Sida 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 225

Diskussion: LPC-H2148 USB adapter

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    JTAG-hacket är de tre (eg. fyra) lödpunkterna internt i boxen.

    Själva USB adaptern är endast till för att läsa/skriva NAND och till den adaptern behöver du inte dioder/motstånd. Ska du läsa/skriva via parallell så behöver du motstånd/dioder.

    När väl NAND är skivet med XBReboot...DÅ behöver man löda in JTAG-hacket (ellet så gör man det först ) så att det nya bioset kan utföra hacket på maskinen. Dioderna du behöver följer inte med USB läsaren... dock så kanske Hansi o Co. kan vara schyssta och slänga med de dioder du behöver iaf.
    Last edited by POi2; 2010-02-02 at 10:04.

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    JTAG-hacket är de tre (eg. fyra) lödpunkterna internt i boxen.

    Själva USB adaptern är endast till för att läsa/skriva NAND och till den adaptern behöver du inte dioder/motstånd. Ska du läsa/skriva via parallell så behöver du motstånd/dioder.

    När väl NAND är skivet med XBReboot...DÅ behöver man löda in JTAG-hacket (ellet så gör man det först ) så att det nya bioset kan utföra hacket på maskinen. Dioderna du behöver följer inte med USB läsaren... dock så kanske Hansi o Co. kan vara schyssta och slänga med de dioder du behöver iaf.
    Tack för ditt snabba svar.

    Så egentligen är det enda jag behöver är:

    * Lödutrustning, kablar m.m. för att löda punkterna på moderkortet (JTAG-Hacket).
    * USB-adaptern om jag vill skippa parallell-kabeln.
    * Diodrar
    * Ledig tid.

    Ingen annan form av hårdvara?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Ingen annan hårdvara.

    Om du inte är van vid att löda så bör du träna på någon gammal elektronik först.

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg

    "JTAG-Hacket" behöver alltså extra diodrar? Var det något ni skickade med i "paketet" som ni skrev eller måste man nu köpa med det separat från er?
    Vi skickar med 2st dioder per adapter. Behöver du fler så säg till, dom kostar inte många ören och om jag inte minns fel beställde jag 100 eller 200st för att få ett vettigt pris från elfa :-)

    LPC-H2148 är slut i lager sedan ett par dagar, men ett nytt parti lämnade leverantören i USA igår och borde vara framme till torsdag ungefär. Så beställer man nu bör man få leveransen före helgen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Tack igen för snabba svar.

    Jag har lött in chip i ett par gamla Xboxar och en Gamecube så jag är väl noob med lite vana kanske man kan säga.

    Det är mer denna vecka jag på allvar försöker sätta mig in i hur det funkar rent praktiskt. Var inte medveten om att denna USB-adapter existerade vilket troligtvis underlättar otroligt mycket. Har inte brytt mig så mycket förut då jag läst att man måste ha tillgång till en gammal dator med parallellport vilket jag inte haft.

    Räcker det med 2 diodrar för en 360? Iofs kanske man kan få beställa med några extra. Man vet ju aldrig om det skulle bli aktuellt att göra någon till senare.

    Följer anvisningar med angående lödschema eller är det nätet som gäller?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lödschema hittar du på nätet, finns ju några varianter på moderkort att välja mellan.

    Det är 2st dioder per 360.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Lödschema hittar du på nätet, finns ju några varianter på moderkort att välja mellan.

    Det är 2st dioder per 360.
    Ja va dum jag är. Klart att alla moderkort inte ser likadana ut =)

    Vad tar ni för extra diodrar? Tänkte om man kunde beställa kanske totalt 10 st så man har några i reserv. Hur är det med kablar? Kan man köpa dessa genom er också? Eller är det några ni annars rekommenderar?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Dessa två är inget jag måste ha i samband med usb adaptern? Verkar som att många köper dem tillsammans på andra forum. Men de är alltså för att programmera usb adaptern vilket ni redan gjort?

    http://yfrog.com/jtlalalautjdup
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi levererar adaptrarna färdigprogrammerade med senaste nandpro. Men vill du kunna uppdatera själv så är en JTAG-programmerare att föredra. Det där philips-bootloader tjafset verkar stökigt att hålla på med. Programmera med JTAG är galet smidigt när man väl fått det att fungera :-)

    Hann inte kolla vad vi köpte dioderna för från elfa senast, men det lär väl bara vara någon eller några kronor per diod.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Elfa tar 2:-/st om man köper dioderna en i taget.

    Köper man 100st så kostar dom c:a 18 öre/st, 1000st c:a 11 öre/st

    Artikelnummer 70-005-57
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Vill man slippa frakt från elfa kan man alltid vandra ner till närmsta TV/radio reparatör och köpa några, kanske någon kr. dyrare/diod men som sagt man slipper dyr frakt så skall man ha endast 2st så lönar det sig iaf. Tänk på att om du skall jtaga flera boxar måste du köpa diodrar till alla då man låter dessa sitta kvar i boxen efterås, man kan altså inte återanvända dem.

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Har läst/skrivit till Nand genom LPT ett bra tag nu men så pajade datorn med LPT-port (var nog ett tecken på att någon tyckte det tog för lång tid/box så att jag skulle sluta vara så snål och istället beställa riktiga doningar för USB).

    Kan även tillägga att om någon tror ni kan köpa en PCI-LPT port så går ni bet, detta funkar inte utan det måste vara ett moderkort med integrerad port.

  13. #43
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har vi LPC-H2148 på lager igen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Trevligt!
    Herr Blomberg, kan man förvänta sig en leverans i morgon nu då?

    Hoppas du är en man av ditt ord och att många huvuden rullat idag *s*, närå du skall vara snäll mot din personal

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Trevligt!
    Herr Blomberg, kan man förvänta sig en leverans i morgon nu då?

    Hoppas du är en man av ditt ord och att många huvuden rullat idag *s*, närå du skall vara snäll mot din personal
    Det vart EN DEL skäll på berörd personal ja, eftersom jag hade lagt fram både färdigprogrammerad adapter och fraktsedlar på packbordet igår :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det vart EN DEL skäll på berörd personal ja, eftersom jag hade lagt fram både färdigprogrammerad adapter och fraktsedlar på packbordet igår :-)
    Shit happends, nu e dom på väg iaf såg jag.

    Tackar

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    JTAG-hacket är de tre (eg. fyra) lödpunkterna internt i boxen.

    Själva USB adaptern är endast till för att läsa/skriva NAND och till den adaptern behöver du inte dioder/motstånd. Ska du läsa/skriva via parallell så behöver du motstånd/dioder.

    När väl NAND är skivet med XBReboot...DÅ behöver man löda in JTAG-hacket (ellet så gör man det först ) så att det nya bioset kan utföra hacket på maskinen. Dioderna du behöver följer inte med USB läsaren... dock så kanske Hansi o Co. kan vara schyssta och slänga med de dioder du behöver iaf.
    sorry att jag påpekar detta hyffsat sent, menne: det är totalt 6 lödpunkter för själva JTAG hacket (3 st bryggningar, var av 2 skall vara med dioder, ska man vara riktigt J*vla petig är det till och med 10, då varje diod kräver en kabel för att nå... och det därmed blir 2x2 lödningar till (4) det är alltså INTE 3 lödpunkter, utan 6...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Hur var det med kabel. Är det något som ingår eller rekommenderar ni någon annars som är bra att löda med?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  19. #49
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    sorry att jag påpekar detta hyffsat sent, menne: det är totalt 6 lödpunkter för själva JTAG hacket (3 st bryggningar, var av 2 skall vara med dioder, ska man vara riktigt J*vla petig är det till och med 10, då varje diod kräver en kabel för att nå... och det därmed blir 2x2 lödningar till (4) det är alltså INTE 3 lödpunkter, utan 6...)
    Slarvade lite med orden, skulle givetvis vara brygga .. och det är sant... det är ju 8 lödpunkter om man ska vara petig.

    Last edited by POi2; 2010-02-04 at 00:07.

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Oj, kostar verkligen "brevfrakten" 80 kr för denna adapter?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  21. #51
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Hur var det med kabel. Är det något som ingår eller rekommenderar ni någon annars som är bra att löda med?
    Säg till så skickar jag med kabel om du behöver.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #52
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Oj, kostar verkligen "brevfrakten" 80 kr för denna adapter?
    70:- borde nog räcka, men hur som helst är 50:- av frakten postförskottsavgift.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    70:- borde nog räcka, men hur som helst är 50:- av frakten postförskottsavgift.
    Jaha, jag trodde att "brev" var att det skickades i en jiffypåse eller liknande. Men då förstår jag varför det blev så dyrt om det är postförskott inräknat.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Slarvade lite med orden, skulle givetvis vara brygga .. och det är sant... det är ju 8 lödpunkter om man ska vara petig.

    haha, min matte är inte bra när jag e trött, som du säger 8, inte 10... jag tänkte inte på att det bara blir 1 extra punkt per diod... woops... men ja...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jaha, jag trodde att "brev" var att det skickades i en jiffypåse eller liknande. Men då förstår jag varför det blev så dyrt om det är postförskott inräknat.
    det skickas i en jiffypåse, men med postförskott, detta för att vi ska få pengarna ordentligt, faktura fungerar inte riktigt då kunder missbrukar det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det skickas i en jiffypåse, men med postförskott, detta för att vi ska få pengarna ordentligt, faktura fungerar inte riktigt då kunder missbrukar det...
    Nu har jag redan beställt men det går inte annars att förskottsbetala? Inte för att jag dör av de 50 kronorna extra men eftersom det inte funkar för er med faktura som annars är smidigt för att undvika extra kostnader.

    Skickas den idag btw? Tänkte om man ev hinner med att förstöra 360:n i helgen?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  27. #57
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Nu har jag redan beställt men det går inte annars att förskottsbetala? Inte för att jag dör av de 50 kronorna extra men eftersom det inte funkar för er med faktura som annars är smidigt för att undvika extra kostnader.

    Skickas den idag btw? Tänkte om man ev hinner med att förstöra 360:n i helgen?
    Förskottsbetalning går bra, på egen risk om det skall skickas som brev då det inte går att spåra brev utan postförskott. Den skickas idag om den är beställd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #58
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Adaptern har kommit så jag tänkte pilla lite med detta imorn. Ett par funderingar bara.. JTAG-hacket görs väl likadant oavsett om du kör med usb-adaptern eller parallellkabeln? Det är väl ingen skillnad så långt?

    Ska även kika upp ordentligt imorn men om jag inte missminner mig så har jag ett Falcon mobo i den boxen.

    Jag lyckas inte heller hitta någon vettig ritning hur adaptern skall lödas in. Är det vissa av punkterna som annars används till parallellkabeln eller är det helt andra? Det är väl inte bara en kabel som kopplas mellan moderkortet och kontakten på adaptern antar jag?

    EDIT: Men ååååh! Det var ju diagram på förstasidan i denna tråd :P Tyckte att jag hade sett en ritning nånstans

    EDIT2: Iofs. Är det en universal ritning som gäller alla moderkort? Eller måste jag leta en specifik för mitt falcon?
    Last edited by pemani; 2010-02-05 at 18:04.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Adaptern har kommit så jag tänkte pilla lite med detta imorn. Ett par funderingar bara.. JTAG-hacket görs väl likadant oavsett om du kör med usb-adaptern eller parallellkabeln? Det är väl ingen skillnad så långt?

    Ska även kika upp ordentligt imorn men om jag inte missminner mig så har jag ett Falcon mobo i den boxen.

    Jag lyckas inte heller hitta någon vettig ritning hur adaptern skall lödas in. Är det vissa av punkterna som annars används till parallellkabeln eller är det helt andra? Det är väl inte bara en kabel som kopplas mellan moderkortet och kontakten på adaptern antar jag?

    EDIT: Men ååååh! Det var ju diagram på förstasidan i denna tråd :P Tyckte att jag hade sett en ritning nånstans

    EDIT2: Iofs. Är det en universal ritning som gäller alla moderkort? Eller måste jag leta en specifik för mitt falcon?
    den ritningen är universal, då just urläsnings punkterna är desamma för ALLA moderkorten, det som skiljer är själva "JTAG-Hacket" som inte behövs för att läsa/skriva nand, det behövs enbart för att XBR/Freeboot etc. ska fungera ordentligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #60
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den ritningen är universal, då just urläsnings punkterna är desamma för ALLA moderkorten, det som skiljer är själva "JTAG-Hacket" som inte behövs för att läsa/skriva nand, det behövs enbart för att XBR/Freeboot etc. ska fungera ordentligt
    Tack för klargörandet!

    Vilken ordning rekommenderar ni att man gör allt? Ska man löda allt på en gång (adapter + jtag) och läsa ur NAND:en eller ska man bara köra adaptern först och läsa ur NAND:en och sedan köra jtag efteråt?

    Man kan alltså ta bort adaptern så snart programmeringen är klar? Eller kan man behöva den vid ett senare tillfälle också? Tänkte om det är bäst att låta den sitta kvar eller om det är bäst att ta bort den efteråt?

    Och en sista grej.. när man ska "desolder R6T3", gör man det med lödkolven bara? Alltså bara smälter och kapar kontakten?

    Har bara lött i saker och aldrig ur så det är väl bäst att veta hur man bör göra innan man sätter igång..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Sida 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Trådlös usb adapter
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 09:35
  2. XBOX USB Adapter i XBMC ????
    By zdx in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 14:06
  3. angående xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 22:52
  4. ang. xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 02:09
  5. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •