Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: HD film på Xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    HD film på Xbox 360

    För er som gillar att titta på HD kvalité på film etc. kanske det kan vara trevligt att ha möjligheten att göra det via eran Xbox 360 konsoll, tyvär så klarar inte Xbox 360 av att spela upp MKV filer, det mest populära formatet för HD film, eran räddning kan vara ett konverterings program, ett sådant program är:

    Xenon MKV som jag har lagt upp på Rapidshare åt er: http://rapidshare.de/files/48958812/XenonMKV.rar.html
    PSPVC :: PSP Video Converter som finns att hämta på: http://pspvc.nswardh.com/

    om någon här på forumet har tips på andra program, Hojta till så lägger jag till det i listan här
    Last edited by Swizzy; 2010-03-28 at 22:58.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    ska prova nu

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    återkom gärna med input för hur du tycker programmet fungerar, jag tog hem det för att sprida det lite, har inte hittat något annat liknande ännu tittar inte på HD film själv så behöver inte programmet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    ????

    Men försämras inte kvaliten då på filmen .

  5. #5
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    man måste väl lägga in filmerna på hdd:n antar jag? de gör ni genom datorn då? de går väl inte ha en extern hdd o ha alla filmer på?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det vanligaste sättet att göra detta är att streama HD-filmen via ett program som heter tversity. Tversity kan även fås att konvertera om HD-film "on the fly" till 360-kompatibelt format samtidigt som den streamar. För att konvertera 1080p i realtid krävs dock ganska bra med kraft i datorn, och själv kan jag bara göra detta med 720p. För 1080p får man istället köra ett konverteringsprogram som detta i förväg. Vore kul att höra hur det går om nån testar, finns en del andra program med samma funktion på nätet, men det kan va lite knepigt att få att fungera tillfredsställande...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    man måste väl lägga in filmerna på hdd:n antar jag? de gör ni genom datorn då? de går väl inte ha en extern hdd o ha alla filmer på?
    det går att lägga dom på en extern hårddisk om den har rätt filsystem (FAT32 eller MAC's filsystem som jag inte kommer ihåg vad det heter)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Snabb fråga, om man har JTAG:ad box som aldrig uppdaterats så stöder den inte mpg4. Kan man lösa det på något sätt? Vill ju inte ut live och tanka med risk för bann.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av torkel86 Visa Inlägg
    Snabb fråga, om man har JTAG:ad box som aldrig uppdaterats så stöder den inte mpg4. Kan man lösa det på något sätt? Vill ju inte ut live och tanka med risk för bann.
    ladda hem uppdateringen (via nätet) och kör den genom Yarisswap, då slipper du logga in på live
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    om någon här på forumet har tips på andra program, Hojta till så lägger jag till det i listan här
    Min senaste uppdatering av PSPVC :: PSP Video Converter klarar av att konvertera film till Xbox (även till PSP, PS3, iPod and iPhone).

    PSPVC är helt gratis, inga begränsningar alls, utan det är bara att tanka ner och konvertera gärnet
    Senaste versionen av PSPVC går att ladda ner från min sida: http://pspvc.nswardh.com

    Mer info om PSPVC finns att tillgå i "PSPVC guiden" här på forumet i denna tråd.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Salkcin Visa Inlägg
    Min senaste uppdatering av PSPVC :: PSP Video Converter klarar av att konvertera film till Xbox (även till PSP, PS3, iPod and iPhone).

    PSPVC är helt gratis, inga begränsningar alls, utan det är bara att tanka ner och konvertera gärnet
    Senaste versionen av PSPVC går att ladda ner från min sida: http://pspvc.nswardh.com

    Mer info om PSPVC finns att tillgå i "PSPVC guiden" här på forumet i denna tråd.
    Du är en sån jävla klippa *ÄLSKAR DIG* Stöd för fler konsoller o format var ju herrejössesmysigt.
    Skall jag lägga upp en mirror åt dig igen på Vampire.se / PSPFAQ.TK så hojta till, jag är tyvär lite lat av mig då det gäller att hålla koll på uppdateringar men servern ligger i egen serverhall utan trafik eller hastighetsbegränsning iaf
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ladda hem uppdateringen (via nätet) och kör den genom Yarisswap, då slipper du logga in på live
    Ja har lite till och från letat efter uppdateringen som du pratar om men jag vet inte var jag ska hitta den och finns det någon risk att man pajjar för sig (JTaged) om man updaterar något?
    Mitt problem är iaf att jag kan inte kasta in .avi filer och titta på från min hårdisk för det står att jag måste ladda hem den uppdateringen. What to do!?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av torkel86 Visa Inlägg
    Ja har lite till och från letat efter uppdateringen som du pratar om men jag vet inte var jag ska hitta den och finns det någon risk att man pajjar för sig (JTaged) om man updaterar något?
    Mitt problem är iaf att jag kan inte kasta in .avi filer och titta på från min hårdisk för det står att jag måste ladda hem den uppdateringen. What to do!?
    well, "uppdaten" heter: Optional Media Update

    det handlar mer om att titta på rätt ställen för att hitta den, om du tar en sväng förbi våran butik med lite fika eller något kan vi trolla om din hårddisk lite, det vill säga slänga in optional media update åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    well, "uppdaten" heter: Optional Media Update

    det handlar mer om att titta på rätt ställen för att hitta den, om du tar en sväng förbi våran butik med lite fika eller något kan vi trolla om din hårddisk lite, det vill säga slänga in optional media update åt dig
    Jag tror nog jag ska komma förbi med fika en dag utan att du behöver fixa min hårddisk för jag lyckades själv precis, tack!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nice som sagt, det handlar mer om att titta på rätt ställen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. xbox 360 fråga
    By Red_fox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 16:18
  2. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  4. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33
  5. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •