Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: USB-hdd Wii, störning i bilden.

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

USB-hdd Wii, störning i bilden.

Tjenare, blev häromdan sugen på att spela nya supermario på mitt wii.

Konsolen är chippad med ett Argon chip, var ej softmoddad, ingen HBC eller liknande var installerat.

Grävde fram en gammal 3,5" 80gb segate disk och beställde hem ett $15 usb-kabinett till denna. Monterade, installerade, allt frid och fröjd bootade upp USBloader startar nyaSMB eller valfritt spel inga problem. Allt fungerar perfekt.

MEN! jag får störningar i bilden när USB-disken är på (strömmen inkopplad), som "knaster" som rullar/ligger ovanpå bilden. Och det är såpass mycket att det inte går att njuta av spelen.

Transformatorn till HDD-kabinettet är switchande 110-220v -> 5 & 12v. Min tanke är i banorna att detta kabinett "mosar" in en för stark signal via USB till wii:t.

Någon som haft liknande problem när ni kopplat in USB-diskar till era wii:n? Eller nån som kanske kan komma på någon bra lösning på problemet.

Hade jag haft en 220->110v adapter hade jag testat denna i serie med trafon, men någon sådan äger jag inte.

Jag som var så nöjd med min $15 mod

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Tja... Kanske ha HDn så långt från wiit som möjligt. USB extendersladd etc...
    För att få magnetfältet från caset bort från bildkablarna...

Testa i varje fall...

Bjerlk

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0
    Har nu testat detta utan bättre resultat:

Drog för att testa in ett jordat uttag, kopplade: Wii, TV, USB-hdd på samma jordade uttag. Fortfarande exakt samma gryniga störande "remsa" som rullar över bilden.

Drog även ut alla andra inkopplade enheter ur tv:n (htpc, 360, pvr etc.)

Ställde USB-hdd:n 1,5m från wii:t med en usb-förlängningskabel.

Hmmm, lutar det åt att USB-kabinettet är bara kass tro?

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0
    Skam den som ger sig.

Hittade en lösning, eller lösning en workaround kanske är en bättre benämning.

Bytte komponent kablarna till Wii:t mot Nintendos orginal-komposit(?). Visst blir det sämre bild, har en Sony 720p 50" så det märks ganska rejält.

Men inga störningar och fördelarna med hårddisken inkopplad överväger den lite "luddiga" bilden.

Tack ska du ha Bjerik, hoppas nån får nytta av denna informationen om ni stöter på liknande problem.

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Verkar som komponentkabeln du hade var dåligt avskärmad av nån anledning. Eller om alla är det. I vilket fall som helst.

Bra att det nu funkar. Synd att det inte är med bättre bild...

Funkar inte att typ ha en metalllåda runt hdd:n eller transformatorn för att störa ut störningen?

Skadar ju inte att försöka med det? Eller liknande saker... hehe...

Bjerlk

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    luktar läckström eller fasfel.
    Prova vänd trafon upp o ned i vägguttaget o se om det hjälper.
    om inte prova ett annat kabinett o gärna ett sådant som inte kräver externa strömkälla ( 2.5" S-ata eller ide modell )

Jag har inte haft problem annat än att jag inte kan använda ena usb uttaget på wiin, förmodligen för att den disk jag kör med behöver extra kräm o den tar det från det andra usb uttaget baktill. så byter jag uttag så fungerar det bättre för mig.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Grön skärm på Wii Resort samt Zelda USB Loader.
    By SoloNo1 in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-12-17, 01:03
  2. PS2 USB HDD utan laser
    By JamesIha in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 00:04
  3. Wii USB Loader...
    By Bjerlk in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 23:25
  4. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 18:19

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner