Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 36

Diskussion: Köpa ny dvd brännare.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Köpa ny dvd brännare.

    Hejsan.

    Har kollat runt lite, och skulle vilja veta vad ni tycker vad för dvd brännare som man ska köpa och som inte är allt för dyr. har kollat på Pioneer DVR-111D och samsung som finns på psxcare's webshop. har beställt verbatim skivor och ska som sagt köpa en dvd brännare men vilken? har tittat om jag ska ha ide eller sata, tror jag ska ha IDE för det är massa kontakter på moderkortet. //Timmy

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Hej. Jag har en Samsung SH-S202N. Den fungerar ypperligt plus att den är billig. Vet inte om den finns som IDE dock.

    Det man ska tänka på med den är att den bränner bättre i 4x än 2,4x. Så bränn alla spel i 4 el. 8x.

    /Niklas

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag kör på en Samsung SH-S223F (Intern SATA), har även en Samsung SE-S224Q (Extern USB)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    jag röstar hårt för samsung.

    körde ett 1500-tal skivor med samsung SH-S182D, nu har väl en 200-tal skivor körts med samsung SH-S223L. mycket nöjd med resultatet dessa brännare presterar. S812D är jag grymt imponerad av, även om den är något år, den gjorde kanonbränningar (discquality) under hela den tid jag använde den. antar jag kan stoppa in den i den nya burken pga detta, men den kommer ant. snart ge med sig.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Så om jag köper psxcares samsung brännare, ide som jag nu ska ha, så borde den funka bra med verbatim skivor? är kanske lite nybörjare, men men //Timmy

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Finns väl inga brännare som inte trivs med Verbatim :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Kör en Pioneer sata brännare... funkar riktigt bra.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Kör en Pioneer sata brännare... funkar riktigt bra.
    dom har slutat tillverkas
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    dom har slutat tillverkas
    nåväl, men de finns än i stock.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Kör bara med samsung brännare. Har avverkat ett par stycken, men de är mycket bra.
    Använder lightscribe också nu.. Så vi får se hur länge brännarn funkar.

    Greetz

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Vad är light-scribe för något? hur vet man om man har ide eller sata? har en kontakt med 40 hål i, har jag ide då? //Timmy

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
    Vad är light-scribe för något? hur vet man om man har ide eller sata? har en kontakt med 40 hål i, har jag ide då? //Timmy
    40pin är IDE. Och lightscribe är att man kan bränna egna etiketter/text på skivan om jag inte minns fel

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Skulle en sån här funka bra? något som har erfarenhet av just denna? är lightscribe något att ha? kan man göra omslag till skivorna? hur funkar det? hoppas någon orkar besvara alla tusen frågor jag ställer haha //Timmy

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    dom har slutat tillverkas
    Det var som fan... synd för det är riktigt bra brännare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
    Skulle en sån här funka bra? något som har erfarenhet av just denna? är lightscribe något att ha? kan man göra omslag till skivorna? hur funkar det? hoppas någon orkar besvara alla tusen frågor jag ställer haha //Timmy
    samsungar fungerar skit bra, med eller utan lightscribe, spelar ingen större roll, ett lightscribe omslag ser ut ut ngnting såhär:

    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
    Skulle en sån här funka bra? något som har erfarenhet av just denna? är lightscribe något att ha? kan man göra omslag till skivorna? hur funkar det? hoppas någon orkar besvara alla tusen frågor jag ställer haha //Timmy
    om du med omslag menar att du vill skriva ut cover på dvd'n som ser ut som originalet behöver du köpa verbatim printable

    bästa programmet jag använder är undercoverxp
    som finns att hitta här

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    om du med omslag menar att du vill skriva ut cover på dvd'n som ser ut som originalet behöver du köpa verbatim printable

    bästa programmet jag använder är undercoverxp
    som finns att hitta här
    då behöver man dessutom en CD/DVD skrivare som kan skriva på printable skivor
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    finns de ens lightscribe i dl-skivor? dem är väl svindyra isf?!
    vart beställer ni skivor ifrån? jag beställer från disconline.se o kan inte hitta några
    såna skivor där

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    då behöver man dessutom en CD/DVD skrivare som kan skriva på printable skivor
    mmm den lilla detaljen glömde jag. Rekommenderar Canon 4300i...om den nu ens finns kvar..

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag kör med en Canon 600R själv.
    Trådlöst nätverk inbyggt men jag kör givet trådat


    Samma bläckkasetter o bättre teknik än 4300i serierna vad jag sett i tester o specifikationer. Bara en scanner inbyggd på köpet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    använder bara lightscribe till dvd -r skivor. mest för de är ganska billiga.
    Till DL skivr så blir det inte dem (än).
    Har inte hittat några skivor än.

    Men som brännare är den ändå super.
    spelar ingen roll vilka skivor du använder. det blir bra bränningar ändå.

    mvh

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
    använder bara lightscribe till dvd -r skivor. mest för de är ganska billiga.
    Till DL skivr så blir det inte dem (än).
    Har inte hittat några skivor än.

    Men som brännare är den ändå super.
    spelar ingen roll vilka skivor du använder. det blir bra bränningar ändå.

    mvh
    när man tänker på 360 spel är det inte bara bränningen som spelar roll, det är även skivorna, dåliga skivor kräver att lasern måste fokusera mera, vilket sliter mer på lasern...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Givetvis har man urkassa skivor så sliter det mera på lasern, men det är grymt överreklamerat att verbatin skulle vara så mycket bättre.
    Givetvis är brännarn extremt viktig att den bränner rätt.
    Blir bränningen lite dålig så måste dvd läsa om samma yta flera gånger.
    Där är största problemet.
    Så en gammal sliten brännare gör dåliga skivor och det gör att xboxen får jobba mera.
    Ett test man kan göra är att bränna på högsta hastigheten som skiva tillåter och sen köra den i xboxen.
    Funkar den inte då så är det fel på brännaren/skivan.
    Har man bränt mycket med brännaren så är det snarare den än skivan som är problemet.
    Bättre då att köpa en ny brännare.
    De kostar runt 300-400:-

    Greetz

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    nja, överreklamerade är de inte. de är helt enkelt jävligt bra och ger mycket god prestanda med en bra brännare. visst, de kostar, men kan vara värda den slanten i längden. visst det finns skivor som fungerar lika bra, men vill man chansa?

    jag har ett gäng gamla dvdr filmer som jag har bränt med en patchad dvdr+r brännare med hackat dvdr- stöd på (på den tiden hade inte alla dvdr- stöd som default. ). de skivor jag brände på verbatim på den tiden läses utan problem, medans de andra noname, billiga tysk-skivorna kräver att dvdn får arbeta lite, allt är inte slump antar ja, alla hade samma förutsättningar.

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Som sagt har jag nog testat de flesta billiga skivor och även verb.
    Har du en bra bränner spelar det ofta ingen roll vilka skivor som man använt.
    DEt som folk ofta gör fel är att ha dåliga brännare, samt att de köper skivor som egentligen är för klart lägre hastighet än det som de skall använda dem till.
    Det får skivan att bli dåligt bränt till att börja med och sen i t.ex. xbox 360 som kör skivorna på 12x hastigheten så börjar dessa skivor att vibrera, vilket får till följd att det blir läsfel och dvd måste läsa om dem.

    Så det finns bara ett bra sätt om du vill vara säker på att skvorna funkar.
    En bra bännare och köp skivor som klarar av hastigheten du skall använda dem med.
    Gör du det spelar det ingen roll om de heter slaksdvd eller verbatine.

    Greetz

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    64
    Respekt
    15
    haa, jag hoppa in här och ställer frågan..

    Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 funkar denna brännaren bra med lite-on läsare på xbox?
    Det borde väl funka bra ihop?

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Ask3n Visa Inlägg
    haa, jag hoppa in här och ställer frågan..

    Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 funkar denna brännaren bra med lite-on läsare på xbox?
    Det borde väl funka bra ihop?
    Köp den externa Samsungen som psx säljer har själv en sådan har haft den i två år funkar väldigt bra
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
    Gör du det spelar det ingen roll om de heter slaksdvd eller verbatine.

    Greetz
    Skillnaden är att du kan köpa verbatimskivor år ut och år in och dom fungerar alltid likadant och lika bra ur varje paket du köper. Jag har kört med verbatim sedan slutet av 70-talet, på den tiden vi körde 8" och 5.25" floppys. Spel och skit körde man på notchade skc-skivor (notchade = hack i kanten så man kunde vända på skivan och lagra data på undersidan trots att floppydriven var single sided). Egna program, bokföring och viktiga dokument hamnade på Verbatim.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Fan också. Jag vet inte vad som hände men när jag brände Assasins Creed 2 ( Verbatim ) så stoppades allt efter 85 % och ett felmeddelande kom upp. Vad har jag gjort ?


    http://img688.imageshack.us/img688/830/fel.jpg


    Vet någon vad problemet kan vara.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Fan också. Jag vet inte vad som hände men när jag brände Assasins Creed 2 ( Verbatim ) så stoppades allt efter 85 % och ett felmeddelande kom upp. Vad har jag gjort ?


    http://img688.imageshack.us/img688/830/fel.jpg


    Vet någon vad problemet kan vara.
    felet är troligtvis din brännare: SONY/NEC är inte bra brännare att bränna 360 spel med, köp dig en ny Samsung eller Pioneer, dessa fungerar bra för dom flesta, på samma sätt som Verbatim skivorna i jämförelse med övriga märken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. dvd brännare
    By Dragonzilla in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 12:35
  2. Köpa ny dvd?
    By grossisten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 11:43
  3. Köpa ny xbox360!
    By gnuttes in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 09:51
  4. DVD brännare.
    By callista in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 16:55
  5. Vilken DVD brännare är att föredra ?
    By GroGGmanneN.se in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-21, 15:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •