Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Total brickat Wii?

Registrerade
    Apr 2004
    Respekt
    0

Total brickat Wii?

Har ett Wii med Wiikey 2 chip (mjukvaran på Wii var 4.0E)... slängde in New super mario (PAL) och uppdaterade skiten, bilden blev svart och nu när jag startar om Wii så är det fortfarande ingen bild och Wiimoten hittar inte enheten.

Är detta vad man kallar totalbrickat Wii? finns det något att göra eller är det bara att köpa ett nytt Wii?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Worst case så slaktar vi en ny wii och monterar moderkortet från den i din wii för 1.500:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Respekt
    19
    Kolla bara med att låta den stå oinkopplad över natten och sen plugga in den för att se om problemet fortfarande finns...

Bara för att tömma alla kondningar etc i alt. Dra ur transformatorn ur kontakten asså..

OM du inte har gjort någonting med wiit samt garanterat kört PAL uppdate så kan inget hända om du inte fick strömavbrott, drog kabel etc när du uppdaterade...

Men som sagt finns inga andra alternativ så har du ju ett från åsxcare i varje fall...

Bjerlk

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    16
    ok du kan andända en infectus och dumpa nand sen ta ut ditt wiis nand nyckel den ta en fungerande nand lägga in nycklen sen skriva över det gammla nand, om allt gick bra så har du ett fungerande wii

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Jag fick ett brickat wii av en kompis. Han hade varken nycklarna eller nand-backup (inte särskilt smart). Bootmii är inte installerat, men den ska ha hackbar boot1. Priiloader verkar inte finnas och SaveMiiFrii fungerar ej.

Jag har en infectus. Hur gör jag hejhej20? Var hittar jag en fungerande nand? Jag har läst en del om betwiin.

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    0
    Hittade en tutorial nu, återkommer om jag får problem

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=239655

Eller jag behöver fortfarande ifs en "donor nand" :S

Liknande diskussioner

1. Brickat Wii, Priloader fungerar
    By Undenius in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 11:52
  2. det är möjligt att nergradera wii konsoll updaten
    By nimrath in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 12:08
  3. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 14:00

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner