Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: osäker på skivköp

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Red face osäker på skivköp

    hur tar man reda på att Arita RITEK 8x Speed (DUAL LAYER+R) eller 2x är kompatibla med sin brännare har har en HL-DT-ST brännare vad det nu ska betyda.. sen på bärbara har jag något lite kändare tror jag..
    kan jag se om bränningen blir felfri?

    gärna tips på dvd+dl med ''glossy'' printable. den lite finare ytan '

    mycket tacksam på förhand hoppas att ni förstår vad jag är ute efter

    någon som kör printable till x360 utan problem?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.videohelp.com/dvdmedia <--- här kan du se huruvida skivorna är bra i huvudtaget

    Jag kör både Full Face Printable och Silver Surface på min maskin, men det är helt olika beroende på vad man har för läsare, hitachi kan vara väldigt kräsna ibland... personligen kör jag dock inte med billig skit emda som Arita RITEK... jag kör med Verbatim som står för kvalité kostar lite mer än andra men fungerar å andra sidan mycket mycket bättre och längre än andra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    V

    jag har haft verbatim och då slutade min läsare fungera efter ungefär 2 veckor.
    verbatim fullface därför vill jag inte ha med verbatim att göra mer hade ritek och dom fungerade utmärkt också.. tänker bara så de hänger ihop med brännaren, men tack för hemsidan ska kolla in den.

    silver surface vad är det? är det en finare yta eller?

    tack så mycket!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Silver surface är skivor med silvrigt tryck på, Full Face Printable är skivor du kan printa på, det är största skillnaden...

    men även själva processen skiljer lite vid tillverkning, så skivorna blir olika...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    vet du om verbatim har full face printable med slat yta? inte som ett sandpapper liksom utan glansigt och lent ?

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    De är lena men inte glansiga. Men det är klart de är förstås inte är så hala/lena som de med silver surface.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    men vada :P kan man skriva bild pa en silver surface skiva? hanger inte med nu :O och isf blir bilden snyggare/battre an pa en vanlig printable

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nej, inte alls... Verbatim skivorna är matta (printable skivorna) dom andra har ett färdigt "tryck" i silver aktig färg typ...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    tycker faktiskt att riteks skivor har en mycket finare yta, verbatims yta ar som att kopa en sandar sprej som man bara kan spraja pa skivan sa den blir vit.. da blir den sadar sandpapper aktig. finns det olika fulface verbatim eller har de bara en sort? har dom 41mm printable?

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av AHOEK Visa Inlägg
    tycker faktiskt att riteks skivor har en mycket finare yta, verbatims yta ar som att kopa en sandar sprej som man bara kan spraja pa skivan sa den blir vit.. da blir den sadar sandpapper aktig. finns det olika fulface verbatim eller har de bara en sort? har dom 41mm printable?
    Mätte precis mina och de har 50 mm. Det går att printa enda in till ca. 2 mm från hålet i skivan.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    skicka länk till dina skivor da ? vill gärna se vad det är för skivor för mina verbatim som jag köpt var inge vidare alls..

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag kör enbart på Verbatim DVD+R DL både FullFace-Printable "Skrivbara med bläck hela vägen in förutom någon millimeter" och SilverSurface.

    Dessa skivor kör vi även med på alla maskiner vi moddar på PSXCare av en anledning... De fungerar stabilast.

    Att din läsare gått sönder är nog bara en tillfällighet, du fick nog ett måndagsex.
    Vi har sett Lite-On läsare som säckat pg.av att man kört Originalspel med enbart.
    Allt handlar om hur mycket damm de drar in, kvalite på skiva, brännare och Månens förhållande till Venus.

    Jag har själv +3 360 maskiner jag kör hemkört på frekvent o ingen av dessa har haft "laserproblem" pg.av att jag kör med mina braiga skivor. Däremot har jag vänner som har haft problem med sina spel på sina 360 maskiner då de envisats med att bränna på skräpskivor som Arrita, MAxell, Basf,TDK, Ritek, A-one, Princo, Premium, Hoyato-Mazda-Toyota-Hitatchi...

    Verbatim skall vad jag har för mig att jag har sett ha en Printable Glossy serie på skivor. JAg förstår själv bara inte varför jag skulle lägga 5kr mer på dessa än att köpa vanliga FullFace Printable för halva det priset
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Osäker..
    By AzureKait in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 21:48
  2. Osäker på vilken version på PS2..
    By MalZon in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 22:33
  3. Hårddisk? Osäker som smör.
    By Mr.Dark in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 22:16
  4. Osäker på vilket chip man har!
    By Zhark in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-16, 15:15

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •