Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Spara gamertag innan ban?!

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    20

Spara gamertag innan ban?!

Halloj!
    Sitter på en flashad box som ännu inte är bannad (har bara spelat offline sista månaderna).
    Min fråga är den om man kan spara sin gamertag på tex ett minneskort innan jag kopplar upp den mot Live och på det sättet få med mig min gamertag inkl. achievments man tagit offline till en ny oflashad box?

Alltså, jag räknar med att den blir bannad när jag kopplar upp den men vill ju helst inte tappa de achievmentsen som jag tagit när jag spelat offline.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Achevements lagras på live när du är uppkopplad, sparfiler o profil på minnet.

Blir maskinen bannad formatear du HDD/minneskortet på en ny box o kör en recover gametag.

Vill man behålla sin profil på sin HDD kan vi uncrippla för 500 kr o då kan du använda din HDD igen men livekör du kan den låsas igen, fungerar inte med minneskort.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vill man behålla sin profil på sin HDD kan vi uncrippla för 500 kr o då kan du använda din HDD igen men livekör du kan den låsas igen, fungerar inte med minneskort.
    skojar du eller? har man rätt anslutningar (Datel's Minneskorts modul) kan man lätt arbeta med Minneskorten också, det är ingen direkt skillnad mellan HDD/Minneskort annat än storleken
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    skojar du eller? har man rätt anslutningar (Datel's Minneskorts modul) kan man lätt arbeta med Minneskorten också, det är ingen direkt skillnad mellan HDD/Minneskort annat än storleken
    bannade inte ms datel och andra 3rd party kort i en uppdatering? datel stämde väl ms för detta, om de fungerar i nuläget har jag dock inte koll på.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    bannade inte ms datel och andra 3rd party kort i en uppdatering? datel stämde väl ms för detta, om de fungerar i nuläget har jag dock inte koll på.
    nu menar jag inte deras minneskort, utan den delen man sätter in i datorn, kallas "Transfer kit" (datel) och används för att ansluta ett minneskort till en DATOR...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    aha, man snurrar till det för sig ibland.

Liknande diskussioner

1. Recover Gamertag from Xbox Live?
    By andreas123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 12:08
  2. Gamertag
    By Ante1213 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 11:42

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner