Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: rrod(men inga röda lampor)

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    42
    Respekt
    22

    rrod(men inga röda lampor)

    Hej!

    På min xbox har jag haft rrod(men inga röda lampor) utan helt enkelt ingen bild.
    Gjorde rrpod fixen som det står om i flera trådar. Köpte grejerna Swizzy tipsade om på clas ohlson (dock köpte jag fjäderbrickor till undersidan. läste senare att det inte var så bra med fjäderbrickor.)
    Kopplade in dvd och la fläkten över cpu-kylaren och lät boxen stå en kvart.
    Efter det Så fick jag bild igen.

    Glad o nöjd la jag in xbreboot när jag ändå var på gång.

    Nu har bilden försvunnit efter att jag endast kanske haft igång boxen i totalt 30 min. Testat dra åt skruvarna och hetta över den två gånger nu men utan resultat.

    Tycker ni jag ska testa packa in den i plast och folie och hetta upp den med luftpistol som det står om i manualen på xbox360fixit.com?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    felet kan bero på många saker, bland annat kan ANA/HANA chippet ha släppt, det kan också bero på att du dragit åt GPU skruvarna för hårt, eller så har du kanske dragit åt skruvarna som sitter på varsin sida av AV porten för hårt...

    prova med att släppa på skruvarna som sitter bredvid AV porten, fungerar det inte ändå, då provar du med att släppa på GPU skruvarna, fungerar det fortfarande inte kan du testa att värma ANA/HANA chippet och sedan trycka HÅRT på den kretsen tills den svalnar,
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    42
    Respekt
    22
    Jag plockade ur moderkortet ur chassit, lättade lite på gpu skruvarna. Testade med videokabel och moderkortet på golvet, fick ingen bild. Som ett sista desperat test testade jag med hdmi kabel och med den funkar det!

    Nu har jag dragit åt GPU skruvarna och och satt tillbaks grejerna i chassit och än så länge funkar det( med hdmi).

    Igår när jag höll på sätta koderkortet in o ur chassit fick jag att alla blinkade rött utom den uppe till vänster, tror det berodde på att jag dragit åt skruvarna för hårt.

    Swizzy om du vill och har tid så tror jag det skulle vara uppskattat om du skrev om rrod fixen och vilka grejer man ska köpa på clas ohlsson på din hemsida.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag ska göra det senare, när jag får tid ork och lust till det har flera grejer jag ska skriva om, och flera grejer jag ska uppdatera... skriva färdigt och sådant, om du känner för det kan du skriva ihop en liten guide till min hemsida, självklart får du credits för det (att det står att det är du som skrivit guiden) ta då gärna med bilder som visar hur det ser ut, och om du vill kan du även lägga till en liten video för vissa delar eller så...

    maila guiden och eventuella bilder till: admin@swizzy.se så lägger jag upp det när jag får tid

    Btw, eftersom du får bild med HDMI kabeln kan man ganska säkert säga att det antingen är fel på kabeln (glapp ngnstans) eller så är det fel i inställningarna (så att din TV inte klarar av att visa det som 360'n säger åt TV'n att visa )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    42
    Respekt
    22
    Förut så funkade det varken med hdmi eller videokabel.
    Eftersom inte några röda lampor har blinkat så känns det lite som du säger att kabeln kan vara trasig.

Liknande diskussioner

  1. Vad är det för fel när 3 st röda lampor blinkar?
    By Daniel_25 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 16:59
  2. Röda lampor
    By Saltan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 12:54
  3. Ang. 3 röda lampor
    By Landslide in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 20:25
  4. 3 RÖda Lampor
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 00:03
  5. Tre Röda Lampor
    By ChrisSnyder in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2006-12-25, 20:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •