Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 106

Diskussion: Laga RRoD

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ja ni lär väl iofs ha lite bättre grejer som sysslar med det dagligen. Det är väl iofs bäst att börja med x-clampen och se hur långt man kommer med den och ev införskaffa en pistol sedan om det inte har hjälpt.

    När ni skickar dom på omlödning så är det ingen större risk att felet uppkommer igen? Naturligtvis förstår jag att andra fel kan dyka upp men just felet att den har dålig kontakt mot komponenterna (cpu, gpu).
    det har ingen betydelse faktiskt... dåliga kontakten beror mestadels på att moderkortet vrider sig, och det hjälper inte omlödning mot...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det har ingen betydelse faktiskt... dåliga kontakten beror mestadels på att moderkortet vrider sig, och det hjälper inte omlödning mot...
    Aha, brukar x-clamp funka vad du upplevt? :P

    För den ska väl "räta ut" moderkortet mot komponenterna?

    Kan detta komma av att boxen står varmt? Den har iofs stått på samma hela tiden men sen ca 3 månader tillbaka så har jag en hylla ovanför med en ext hdd på. Dock brukar jag känna och den är ju sällan varm trots det. Kan det ha haft betydelse?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #63
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Alla boxar är felkonstruerade enligt mig, man sätter för faan inte en DVd läsare ovanför Grafikprocessorflänsen o tror den skall få luft om det är max 1.cm mellanrum... det gör den inte kan jag tipsa.
    Att Dvd läsaren har en arbetstemperatur som alla andra optiska enheter åp ca 60-80 grader har de inte heller tagit i beräkning, samt fläktarna skall inte blåsa ut luft, snarare in
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #64
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Aha, brukar x-clamp funka vad du upplevt? :P

    För den ska väl "räta ut" moderkortet mot komponenterna?

    Kan detta komma av att boxen står varmt? Den har iofs stått på samma hela tiden men sen ca 3 månader tillbaka så har jag en hylla ovanför med en ext hdd på. Dock brukar jag känna och den är ju sällan varm trots det. Kan det ha haft betydelse?
    X-Clamp fixen fungerar i 50% av fallen, alltså enbart X-Clamp fix, om inte det fungerar på första försöket (efter värmningen) så fungerar cirka 70% av resterande med en manuell reflow...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #65
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    X-Clamp fixen fungerar i 50% av fallen, alltså enbart X-Clamp fix, om inte det fungerar på första försöket (efter värmningen) så fungerar cirka 70% av resterande med en manuell reflow...
    Vad tror du om denna?

    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=147316115
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    den lär vara perfekt, förutsatt att du kan fixa någon form av typ ställning som du kan placera den i så att den står stilla hela tiden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #67
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den lär vara perfekt, förutsatt att du kan fixa någon form av typ ställning som du kan placera den i så att den står stilla hela tiden
    Får improvisera lite
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Får improvisera lite
    det har jag gjort med våran varmluftstation vi använder en bordslamp hållare som stöd för själva luftutblåset, plus en 360 kylare som vikt för att lampskärmen inte ska åka upp av sig själv
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #69
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det har jag gjort med våran varmluftstation vi använder en bordslamp hållare som stöd för själva luftutblåset, plus en 360 kylare som vikt för att lampskärmen inte ska åka upp av sig själv
    Haha Sthlms MacGyver =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #70
    dragonslayer Guest
    Jag tänker inte ge mig på att laga fler RROD ... har bara provat på en...
    det finns ju många självsäkra här... jag har en som ingen provat att laga RROD på..
    Det är förståss en Xenon med Hitachi (v1.51) .. konsollen är Jtag-hackad med XBReboot
    och har även en powerkabel för extern SATA HDD... extern DSUB kontakt för NAND flash.
    har en DVD med original NAND och CPU-nyckel till den. ifall någon skulle vara intresserad av den konsollen får denne gärna höra av sig... den är inte lika billig som en vanlig RROD konsoll ..
    (RROD 0102)

    (inser just att detta kanske skulle varit under köp & sälj)

  11. #71
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Vet nån vart man kan köpa nylonbrickor? Det är ju stört omöjligt att finna i någon butik =/
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #72
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Haha Sthlms MacGyver =)

    Visst är jag duktig
    Den är dessutom uppgraderad så man kan fäsa två testskivor på armen med så man kan testa med orginalspel samt backup av ett spel som suger lite mer CPU kraft o GPU

    Swizzy såg nästan med beundan på när jag satte ihop skrället
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #73
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Visst är jag duktig
    Den är dessutom uppgraderad så man kan fäsa två testskivor på armen med så man kan testa med orginalspel samt backup av ett spel som suger lite mer CPU kraft o GPU

    Swizzy såg nästan med beundan på när jag satte ihop skrället
    Betyder inte det fisa på nån dialekt? :P

    Nej men du är grymt talangfull

    Men då kanske du vet vart jag kan hitta nylonbrickor? :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #74
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Betyder inte det fisa på nån dialekt? :P

    Nej men du är grymt talangfull

    Men då kanske du vet vart jag kan hitta nylonbrickor? :P
    det är jag som kom fram till metoden vi använder på PSXCare för RROD fix... vi använder INTE nylon brickor, av flera anledningar: nylon brickorna spricker om det blir för varmt (och Xboxarna blir rätt varma) plus att orginal fästena har inge nylon, då kanske det är meningen att det ska finnas kontakt där runt med moderkortet?

    *edit:*
    vi byter inte bara fästena och kylpastan dock, i vissa fall krävs det också att man löder om lite grann under processorerna... då får man göra sådant också...
    Last edited by Swizzy; 2010-03-17 at 11:18.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #75
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jag satt och funderade på det här med xclampfix.
    Är det inte så att man inte riktigt slutför hela grejen?
    Man rengör processorerna, sen kletar på nu kylpasta och spänner ihop skiten, sen överhettar man den!? Med andra ord kokar man bort kylpastan igen.
    Man borde väl i rimlighetens namn rengöra, ny kylpasta, skruva ihop och överhetta skiten. Sen borde man skruva isär den igen och rengöra, ny kylpasta, skruva ihop så att det finns en lagom mängd frisk kylpasta. ELler har jag fel att den nya pastan kokas bort?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  16. #76
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Jag satt och funderade på det här med xclampfix.
    Är det inte så att man inte riktigt slutför hela grejen?
    Man rengör processorerna, sen kletar på nu kylpasta och spänner ihop skiten, sen överhettar man den!? Med andra ord kokar man bort kylpastan igen.
    Man borde väl i rimlighetens namn rengöra, ny kylpasta, skruva ihop och överhetta skiten. Sen borde man skruva isär den igen och rengöra, ny kylpasta, skruva ihop så att det finns en lagom mängd frisk kylpasta. ELler har jag fel att den nya pastan kokas bort?
    kokas den nya kylpastan bort har man köpt riktigt dålig kylpasta, den ska fungera även efter omvärmningen, maskinen blir ALDRIG över 100 grader varm... det maxar på 90 grader, därefter kommer den att börja blinka med 2 röda lampor och stänga av sig själv... mer eller mindre... kylpastan ska normalt klara upp till 200 grader (har jag läst mig till, men det kanske var silver pasta... idk...) hur som helst, den ska inte försvinna, och den ska inte bli dålig för att man värmer om...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #77
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    ok.
    Det är silverpasta jag har.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  18. #78
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Körde igår en reflow och en x-clamp fix på en gammal RROD:ad box som är JTAG kompatibel (jäjj) och det verkar fanimej ha fungerat. Från 3 fula röda lampor till en cirkel av underbart grönt.

    Köpte nån värmepistol på classe och körde 1 min på undersidan i ca 350-400 grader och sedan 4 min på ovansidan i ca 500-550 grader. Det är bara ett hjul man snurrar på för att ändra gradtal så man ser inte exakt vilken temp man ligger på.

    Körde sedan M5 0.80x10 skruvar med 1 vanlig bricka och 1 nylonbricka under flänsarna.

    Återstår väl att se hur länge det håller. Jag är bara glad att den hoppade igång iaf =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  19. #79
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Försökte igår att köra reflow på en maskin som varje gång jag kört en xclampfix funkat ca: 1 vecka efter, nu sist för 5:e gången. Nu sista gången blev det E71 och sedan E79 efter några omstartningar. Blev trött på det och letade upp min värmepistol som ger 300 grader.
    Isolerade kondensatorerna med sköldar av ugnsfolie och höll värmepistolen ca: 10 cm ovanför kretsarna i någon minut på var och en. Moderkortet vred sig som en banan, skilde nog 1 cm i höjd mellan mitten och kanterna såg jag när jag stängde pistolen. Hur som helst så fick jag nu 3 blinkande lampor och sekundär kod 0020. Tror nog inte att jag skall syssla med pistol, heheh.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  20. #80
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    när du kör Reflow skall moderkortet ligga PLANT och det skall ligga och svalna i MINST 10 minuter för att INTE vrida sig på det där viset... 0020 betyder överhettning, troligen körde du igång maskinen direkt efter reflowen? i så fall är det normalt att du får 0020...

    E71/E79 är NAND relaterat... E71 beror på error vid en update, E79 är jag osäker på vad exakt... (kommer inte ihåg i huvudet atm)

    *edit:*

    Det bästa tipset jag kan ge er som vill försöka laga konsoller själva: kolla felkoden och kolla NOGA efter vad felet egentligen beror på, det är inte alltid man ska köra en Reflow eller liknande, om man kört reflow mer än 1 gång bör man dessutom tillföra lite flussmedel så att tennet inte torkar ihop och börjar spricka...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #81
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jag hade det helt plant på en 5 mm aluminiumplatta. Det vred sig eller rättare sagt lyfte i mitten, som en bro ungefär NÄR jag värmde det, det var helt plant innan och även efter det svalnat. Jag lät det ligga ca en timme efter jag hade värmt det innan jag satte ihop boxen igen med ny pasta o.s.v.
    Antar att ALLA boxar inte går att laga i det oändliga, den har som sagt varit med om 5 xclamp-fix, så den dog kanske helt sist.

    E71: Dashboard Error - Error within Xam.xex: possibly a dashboard update error, Check below in the "Console Reset Codes" for instructions. If that does not work there is no other solution and the console must be sent back to MS for repair.

    Inte mycket att göra där, kom inte längre än blinkande röda och E71 på TV:n

    E79: Dashboard Error - Couldn't start xam.xex: probably a file system corruption, it could also be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it.

    Testade utan HDD, men utan att få igång skiten.

    Hur som helst, nu har jag lite delar, t.ex. en samsungdrive som jag kan stoppa i min jtaggade burk.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  22. #82
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jag hade också 0020 på den jag fixade. Jag har hört att 0020 är GPU problem. T.ex. att lödningen mellan GPU och moderkort har släppt delvis. Så kör en ny reflow, speciellt på GPU:n.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jag hade också 0020 på den jag fixade. Jag har hört att 0020 är GPU problem. T.ex. att lödningen mellan GPU och moderkort har släppt delvis. Så kör en ny reflow, speciellt på GPU:n.
    0020 är bara överhettning av GPU/CPU
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #84
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    0020 är bara överhettning av GPU/CPU
    Fast här säger dom ju även annat om detta fel =)

    http://xbox-experts.com/errorcode/E08/0020/

    Men det är väl kanske vanligast med överhettning som du säger
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  25. #85
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Fast här säger dom ju även annat om detta fel =)

    http://xbox-experts.com/errorcode/E08/0020/

    Men det är väl kanske vanligast med överhettning som du säger
    men generellt sätt så är det på grund av överhettning, låter du din konsoll stå utan fläktar kommer den efter cirka 10 minuter börja blinka med 2 röda lampor, du kommer sedan få fram felkoden 0020... efter omstart...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #86
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    men generellt sätt så är det på grund av överhettning, låter du din konsoll stå utan fläktar kommer den efter cirka 10 minuter börja blinka med 2 röda lampor, du kommer sedan få fram felkoden 0020... efter omstart...
    Jag förstår. Var nog överhettning på min iaf. Jag följde denna guide iaf till punkt och pricka. Dock har jag bara bootat den några ggr så felet kan väl mkt väl återkomma inom kort även om den går bra nu.

    http://www.youtube.com/watch?v=MEvfBS6Tams

    Extremt viktigt att flytta varmluftspistolen hela hela tiden så att man inte håller den på samma ställe för länge.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  27. #87
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jag förstår. Var nog överhettning på min iaf. Jag följde denna guide iaf till punkt och pricka. Dock har jag bara bootat den några ggr så felet kan väl mkt väl återkomma inom kort även om den går bra nu.

    http://www.youtube.com/watch?v=MEvfBS6Tams

    Extremt viktigt att flytta varmluftspistolen hela hela tiden så att man inte håller den på samma ställe för länge.
    om man inte har en varmluftstation som vi har, där man har ett litet lufthål så att det inte värmer för mycket runt om samt kan ställa in en lägre temperatur måste man värma i en cirkel runt CPU/GPU den där killen är inte säker på vad 0102 är egentligen, han vevar ju runt över alla kretsarna som man kör reflow på om dom börjat släppa >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #88
    dragonslayer Guest
    har man en varmlufts station skall man väl följa en väremekurva som stämmer för just den kretsen... Så gör man i vart fall med andra BGA kretsar ???

  29. #89
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Är det någon som har tips på vart man kan handla en värmehäll/griddle till ett överkomligt pris?

  30. #90
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av swedishchapter Visa Inlägg
    Är det någon som har tips på vart man kan handla en värmehäll/griddle till ett överkomligt pris?
    Vi har en bunt med GPU flänsar o CPU flänsar med liggandes, vi kan nog sälja dessa för en 200-300 kr styck
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Rrod
    By erklan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2009-04-07, 17:00
  2. Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!
    By AdrofleXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 03:12
  3. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 08:08
  4. Förebygga RROD?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 15:09
  5. Rrod
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-03-09, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •