Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Spel

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Red face Spel

Vi har nu lött in super stealth chip i vårt PS ONE, dom köpta spelen funkar förutom att det är svartvitt fram t om Playstation loggan, sen funkar färgen och spelen. På en brännd skiva så kommer vi till Playstationloggan och sen händer inget mer Snälla hjälp vad ska vi göra. är det lött fel eller har vi bränt fel. Det är gjort en kopiering rakt av bara. Ungen ligger och grinar sig till sömns på grund av ingen färg på det köpta spelen och att det nu inte funkar med kopierade spel.

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    24

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av yomagic:
    <strong>Vi har nu lött in super stealth chip i vårt PS ONE, dom köpta spelen funkar förutom att det är svartvitt fram t om Playstation loggan, sen funkar färgen och spelen. På en brännd skiva så kommer vi till Playstationloggan och sen händer inget mer Snälla hjälp vad ska vi göra. är det lött fel eller har vi bränt fel. Det är gjort en kopiering rakt av bara. Ungen ligger och grinar sig till sömns på grund av ingen färg på det köpta spelen och att det nu inte funkar med kopierade spel.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">jag vet inte hur man lödder in chip.
    har du en rgb kabel, för det är den som ger färg på backuper. tror annars att psxcare säljer en sån,
    Men man måste ibland patcha spel när man bränner annars så funkar inte spelen.
    kolla om du hittar de spelet du vill bränna här.<a href="http://megagames.com/psx/psx_patches.shtmlbränna" target="_blank">http://megagames.com/psx/psx_patches.shtmlbränna</a> då ser du om du måste patcha det.

<small>[ 30 December 2002, 10:52: Meddelandet redigerat av: spel ]</small>

Registrerade
    Feb 2001
    Från
    helsingborg
    Respekt
    25

För att få färg e de med stor sannolikhet en rgb-kabel som behövs,många av spelen till ps-one behöver en patch för att starta , jag har för mig att det heter ppf o matic, går du till megagames sida så hittar du allt där även en lista med spel (protected games) ett annat bra tips e o kolla runt i detta forum för de flesta frågor e ställda här o det mesta e svarat på angående patchning m.m/lycka till

Liknande diskussioner

1. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 13:12
  2. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  3. Orginal PAL spel fungerar ej på min psxcare chippade ps2
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-02-26, 01:33
  4. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15
  5. THAI spel
    By Rocky in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-05-03, 11:59

Bookmarks