Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: backup av xexloader rippat spel?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20

    backup av xexloader rippat spel?

    går de att göra en backup av ett spel som man har rippat med xxeloader till tex en extern hdd?
    då menar jag en backup som man sedan kan bränna till en dvd-dl skiva å sen starta på en konsoll som endast är dvd firmware modifierad.
    hur ska man gå till väga isf?

    tackar på förhand
    mvh Mathias
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Låter jobbigt. Du måste återställ alla partitioner och säkerhetssektorer, splittar, pluttar och annat stuff... ... sigillet lär troligen också bli brutet .. eller så kan man kanske använda en befintlig ISO och injecta filerna på något sätt, patcha SS/DMI/PFI osv.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    går de att göra en backup av ett spel som man har rippat med xxeloader till tex en extern hdd?
    då menar jag en backup som man sedan kan bränna till en dvd-dl skiva å sen starta på en konsoll som endast är dvd firmware modifierad.
    hur ska man gå till väga isf?

    tackar på förhand
    mvh Mathias
    det tvivlar jag på att det går, iaf på ett enkelt sätt, men vad vet vi här på forumet? du är juh XeX experten här typ...

    prova googla på: XeX to ISO eller något liknande, lyssna annars i lite IRC kanaler som handlar om just XeX/JTAG
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Låter jobbigt. Du måste återställ alla partitioner och säkerhetssektorer, splittar, pluttar och annat stuff... ... sigillet lär troligen också bli brutet .. eller så kan man kanske använda en befintlig ISO och injecta filerna på något sätt, patcha SS/DMI/PFI osv.
    ahh ja va lite inne på de spåret ifall man kanske kunnde lägga in filerna i en redan existerande iso, men hittar inge bra program där man kan impotera filer till 360 iso=/ och efter att man hade gjort de så kanske de skulle gå att kör igenom ison i abgx360? eller är jag helt uta och cyklar nu?

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det tvivlar jag på att det går, iaf på ett enkelt sätt, men vad vet vi här på forumet? du är juh XeX experten här typ...

    prova googla på: XeX to ISO eller något liknande, lyssna annars i lite IRC kanaler som handlar om just XeX/JTAG
    ahh de kanske är sant som du säger, men va tror du om de ja skrev till POi2?
    vet du nått program där man kan importera/exportera filer hejvilt i en 360iso?
    är väll inte expert men tackar^^

    ahh ja får la söka vidare:P
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Jag tror det blir lite knepigt. Filerna ligger ju även utlagda på skivan/ison på den mest optimala sättet för laddning så det lär ju inte heller stämma. Känns som om du kan lägga ner projektet smidigare att rippa skivan eller fixa en iso.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Psytroll som jobbar mitt emot mig på andra lödbordet åkte aldrig hem igår, han kan nu köra rippade orginalspel som lagts som iso o sedan dunkats in på en usb hdd utan att ha orginalskivan i konsollen...

    Vad han har:
    Gammal 360, XBR vew.Xenon 8955-3 och en USB disk på 500Gb som han kör via usb ( Wd MyPassport 2,5" )
    Han har suttit o spelat The Force Unleashed nu ett tag o det verkar fungera fint.

    Teoretiskt sett har han även fått igång alla live Arcadespel med på testmaskinen *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Psytroll som jobbar mitt emot mig på andra lödbordet åkte aldrig hem igår, han kan nu köra rippade orginalspel som lagts som iso o sedan dunkats in på en usb hdd utan att ha orginalskivan i konsollen...

    Vad han har:
    Gammal 360, XBR vew.Xenon 8955-3 och en USB disk på 500Gb som han kör via usb ( Wd MyPassport 2,5" )
    Han har suttit o spelat The Force Unleashed nu ett tag o det verkar fungera fint.

    Teoretiskt sett har han även fått igång alla live Arcadespel med på testmaskinen *skratt*
    jo de kan jag också på min 360, har en xenon med xbr_3 och en 1tb extern hdd.
    har ca 40-50 spel på den som fungerar klockrent, har också lagt in en del upplåsta arcadespel=)

    men frågan va ifall om man kunnde:
    rippa ett spel till hdd:n å sedan koppla in hdd:n i datorn och göra om spel filerna till en iso så att man kan bränna ut å spela på en konsoll som endast är dvd-firmware flashad.

    men detta verkar inte vara de lättaste att göra x)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Enligt troll o han har inte testat men det borde fungera att göra med programmen man omvandlar isos till hdd att backa processen ( make iso from ).

    Personligen skulle jag använda en samsung 360 läsare med 0800 mjukvara http://www.psxcare.com/product.php?x...59589e97a9bc59 på orginalspel jag lånat o imgburn på de redan hyrda spelen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    dragonslayer Guest
    Jag har inte testat.. men du borde kunna skapa en iso med GDFIMAGE.EXE .. den skapar ISO filer i xbox(1) format vilket jag har för mig är det samma som xbox360

    Du kan hitta GDFIMAGE i nån gammal Halo2 fix
    Den kommer ursprungligen från XDK så jag tvivlar på att den finns på xbins

    Du kan dock få problem med att du inte har någon Layout fil .. vet att 360 var knusslig på xboxbackuper just av den anledningen

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03
  2. Spel fryser.
    By gorth in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 19:32
  3. Nya spel = Ny firmware, Gamla spel = Gammal firmware?
    By dekeart in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 15:27
  4. Xbox 360 - Japanska spel
    By Olga2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 20:59
  5. Kan man "bricka" genom spel?
    By Flaky in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-20, 16:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •