visa, dock mindre troligt i ditt fall?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Microsoft flashar nand på bannad box?!?
    By housepainter in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 16:33
  2. Vad gör ni åt era bannade boxar nu då?
    By pimmen in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 72
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 13:47
  3. Microsoft fimpar HD-DVD'n
    By Enlund in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 11:34
  4. Rings of death, microsoft kan inte byta pga ban
    By KonradA in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 14:40
  5. Konto på fler konsoler....
    By ljungkullen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-29, 15:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •