Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: uppgradera infectus?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    dalarna
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    uppgradera infectus?

    Hej,

    köpte ett chippat Wii hos er och vill nu uppgradera chipet (infectus/wiiktus).
    Gick in på http://www.infectus.biz/downloads.php men vet inte riktigt
    vad jag ska dra hem? Ska man koppla in Wii't med en USB-kabel till datorn och sedan köra något program som uppgraderar eller kan man ladda ner nån iso och bränna på skiva för att sedan köra direkt i Wii't ?

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom där lallarna har ju inte släppt något nytt till sina chip på över 2 år nu, så det är inget jag skulle lägga någon energi på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    dalarna
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Ok. För jag ringde tidigare i veckan angående wii't som slutat köra brända spel (har prövat med massa olika märken på DVD-skivor, både dyra och billiga), och då blev jag hänvisad att uppgradera firmwaren. Wii't har fungerat alldeles utmärkt fram tills nyligen då samtliga backuper slutade fungera. Så om det inte behövs en uppgradering, vad då göra?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En uppgradering kan ju knappast göra så att sånt som fungerat men slutat fungera börjar fungera igen, om det inte är så att du gjort någon annan förändring som t.ex. en systemuppgradering. Men jag känner inte till någon systemuppgradering som skulle få infectus att sluta fungera. Däremot kan ju usa/jpn versioner av spel eller "scrubbade releaser" sluta fungera men det kan inte chippet göra så mycket åt.

    Tycker mer det låter som om något pajat i din wii eller att chippet gett upp helt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    dalarna
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Ok. Orginalspelen funkar perfekt, bara backuperna som slutat funka helt. Hur lång garanti har man hos er? Om jag lämnar in wii't till er, vad gör ni isåfall om det visar sig vara chippet som dött?

    EDIT: såg att det var 1 års garanti. Men om jag lämnar in maskinen och det visar sig vara trasigt chip, kostnadsförslag för att byta/sätta in annat chip? Andra lösningar?

    Mvh
    Last edited by Secce; 2010-01-13 at 17:03.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Inom garantitiden om chippet inte varit felaktigt uppdaterat byter vi dn om det är fel på den.
    Vill du byta mot ett wiikey2 förslagsvis så har jag för mig att vi sänkt priset för sånt för 595:
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Secce Visa Inlägg
    Ok. Orginalspelen funkar perfekt, bara backuperna som slutat funka helt. Hur lång garanti har man hos er? Om jag lämnar in wii't till er, vad gör ni isåfall om det visar sig vara chippet som dött?

    EDIT: såg att det var 1 års garanti. Men om jag lämnar in maskinen och det visar sig vara trasigt chip, kostnadsförslag för att byta/sätta in annat chip? Andra lösningar?

    Mvh
    Vi brukar byta defekta chip gratis på "goodwill" även efter ett år, bara det är ett chip vi fortfarande har kvar på lager/i sortimentet. Är det en lödanslutning som släppt så fixar vi det alltid gratis oavsett hur många år sedan vi lödde dit chippet, "livstids garanti" men begränsad av att vi i praktiken måste kunna åtgärda felet med den utrustning och personal vi har tillgänglig i framtiden :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    dalarna
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    låter ju riktigt bra, då åker jag in med den imorgon.

    Mvh

Liknande diskussioner

  1. uppgradera...hjälp
    By mangemani in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 16:09
  2. Uppgradera från 3.40 OE-A till 5.0?
    By Timilim in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 11:30
  3. Infectus 2 + D2C2 ?
    By colmania in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 16:21
  4. Anledning till att inte uppgradera
    By MdaG in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-06-14, 14:58
  5. Infectus timeattack downgrade
    By erariwn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-18, 08:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •