Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Softmoddning

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Softmoddning

    Hej! Jag har en ps2slim black som jag skulle vilja kunna spela "backup" spel på men jag har ingen lust att installera något modchip eller fixa något extra tillbehör för att få det att fungera. Det jag har är en ps2slim black, sony orginal memorycard, usb sticka, pc och mac(mac har brännare) och dvd skivor(+r premium). Jag läst lite på nätet å hittat lite guider men jag förstår typ inget, är inte alls hemma på när det gäller softmod och har inte pillat med ps2 förut.

    http://freemcboot.psx-scene.com/
    Jag har läst och försökt följa guiderna på den där sidan men jag vill helst inte köpa extra produkter som typ swap magic eller något speciellt minneskort. Finns det någon möjlighet att få min ps2slim softmoddad med det jag redan har? Någon som kan hjälpa mig med detta? Det skulle uppskattas ENORMT!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag brukar alltid rekommendera modchipsinstalaltioner framför softmodd/bootskivor i alla lägen. Swapmagic är en produkt vi säljer men lägger man till 200-300 kr får man ett chipp installerat o klart av oss som fungerar mycket smidigare för småbarn o stora småbarn.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    hej jag har ett minneskort med free mcbootexploitet med hd loader på.

    undrar därför om någon vet om det går att använda en vanlig usbsticka(som man antagligen formaterar) till att spela backups från eller om man måste ha en hårddisk?

    tacksam för svar.

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av enverhoxha Visa Inlägg
    hej jag har ett minneskort med free mcbootexploitet med hd loader på.

    undrar därför om någon vet om det går att använda en vanlig usbsticka(som man antagligen formaterar) till att spela backups från eller om man måste ha en hårddisk?

    tacksam för svar.
    Det är väl bara testa??? Du har väl både en minnesticka och HD?? Ialf en sticka du kan testa ifrån ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Brandbergen/Årskogen, Sweden
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Det är väl bara testa??? Du har väl både en minnesticka och HD?? Ialf en sticka du kan testa ifrån ...
    Jag kan säga hur det är med vanliga hd loader går det ej du måste ha Usb Hd Loader verisonen, detta är beroende på att den laddar ju Usb drivrutiner etc. i Usb Hd Loader verisonen vilket den vanliga Hd Loader inte gör

Liknande diskussioner

  1. Ang Softmoddning
    By bavermus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-30, 19:53
  2. Hjälp med Game Save = Softmoddning
    By vaom in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-29, 03:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •