Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Laga YLOD?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Exclamation Laga YLOD?

    Har tänkt att laga ylod på min 40 gb på följande sätt:
    http://www.youtube.com/watch?v=4_Ic1_TY-GU (del 1)
    http://www.youtube.com/watch?v=Vr1zy...eature=related (del 2)

    vet inte om det är en bra idé eller hur länge det eventuellt kommer hålla men jag känner att jag inte har så mycket att förlora iochmed att jag inte har kvittot kvar + har beställt skruvmejsel så jag är till och med lite taggad på att skruva isär skiten

    Tänkte hursomhelst höra med er om någon av er testat detta innan eventuellt hört om folk som gjort på följande vis och hur det gått.
    Har oxå hört:
    ...att 40 gigarn är lite svårare att få isär
    ...att damm i konsolen oftast är orsaken till övehettning
    ...att om man stänger av konsolen på baksidan, håller ner eject och sätter på konsolen där bak (kan misstolkas) så går fläktarna på som f*n och funkar bra som rengöring av damm och sånt inuti konsolen. (jag vet att fläktarna går på som fan när man gör så, det var så jag fick ut skivan när min ps3a dog men om man gör det på ett friskt ps3 så blinkar den rött efter en stund - är detta alltså skadligt för ps3an?)
    ...att slim modellen inte kan få ylod.

    - Stämmer det?

    mvh Erik

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du skulle försöka dig på den här fixen, se då till att du INTE cirklar runt med värmepistolen som han gör i videon, det är INTE bra, man ska hålla den STILLA när man gör en "Reflow" för att få bästa effekt

    se även till att kylpastan täcker HELA GPU/CPU, det är bättre att smeta på ny kylpasta när du har satt på metall plåtarna, strax innan du ska sätta tillbaka kylflänsen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Hittade en annan guide där killen som utför fixen cirkulerar med värmepistolen...
    Btw, skruvmejseln jag beställde var fel vet nån vart jag kan fixa en utan att behöva få ett helt set med en massa andra onödiga mejslar? http://**************/ovrigt/console...it-for-tv-spel

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    att veva runt med värmepistolen gör att temperaturen blir ojämn, om du håller värmepistolen stilla blir värmen jämn och fin...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    Jag håller inte med dig swizzy, jag skulle vilja säga cirkelrörelser dock INTE i den frekvens han kör, utan sakta.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jag har fått tag på en värmepicka nu. Dock har den bara två temperaturer att köra på:140/560 grader celcius.
    Kan jag använda den ändå? Isåfall vilken temp borde jag ta?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    han säger ju i filmen att han kör på 700 grader fahrenheit, det motsvarar ca 370 grader celsius. 560 grader är således på tok för mycket, du riskerar att smälta sönder grejerna med den temperaturen. ett vanligt lödtenn smälter vid 180-190 grader celsius, men vad det är för sammansättning på tennet i ps3:an vet jag inte. i vilket fall bör du använda en steglös värmepistol.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    hehe valde att inte använda den jag frågade killen som gjort videon och han sa att om jag skulle använda den så skulle jag vara EXTREMT försiktig vilken jag ej kan minnas att jag varit i något annat sammanhang så jag fixade fram en annan pica på 320 grader. den funkade utmärkt liksom mitt ps3 gör just nu

Liknande diskussioner

  1. Skicka in och laga flashad xbox
    By Smaug in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 00:21
  2. Kan man laga det här?
    By Narutikai in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-25, 16:16
  3. Laga trasig Wii remote
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 18:13
  4. Kan psxcare laga trasiga dvdläsare=
    By Huggorm in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-02, 17:44
  5. går det att laga?
    By banditen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-08, 17:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •