Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: köpa rätt delar till flashdator?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    köpa rätt delar till flashdator?

    nu verkar jag vara tillbaka, trots den där jävla buggen ;P

    min flashdator vill inte fungera. och jag vill köpa lite nya delar bara, chassi, nätagg, prolle, mobo, minnen, resten har jag.

    tips på bra och billigt? vore najs med lite tips. har ett via6421 kort från psxcare också, vore nice att få lite hjälp

    ja ska köra med win xp också, vill att flashning ska fungera utan problem
    Last edited by PiGGELiN; 2010-01-07 at 16:23.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    nu verkar jag vara tillbaka, trots den där jävla buggen ;P

    min flashdator vill inte fungera. och jag vill köpa lite nya delar bara, chassi, nätagg, prolle, mobo, minnen, resten har jag.

    tips på bra och billigt? vore najs med lite tips. har ett via6421 kort från psxcare också, vore nice att få lite hjälp

    ja ska köra med win xp också, vill att flashning ska fungera utan problem
    ett bra mobo är ett med ICH9 (då kan du köra Hitachi också utan problem )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    lust att länka mig till ett mobo som du hade använt?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    letar efter ett just nu, kommer inte ihåg vad mitt hette och hittar inget bra till ett bra pris på dom ställena jag brukar leta...

    *edit:*
    Hittade ett http://www.*********.com/prod.php?id=101469 men du får köpa till en COM-Ports bracket... ska kolla lite mer se om jag hittar ett bättre...

    moderkortets namn är: Asus P5E3 PRO

    http://www.dustinhome.se/pd_5010141179.aspx

    Namn: ASUS RAMPAGE FORMULA X48 775 ATX
    Last edited by Swizzy; 2010-01-08 at 08:48.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    ASUS kort är inte alls fel ... Har haft 5-6 st och inget av dom har krånglat eller på nåt annat sätt strulat, så satsa på det så ångrar du dig inte ... Lägg gärna ut ett par hundra extra än vad du tänkt först
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    ASUS kort är inte alls fel ... Har haft 5-6 st och inget av dom har krånglat eller på nåt annat sätt strulat, så satsa på det så ångrar du dig inte ... Lägg gärna ut ett par hundra extra än vad du tänkt först
    jo visst håller jag med dig, men just nu sitter det ett asus i den datorn. lyckas inte hitta felet på den datorn

    har ett asus på denna med, men har ni tips på något mer exakt än bara vilket chipset eller varumärke man skall satsa på?

    nu ska den datorn bara vara till att flasha och surfa. har ju redan en laptop och stationär till mig själv

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    jo visst håller jag med dig, men just nu sitter det ett asus i den datorn. lyckas inte hitta felet på den datorn

    har ett asus på denna med, men har ni tips på något mer exakt än bara vilket chipset eller varumärke man skall satsa på?

    nu ska den datorn bara vara till att flasha och surfa. har ju redan en laptop och stationär till mig själv
    det är chipseten som är det absolut viktigaste när du vill köra på en flashdator, ett annat tips är att köra på en IDE disk för OS'et, då det kan balla ur om du kör SATA... (iaf med windows 7 som jag gjorde, jag startade om datorn med en 360 drive inkopplad, och voila, allt gick åt helvete... fick installera om systemet flera gånger... sen bytte jag till IDE disk, inga problem alls )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    138
    Respekt
    21
    vet inte om ICH9 är att rekomendera har det på min har funkat och flasha hitachis men inga andra :P

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
    vet inte om ICH9 är att rekomendera har det på min har funkat och flasha hitachis men inga andra :P
    ICH9 + VIA SATA VT6421A PCI kort är rekomenderat, då ICH9 tar hand om Hitachi, VT6421A tar hand om resten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jävla dyrt moderkort :P behöver inte ett så dyrt

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    21
    Jag har ett gammalt Gigabyte i min skräpburk (som jag flashar med) och jag har bara haft bra erfarenheter med det, kör med onboard sata, intel chipset, vet att med liteon funkade det typ bara med intel chipsetet, mitt MSI kunde inte läsa nyckeln.

    Edit: men hade du redan VIA kort, så var ju sata chipset sak samma.

    FYI
    Mvh
    Last edited by Stonerman; 2010-01-12 at 22:50. Anledning: tadaa

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
    Jag har ett gammalt Gigabyte i min skräpburk (som jag flashar med) och jag har bara haft bra erfarenheter med det, kör med onboard sata, intel chipset, vet att med liteon funkade det typ bara med intel chipsetet, mitt MSI kunde inte läsa nyckeln.

    Edit: men hade du redan VIA kort, så var ju sata chipset sak samma.

    FYI
    Mvh
    jag kör också ett Gigabyte kort med dubbel SATA Chipset i min Hitachi dator ICH9 är den chipset jag använder till att köra Hitachi, orkar inte försöka fixa Win7 + VIA SATA VT6421A PCI kort på min dator... mitt kort får nämligen maskinen att blåskärma direkt, till och med INNAN man hunnit installera skiten på datorn (detta pga drivrutiner)!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag kör också ett Gigabyte kort med dubbel SATA Chipset i min Hitachi dator ICH9 är den chipset jag använder till att köra Hitachi, orkar inte försöka fixa Win7 + VIA SATA VT6421A PCI kort på min dator... mitt kort får nämligen maskinen att blåskärma direkt, till och med INNAN man hunnit installera skiten på datorn (detta pga drivrutiner)!


    vad kör du för moderkort då? ja ska köra xp hade jag tänkt o flasha med hederliga JF :P

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346179

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321530

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337022
    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579049

    något som duger därifrån?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    personligen skulle jag köra på en av följande 2:

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337022

    http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346179

    jag kommer tyvär inte ihåg vad mitt moderkort heter, var ett tag sedan jag köpte det, köpte det då på Kjell & Company, dom har slutat sälja det... har inte haft tid, ork eller lust att gå upp på vinden och leta efter moderkorts kartongen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    21
    Såg att mitt var ett Gigabyte GA-81G1000MK, gammalt som gatan, och det funkar till Liteon/Samsung/Hitachi kommer inte ihåg om jag gjort nån Benq men det har jag säkert.

    Som sagt bara vilket sata chipset moderkortet har som är viktigt för oss i det här läget, allt annat på moderkortet kvittar typ. Och har du Via kort med så spelar även det än mindre roll.

    Jag hade nog köpt det billigaste, såg nått på komplett för 499, som hittat..

Liknande diskussioner

  1. test
    By MaCRo in forum Test
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 23:04
  2. TSOP48 test clip
    By hejhej20 in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:57
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  5. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •