Original inlägg av
Swizzy
personligen brukar jag köra en D-Sub9:a först (vi har ett custom interface med d-sub9 till en platta med stiftlister som det sitter kablar och så på för att kunna fixa detta snabbt och enkelt) läsa ur och programmera nanden, därefter löder jag dit JTAG'en, ibland så kör jag JTAG'en direkt när jag ändå håller på, beror på vad det är för moderkort vi snackar om, är det Xenon så kör jag nog gärna direkt, annars väntar jag gärna...
när programering väl är klar brukar jag låta kablarna sitta tills jag vet att det fungerar, när jag väl vet det tar jag antingen bort dom eller låter dom sitta, beror på vilket humör jag är på (och hur många boxar som står på kö) orkar jag göra nya d-subar låter jag d-suben sitta kvar, annars tar jag bort den... du bör dock koppla ur programmeraren från kortet när du ska köra igång den för att testa att det fungerar... kan hända lite grejer annars om man har otur...
vad gäller R6T3 kör du med lödkolv och lödtenn så att du "flyter" bort den... det vill säga se till att lödtennet är varmt på båda sidorna samtidigt så att du lätt kan plocka bort den, samma sätt använder jag på SMD 0603 LEDs i handkontroller etc.
Ok tack för svar =)
Du skriver..
"du bör dock koppla ur programmeraren från kortet när du ska köra igång den för att testa att det fungerar..."
Programmeraren... du menar denna USB-adapter då? Och "kortet" är moderkortet antar jag?
Kan du även utveckla det sista om R6T3 så att även en idiot som jag förstår? Jag ska alltså ha på lödtenn först på båda ändarna för att smälta och kunna ta bort på det sättet?
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
Bookmarks