Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Spara gamertag innan ban?!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20

    Spara gamertag innan ban?!

    Halloj!
    Sitter på en flashad box som ännu inte är bannad (har bara spelat offline sista månaderna).
    Min fråga är den om man kan spara sin gamertag på tex ett minneskort innan jag kopplar upp den mot Live och på det sättet få med mig min gamertag inkl. achievments man tagit offline till en ny oflashad box?

    Alltså, jag räknar med att den blir bannad när jag kopplar upp den men vill ju helst inte tappa de achievmentsen som jag tagit när jag spelat offline.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp det kan du, det finns mängder av olika minnes enheter till Xbox 360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Cool! Så man skulle kunna ha en bannad flashad box som man kan lira brända spel på och ta achievments offline. Sedan flytta Gamertaggen via ett minneskort till en obannad box och på så sätt uppdatera sina achievments online?

    Jag är alltså ute efter att ha en box för onlinespel och en för offlinespel men vill ju veta att de poängen jag tar offline går att få med på sin offlineprofil..

    /Daniel

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, sålänge din bannade 360 INTE är cripplad, det vill säga medveten om sin banning... man kan återställa funktionerna som tas bort vid ban dock, då ska det också gå lika bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Kanon tackar!

    Då gör jag bäst i att inte koppla upp boxen med andra ord. Vad jag förstår så kan HDn fortfarande förstöras även om jag kopplar upp mig utan att den, stämmer det?
    Alltså, att något sparas på boxen som sedan förstör HDn när jag kopplar in den igen.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av danoij Visa Inlägg
    Kanon tackar!

    Då gör jag bäst i att inte koppla upp boxen med andra ord. Vad jag förstår så kan HDn fortfarande förstöras även om jag kopplar upp mig utan att den, stämmer det?
    Alltså, att något sparas på boxen som sedan förstör HDn när jag kopplar in den igen.
    hdd:n kan inte gå sönder om det är det du menar, däremot kan din speldata bli korrupt om du leker för mycket med filer i den. sålänge din flaggade box inte fått "ban" meddelandet så är den lika safe som vanligt. om den får "ban" messet så kommer alla saker du laddar att bli låsta till den boxen, det går att fixa med en massa pill men lika bra du låter bli att koppla upp den.

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    20
    Då låter jag den vara
    Antar att det inte skulle hjälpa att lägga på iXtreme LT heller när den dyker upp, är den redan flaggad så är den ju rökt oavsett.

    En rolig grejj bara är att jag skickade den på reparation med rrod, och trots att den var flashad och hade trasigt klistermärke så fixade dom den och satte på ett nytt klistermärke. Jag har nu en reparerad box med nytt klistermärke och flashad dvd. Dock är det bara iXtreme 1.5 på den tyvärr.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    De säger att de har hittat att fixa xbox live så man kan spela online utan att vara rädd att man blir bannad. För jag har fått 12 månaders guld och jag vågar inte registrea mig.
    Så jag drog ut internet kabblen men om någon vet när det är fixat så skicka till mig skulle vara till stor hjälp baja.baja@live.se

Liknande diskussioner

  1. Spara gamertag innan ban?!
    By danoij in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 18:25
  2. Gamertag
    By Ante1213 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 10:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •