Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: USB/SD Gecko??? Va?... förklaring saknas...

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    USB/SD Gecko??? Va?... förklaring saknas...

    Vad är USB/SD gecko? Det står att man kan ladda hombrews med det. Men räcker det med att bara köpa SD gecko adaptern och ett minneskort att lägga sina homebrews på? Eller behöver jag något mer?
    Vissa sidor värkar mena att man skall använda SD gecko tillsammans med Action Replay. Medan som det låter på er som att det räcker med att hämta hem nån form av firmware till SD adaptern. Men jag hittar ingen officiell sida att tanka firmwares från. Vill ha lite mer info innan jag går och köpper detta av er

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi säljer Gecko till er som vet vad det är för något och hur man använder det till det ni vill använda det till :-)

    Finns i sortimentet pga förfrågan från kunder som ville köpa av oss.

    Ingen aning om hur den fungerar. Stan64 har nog mer koll isåfall...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    ...

    Har forskat lite. Värkar som att man måsste chippa sin maskin eller äga en äldre version av Action Replay för att denna product skall vara till någon nytta.

    Därimot finns det en annan product som värkar vara av mer användning.
    SD Media Launcher. Det skall gå att köra homebrews men enbart det paketet.





    "SD Media Launcher
    Stuff neededisc and SD adapter all included in the same SD Media Launcher package

    Homebrew compatibility: Lower compatibility. Datel fastly did a sdload clone after Wii launch, but it misses some stuff and not all the homebrew software works on it since the homebrew software was made to work on sdload firstly.

    Price: SD Media Launcher is 50$ shipping not included

    Other comments: With this package you don't need to buy anything more. You get all the needed stuff to get it working, so it is more simple than SD Gecko + Action Replay. Furthermore, to get sdload running in Action Replay, you need to enter a long code. With SD Media Launcher you get all ready to work.

    Other thing homebrew scene lovers should care is the fact that Datel removed in newest version of Action Replay the 'add code' feature (the feature that allowed to play to some amazing new codes such as play with Sandbag or Crazy Hand in SSBM) so people with newest version can't load sdload and needs to buy the SD Media Launcher instead of an additional SD Gecko. To sum up, Datel made a worst version of their Action Replay simply as an attempt to make still more $$$ from the homebrew scene."

    Den värkar funka till både GameCube och Wii
    Mer info om producten finns här http://us.codejunkies.com/Products/G..._EF000310.aspx
    Last edited by DaniPoo; 2010-01-03 at 20:51.

Liknande diskussioner

  1. Cippa senaste wii klipptaben samt femte foten från höger saknas.
    By gekackte in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 21:55
  2. 360n startar om utan någon förklaring.
    By melankoli in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 17:40
  3. Saknas Lot Nr
    By ieye in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-01, 10:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •