Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Recover Gamertag from Xbox Live?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Recover Gamertag from Xbox Live?

    Hej!

    Om jag har ett live konto där jag spelat original spel som vanligt, men sedan flaschat xboxen och då givetvis inte haft xbox inkopplad till nätet en enda gång. Men sedan väljer att "flascha tillbaka den till stock" och sedan plockar bort min användare på boxen.
    Är det då säkert att göra en "Recover Gamertag from Xbox Live" och använda detta kontot på xboxen igen?
    För loggar man in och kollar vilka spel som är spelade så är det ju endast originalspel då det endast var under "originaltiden" som den var kopplad till nätet"

    De alternativen som jag ser är dessa tre, vilket bör jag satsa på?

    1. Göra som ovan. Alltså, xboxen tillbaka till Stock. Sedan plocka bort användaren på boxen och köra en "Recover Gamertag from Xbox Live"

    2. Xboxen tillbaka till Stock. Sedan skapa en helt ny användare. Detta är ju lite tråkigt då med tanke på att min mailadress är upptagen av den gamla profilen.

    3. Ringa till xbox live och be dem säga upp kontot. Sedan regga det på nytt.

    Uppskattar snabba svar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    alternativ 4 är säkrare: köp ny 360, du kan mycket väl bli bannad trots att du återställer din 360 och formaterar hårddisken... ingen vet huruvida Xboxen loggar saker och ting eller ej...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok.
    Då kör jag på alternativ 4.
    Men när jag väl köpt min nya box. Är det någon fara att köra en recover gametag på den då?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av andreas123 Visa Inlägg
    Ok.
    Då kör jag på alternativ 4.
    Men när jag väl köpt min nya box. Är det någon fara att köra en recover gametag på den då?
    nej, det är ungefär som att du köper en ny bil, om du hade P-Bot på din gamla bil då får du väl inte P-Bot på din nya bil automatiskt?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Får jag inte det?

    Så oavsett om jag spelat live när min "gamla" xbox var flaschad eller ej, så påverkar det inte den nya på något sätt?
    Ja, så länge kontot inte är bannat, men då blir det ju ganska svårt att spela med det överhuvudtaget

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av andreas123 Visa Inlägg
    Får jag inte det?

    Så oavsett om jag spelat live när min "gamla" xbox var flaschad eller ej, så påverkar det inte den nya på något sätt?
    Ja, så länge kontot inte är bannat, men då blir det ju ganska svårt att spela med det överhuvudtaget
    nej, det är ingen fara att ta recover gamertag även om du kört gamertagen på en flashad/bannad konsol. påverkar inte din gamla box.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    nej, det är ingen fara att ta recover gamertag även om du kört gamertagen på en flashad/bannad konsol. påverkar inte din gamla box.
    Påverkar inte min nya Box menar du väl?
    Den gamla struntar jag ju i då den är såld.
    Tänkte åka och köpa en idag, koppla upp den live och köra recocer game tag på den. Men då ska det ju vara helt safe?
    Ursäkta min nojjighet men jag har dålig koll på hur de funkar

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av andreas123 Visa Inlägg
    Påverkar inte min nya Box menar du väl?
    Den gamla struntar jag ju i då den är såld.
    Tänkte åka och köpa en idag, koppla upp den live och köra recocer game tag på den. Men då ska det ju vara helt safe?
    Ursäkta min nojjighet men jag har dålig koll på hur de funkar
    japp, han menar den nya...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Xbox Live avbryta kontot
    By Rev in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-04, 00:46
  2. flashning som förstört xbox live?
    By H3nk3 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 10:55
  3. Xbox live fungerar inte
    By spyx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 21:56
  4. Problem med inloggning på Xbox Live...
    By bikerunner in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 19:39
  5. Xbox Live banning?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 17:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •