Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: nyköp av box, flytt av account

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    nyköp av box, flytt av account

    Hej!

    först och främst tack för ett bra forum med många kunniga medlemmar!

    Jag har en idiotfråga igen ^^ Nu har jag blivit bannad från xboxlive och det är väl ok med tanke på att jag lirat live med flash i över 1 år utan några problem.
    Jag funderar nu på att köpa en Xbox Arcade Beatles (då jag gillar bandet) för att spela mina orginal spel med xbox live. Då undrar jag om jag kan flytta över min Live Profil till min nya box (har massa achivements på typ 50-60 spel lol jag har nördat en del ^^) utan att det blir några problem... Vill ju inte att min nya box också bannas...

    alla svar mottages med omsorg!
    TACK!

    hade det här varit ett musikforum hade jag skrivit "rocka på" men nu blir det istället "Spela På"! ;D

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av sweetmelodies89 Visa Inlägg
    Hej!

    först och främst tack för ett bra forum med många kunniga medlemmar!

    Jag har en idiotfråga igen ^^ Nu har jag blivit bannad från xboxlive och det är väl ok med tanke på att jag lirat live med flash i över 1 år utan några problem.
    Jag funderar nu på att köpa en Xbox Arcade Beatles (då jag gillar bandet) för att spela mina orginal spel med xbox live. Då undrar jag om jag kan flytta över min Live Profil till min nya box (har massa achivements på typ 50-60 spel lol jag har nördat en del ^^) utan att det blir några problem... Vill ju inte att min nya box också bannas...

    alla svar mottages med omsorg!
    TACK!

    hade det här varit ett musikforum hade jag skrivit "rocka på" men nu blir det istället "Spela På"! ;D
    Inga problem alls. det enda du mister är sparfiler så du får nöjet att spela om allt en gång till.

    Man kan köra en recover Gametag på sin nya konsoll och även formatera sin gamla HDD på den nya konsollen o sen recover gametag.
    alla achevements du har på ditt xbox.com konto ligger då kvar.
    för att överföra licencer går man in via http://www.xbox.com/drm

    Jag gjorde såhär på en box hemma till en 250Gb HDD "Super Elite" innan den blev bannad, den drog jag ut nätverkskabeln på i november när stora bannvågen gick glödhet.
    Tjejen var sur för hon inte kunde spela spel vi köpt på ms marketplace utan att vara inloggad på mitt konto "kontot som köpt spelen2 så jag fik flytta licencerna "kan tydl endast göras en gång per år för att minimera fiuskande."

    Så jag har en obannad Elite jag fortf har kvar spelen på som inte får leka ute på internet + en omoddad 250Gb COD Mw2 elite maskin som är orörd gällande modifiering o kan således inte bli utknuffad från live jag kör orginalspelen mina på o lajvar om jag orkar tanka på lajv..
    Last edited by Pendragon; 2010-01-11 at 12:15.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Inga problem alls. det enda du mister är sparfiler så du får nöjet att spela om allt en gång till.
    Rätta mig om jag har fel men har läst att om man inte laddar sin sparfil på sin bannade xbox så ska det vara okej att flytta över det till en ny obannad xbox. Vissa spel som t.ex GoW2 går inte då de är "låsta" till xboxen.

    Jag ryckte ut hårddisken från min xbox innan jag kopplade upp mig på live och fick meddelandet att jag är bannad. Har ingen ny xbox att testa med men hoppas detta stämmer då jag inte har rört mina sparfiler sen jag blev bannad.

    För min del, vill ju jag liksom inte förlora 60h mass effect sparfil när uppföljaren släpps denna månad...
    Last edited by bjariger; 2010-01-11 at 18:22.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    sparfilerna struntar jag i men säg att jag köper en arcade den här gången, kan jag på något sett senare använda min 60gigs hårdisk från min bannade premium i min arcade. måste den formateras om eller är det bara att sticka i den? som sagt vill inte riskera någon mer ban :P

    tack för alla svar redan!!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sweetmelodies89 Visa Inlägg
    sparfilerna struntar jag i men säg att jag köper en arcade den här gången, kan jag på något sett senare använda min 60gigs hårdisk från min bannade premium i min arcade. måste den formateras om eller är det bara att sticka i den? som sagt vill inte riskera någon mer ban :P

    tack för alla svar redan!!
    det ska bara vara att flytta över den, men vissa grejer som ligger på den nu kommer du inte att komma åt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det kan bili problem med korrupta filer har forl i detta forum erfarit....

    Köper man en elite kan man gratis beställa ett Transferkit från microsoft o har inte disken blivit låst borde man i teorin kunna överföra datan från den till sin 120gb med den sladden.
    sen flyttar man alla licencer till eliten som jag beskrev ovan.
    Ring Ms om du är osäker, säg inte att boxen är flashad utan trasig hellre

    Har diu en bannad o låst box så flytta din hdd till din nya 360, formatera din HDD, kör en recover gametag ( detta skall inte banna din nya box enligt Ms )

    HAr du inte en bannad 360 men vill flytta över filer så gör som jag beskrev ovan i mina tidigare inlägg så skall det nog gå bra.
    Återkom med synpunkter.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    underbart tack för era svar!

    Nu har jag köpt en obannad xbox360 arcade 20gigs från *******.
    Jag tänkte nu flytta över min 60 gigs hdd från den bannade boxen till min "nya" box"
    och sätta 20 gigarn i den gamla för att sedan sälja av den. Jag borde väl få en 600-800 kr för den i alla fall? Jag har hört att ******* och ******* tar bort bannade och flashade boxar från sidan stämmer det?

    Min nya box tänkte jag komma över och flasha till den nya firmwaren (en gång pirat, alltid pirat^^). Jag har ett gäng nerpatchade spel wave4towave3 som jag antar inte kommer fungera eller är säkra med den nya flashen? Men kan jag spela gamla spel som redan är wave3 t.ex. som grundwave eller måste jag bränna om alla mina backuper?


    tackar på förhand igen, underbart med så mycket hjälp på den här sidan!
    Xbox 360 Slim 320GB Gears of War 3 edition med RGH-JTAG
    PS2 Matrix Infinity
    iPhone 4 absinthe 2.0.3
    Nintendo 64
    Gameboy Color
    NES 8-bit (regionsfri)

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag bumpar denna tråd lite med en fråga.

    Min Arcade har blivit bannad och jag undrar bara om det är HELT säkert att köra "recover gametag" med min nyinköpta Elite.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är 100% säkert att köra en "Recover Gamertag" det är ju inte profilen som blivit bannad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tackar!

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    17
    Vad får man av "recover gamertag", sin gamla konto och achievments eller är det nåt mer ??

    Tack

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av traxstar7 Visa Inlägg
    Vad får man av "recover gamertag", sin gamla konto och achievments eller är det nåt mer ??

    Tack
    du får ditt konto och achievementsen... inget mer [det som är lagrat på Xbox live, så har du tagit achievements offline förlorar du dessa]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    17
    Tack för det snabba svaret.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    17
    Köpte Slim idag, ville ha det gamla kontot kvar, gick in på hemsidan http://www.xbox.com/sv-SE/support/drm/
    Loggade in med email + lösenord osv...

    Men det verkar som att det räckte med att starta xboxen för första gången och konfiguera inställningarna, skriva in lösenordet till det trådlösa router/internet och sen sist välja att göra recover gamertag, då med nätverkanslutning kopplad så klart.
    Smidigt och enkelt.

    Kan jag skapa ett till live konto och få gratis live i 1 månad och sen återgå till den riktiga??

    Om jag nu loggar in på ett live konto och sen köper ett spel, är den lagrad i till det konto man köpte i eller till själva xboxen ??

    Är alla game-saves korrupta nu eller kan man överföra de till ett usb-minne och till det nya Slim, och spela som vanligt ??
    Last edited by traxstar7; 2010-07-22 at 00:29.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av traxstar7 Visa Inlägg
    Köpte Slim idag, ville ha det gamla kontot kvar, gick in på hemsidan http://www.xbox.com/sv-SE/support/drm/
    Loggade in med email + lösenord osv...

    Men det verkar som att det räckte med att starta xboxen för första gången och konfiguera inställningarna, skriva in lösenordet till det trådlösa router/internet och sen sist välja att göra recover gamertag, då med nätverkanslutning kopplad så klart.
    Smidigt och enkelt.

    Kan jag skapa ett till live konto och få gratis live i 1 månad och sen återgå till den riktiga??

    Om jag nu loggar in på ett live konto och sen köper ett spel, är den lagrad i till det konto man köpte i eller till själva xboxen ??

    Är alla game-saves korrupta nu eller kan man överföra de till ett usb-minne och till det nya Slim, och spela som vanligt ??
    Det ska gå att bara kopiera över dom, men har du blivit bannad på din gamla konsoll finns det risk för att sparningarna är korrupta (låsta till den gamla konsollen)

    Vad gäller nedladdning av spel är dom låsta till profilen du köpte dom OCH konsollen, det vill säga du kan köra dom på andra profiler på xboxen du köpte den på samt andras konsoller med profilen du köpte det med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    17
    För jag tänkte nu att skapa ett nytt konto och nyttja gratis Live 1 månad, och kanske köpa saker, sen radera kontot...

    Försvinner allt jag köpt då när jag raderar kontot ??

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla med MS supporten, det borde inte göra det, men risken finns att det åtminstone slutar fungera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    17
    Skapade ett konto bara för gratis live 1 månad.
    Skippar att köpa saker nu, blir att göra det när man använder sitt riktiga konto.

    Tack för all hjälp

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inga problem, det är nog säkrast att göra som så att man köper grejerna med din gamla profil istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det ska gå att bara kopiera över dom, men har du blivit bannad på din gamla konsoll finns det risk för att sparningarna är korrupta (låsta till den gamla konsollen)
    så man kan alltså föra över sparfiler till usb o sen lägga över dem till en annan konsoll? gott isf. men jag har för mig att microsoft backade angående de me att göra alla sparfiler korrupta o bara kunna användas på en konsoll? kom dem inte ut me en uppdatering som tog bort den där spärren? elr är de nåt jag bara drömt? vore ju skönt att kunna använda min forza profil på min nya konsoll o vill ju också ha kvar den på den gamla konsollen.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    så man kan alltså föra över sparfiler till usb o sen lägga över dem till en annan konsoll? gott isf. men jag har för mig att microsoft backade angående de me att göra alla sparfiler korrupta o bara kunna användas på en konsoll? kom dem inte ut me en uppdatering som tog bort den där spärren? elr är de nåt jag bara drömt? vore ju skönt att kunna använda min forza profil på min nya konsoll o vill ju också ha kvar den på den gamla konsollen.
    blev du bannad i november vågen är dom låsta om dom använts... om du sedan uppdaterar till 9199 kommer den funktionen försvinna (att dom blir låsta) MEN, redan låsta saker kommer fortsätta vara låsta... dessa får man alltså låsa upp manuellt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    ok, ska se om jag förstod dig rätt där. om jag inte har använt mina sparade filer sen innan ban så kan jag alltså undvika att få dem låsta genom att uppdatera till 9199 innan jag använder hårddisken. nu när jag har använt hdd o spelat så måste jag alltså skicka in den till er så ni får låsa upp allt igen?

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    ok, ska se om jag förstod dig rätt där. om jag inte har använt mina sparade filer sen innan ban så kan jag alltså undvika att få dem låsta genom att uppdatera till 9199 innan jag använder hårddisken. nu när jag har använt hdd o spelat så måste jag alltså skicka in den till er så ni får låsa upp allt igen?
    ungefär så ja, du kan låsa upp den själv också egentligen, allt du behöver är ett 360 HDD Transferkit och lite programvara jag skrev en guide för hur man gör för ett tag sedan, ngnstans här på forumet... kan skriva ihop en ny och slänga upp på min hemsida...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Microsoft flashar nand på bannad box?!?
    By housepainter in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 16:33
  2. Ej bannat live konto på en flashad box?
    By kinesjohan in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 09:37
  3. 2 st xbox360 och samma account på båda
    By macbang in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 11:53
  4. bannad box och nedladdingsbara exp.
    By zhilmoen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 22:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •