Sida 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 225

Diskussion: LPC-H2148 USB adapter

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tack för klargörandet!

    Vilken ordning rekommenderar ni att man gör allt? Ska man löda allt på en gång (adapter + jtag) och läsa ur NAND:en eller ska man bara köra adaptern först och läsa ur NAND:en och sedan köra jtag efteråt?

    Man kan alltså ta bort adaptern så snart programmeringen är klar? Eller kan man behöva den vid ett senare tillfälle också? Tänkte om det är bäst att låta den sitta kvar eller om det är bäst att ta bort den efteråt?

    Och en sista grej.. när man ska "desolder R6T3", gör man det med lödkolven bara? Alltså bara smälter och kapar kontakten?

    Har bara lött i saker och aldrig ur så det är väl bäst att veta hur man bör göra innan man sätter igång..
    personligen brukar jag köra en D-Sub9:a först (vi har ett custom interface med d-sub9 till en platta med stiftlister som det sitter kablar och så på för att kunna fixa detta snabbt och enkelt) läsa ur och programmera nanden, därefter löder jag dit JTAG'en, ibland så kör jag JTAG'en direkt när jag ändå håller på, beror på vad det är för moderkort vi snackar om, är det Xenon så kör jag nog gärna direkt, annars väntar jag gärna...

    när programering väl är klar brukar jag låta kablarna sitta tills jag vet att det fungerar, när jag väl vet det tar jag antingen bort dom eller låter dom sitta, beror på vilket humör jag är på (och hur många boxar som står på kö) orkar jag göra nya d-subar låter jag d-suben sitta kvar, annars tar jag bort den... du bör dock koppla ur programmeraren från kortet när du ska köra igång den för att testa att det fungerar... kan hända lite grejer annars om man har otur...

    vad gäller R6T3 kör du med lödkolv och lödtenn så att du "flyter" bort den... det vill säga se till att lödtennet är varmt på båda sidorna samtidigt så att du lätt kan plocka bort den, samma sätt använder jag på SMD 0603 LEDs i handkontroller etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #62
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    personligen brukar jag köra en D-Sub9:a först (vi har ett custom interface med d-sub9 till en platta med stiftlister som det sitter kablar och så på för att kunna fixa detta snabbt och enkelt) läsa ur och programmera nanden, därefter löder jag dit JTAG'en, ibland så kör jag JTAG'en direkt när jag ändå håller på, beror på vad det är för moderkort vi snackar om, är det Xenon så kör jag nog gärna direkt, annars väntar jag gärna...

    när programering väl är klar brukar jag låta kablarna sitta tills jag vet att det fungerar, när jag väl vet det tar jag antingen bort dom eller låter dom sitta, beror på vilket humör jag är på (och hur många boxar som står på kö) orkar jag göra nya d-subar låter jag d-suben sitta kvar, annars tar jag bort den... du bör dock koppla ur programmeraren från kortet när du ska köra igång den för att testa att det fungerar... kan hända lite grejer annars om man har otur...

    vad gäller R6T3 kör du med lödkolv och lödtenn så att du "flyter" bort den... det vill säga se till att lödtennet är varmt på båda sidorna samtidigt så att du lätt kan plocka bort den, samma sätt använder jag på SMD 0603 LEDs i handkontroller etc.
    Ok tack för svar =)

    Du skriver..

    "du bör dock koppla ur programmeraren från kortet när du ska köra igång den för att testa att det fungerar..."

    Programmeraren... du menar denna USB-adapter då? Och "kortet" är moderkortet antar jag?

    Kan du även utveckla det sista om R6T3 så att även en idiot som jag förstår? Jag ska alltså ha på lödtenn först på båda ändarna för att smälta och kunna ta bort på det sättet?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ok tack för svar =)

    Du skriver..

    "du bör dock koppla ur programmeraren från kortet när du ska köra igång den för att testa att det fungerar..."

    Programmeraren... du menar denna USB-adapter då? Och "kortet" är moderkortet antar jag?

    Kan du även utveckla det sista om R6T3 så att även en idiot som jag förstår? Jag ska alltså ha på lödtenn först på båda ändarna för att smälta och kunna ta bort på det sättet?
    programmeraren är USB-Adaptern ja, det är en form av programmerare "kortet" är moderkortet ja

    R6T3 är precis så jag menar, du sätt lödkolven mot ena sidan, fyller på med lödtenn så att det är "på tok för mycket" det vill säga så att det blir ganska mycket mer än du skulle behöva om du skulle löda fast den, därefter drar du lödspetsen lite fram och tillbaka, den kommer då att börja "flyta" på lödtennet, då kan man lätt plocka bort den, efter det tar du även bort överflödigt lödtenn...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #64
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    programmeraren är USB-Adaptern ja, det är en form av programmerare "kortet" är moderkortet ja

    R6T3 är precis så jag menar, du sätt lödkolven mot ena sidan, fyller på med lödtenn så att det är "på tok för mycket" det vill säga så att det blir ganska mycket mer än du skulle behöva om du skulle löda fast den, därefter drar du lödspetsen lite fram och tillbaka, den kommer då att börja "flyta" på lödtennet, då kan man lätt plocka bort den, efter det tar du även bort överflödigt lödtenn...
    Tusen tack! Få se om jag hinner börja pilla med detta idag =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  5. #65
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Hittade på en guide där man skall skriva "nandpro lpt: -r16 nandbackup.bin" i kommandotolken för att läsa ur NAND:en. Men jag antar att just "lpt" är för parallellkabeln..? Är det bara att köra "usb" istället för "lpt" med denna adapter?

    Edit: Ja just ja. Behöver man även ha videokabeln i under läsning/skrivning eller räcker det med nätkabeln? Stängde inte xboxen av sig eller liknande efter några minuter om inte videokabeln var ikopplad?
    Last edited by pemani; 2010-02-07 at 13:56.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    när du arbetar med nand minnet skall konsollen vara avstängd du behöver alltså INTE ha några fler kablar än powersupply kabeln då du vill ha standby ström, och ja du ska skriva "nandpro usb: -r16 orig.bin" respektive "nandpro usb: -w16 hacked.bin"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #67
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    när du arbetar med nand minnet skall konsollen vara avstängd du behöver alltså INTE ha några fler kablar än powersupply kabeln då du vill ha standby ström, och ja du ska skriva "nandpro usb: -r16 orig.bin" respektive "nandpro usb: -w16 hacked.bin"
    Tack för klargörandet.

    När jag läser guiden jag har: "XeLL-JTAG-XBR-Hack" så ska man ladda hem diverse program. När jag loggar in på Xbins så lyckas jag iaf hitta:

    * NANDPro v2.0b
    * 360 Flash Tool v0.91

    Men däremot inte:

    * Infectus NAND Checker v1.1
    * MD5 Comparison Tool
    * CD Info v1b

    Tycker mig ha gått igenom hela 360 delen på Xbins ett flertal ggr. När jag läser på andra sidor så verkar det ändå som att alla program skall finnas där.

    Nån som kan vägleda mig?

    Edit: Ok, hittade CD Info v1b (på nätet dock) och sen något som hette "Infectus Tool 1.1" (också på nätet). Jag antar att det är samma sak som Infectus NAND Checker 1.1? Programmet ser då ut som på bilden i guiden. Men man vill ju gärna vara säker så man inte klantar till det i onödan.

    Hittade ett MD5 File Comparison Tool. Antar att det kanske inte spelar så stor roll så länge programmet kan jämföra MD5 filer?
    Last edited by pemani; 2010-02-07 at 18:43.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #68
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Har nog hittat alla program nu iaf.

    En fråga till dock..

    Guiden jag har "XeLL-JTAG-XBR-Hack" som finns lite överallt beskriver ju tillvägagångssättet för att läsa ur NAND:en och sedan flasha in XeLL. Men som jag förstått det så ingår XeLL i XBR? Jag antar då att jag kan skippa XeLL biten och enbart flasha in XBR istället? Jag har plockat hem en XBR till mitt Falcon via Xbins. Är det bara att följa guiden och flasha in XBR istället för XeLL? Är det samma väg att gå bara att jag byter ut t.ex. "xell.bin" i kommandotolken till "xbr.bin"? Man behöver inte göra på något annat sätt för att det är XBR (flashningen är densamma)?

    Och om vi sedan säger att allt går bra så att jag får in XBR. Om det då t.ex. kommer en ny version, måste jag löda på usb-adaptern igen då för att uppdatera eller kan man uppdatera via disc/hdd/usb direkt till boxen?

    Tack för svar =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  9. #69
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    XBR bygger på Xell. Patcha XBR med din kv och cfg ... sen är det bara att tuta å köra.

    Finns uppdatering inifrån dashboard nu för tiden.

    INNAN du flashar XBR så se till att du har ett par urläsningar av NAND som är 100% identiska.
    Last edited by POi2; 2010-02-08 at 10:46.

  10. #70
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    XBR bygger på Xell. Patcha XBR med din kv och cfg ... sen är det bara att tuta å köra.

    Finns uppdatering inifrån dashboard nu för tiden.

    INNAN du flashar XBR så se till att du har ett par urläsningar av NAND som är 100% identiska.
    Tack!

    Hmm ok.. guiden verkar bara ta upp hur du läser ut NAND:en och sen direkt flashar in XeLL. Dum fråga kanske men vilket program använder man för att patcha XBR med kv och cfg? Man kanske inte behöver göra om man bara kör XeLL som guiden är skriven för för jag hittar inte på nån info om det?

    Har du nån sida med info eller guide kan du gärna länka till den så jag kan läsa på mer där så jag slipper fråga så mycket =) Har letat runt men det är så mycket nytt så man blir lite vilsen.

    EDIT: Det är alltså detta:

    Flashing XBR to your nand :

    * Grab the XBR_8955 matching your board from Xbins
    * Go to your nandpro20b folder
    * nandpro orig.bin: -r16 rawkv.bin 1 1
    * nandpro orig.bin: -r16 rawconfig.bin 3de 2
    * Now that you have extracted your keyvault and config blocks from your orig.bin, inject them in the xbr_8955.bin of your motherboard version :
    * Rename the xbr_8955.bin of your board to xbr.bin to simplify things.
    * nandpro xbr.bin: -w16 rawkv.bin 1 1
    * nandpro xbr.bin: -w16 rawconfig.bin 3de 2
    * Now that you've injected your keyvault and config into xbr.bin all you need to do is flash is back to your nand.
    * nandpro lpt: -w16 xbr.bin
    * Once done , unplug lpt cable from pc , turn on xbox and enjoy XBR.
    * Problems? Refer to troubleshooting and end of guide.


    som jag behöver göra?

    T.ex. raden i början "nandpro orig.bin: -r16 rawkv.bin 1 1" skall väl alltså skrivas i kommandotolken antar jag för att den ska kunna läsa ur min unika kv?
    Last edited by pemani; 2010-02-08 at 11:03.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  11. #71
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Bingo!

    Som sista steg ska du läsa ur NAND en gång till och jämföra med XBR.bin... bara för att verifiera att XBR har skrivits korrekt.

  12. #72
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tack!

    Hmm ok.. guiden verkar bara ta upp hur du läser ut NAND:en och sen direkt flashar in XeLL. Dum fråga kanske men vilket program använder man för att patcha XBR med kv och cfg? Man kanske inte behöver göra om man bara kör XeLL som guiden är skriven för för jag hittar inte på nån info om det?

    Har du nån sida med info eller guide kan du gärna länka till den så jag kan läsa på mer där så jag slipper fråga så mycket =) Har letat runt men det är så mycket nytt så man blir lite vilsen.

    EDIT: Det är alltså detta:

    Flashing XBR to your nand :

    * Grab the XBR_8955 matching your board from Xbins
    * Go to your nandpro20b folder
    * nandpro orig.bin: -r16 rawkv.bin 1 1
    * nandpro orig.bin: -r16 rawconfig.bin 3de 2
    * Now that you have extracted your keyvault and config blocks from your orig.bin, inject them in the xbr_8955.bin of your motherboard version :
    * Rename the xbr_8955.bin of your board to xbr.bin to simplify things.
    * nandpro xbr.bin: -w16 rawkv.bin 1 1
    * nandpro xbr.bin: -w16 rawconfig.bin 3de 2
    * Now that you've injected your keyvault and config into xbr.bin all you need to do is flash is back to your nand.
    * nandpro lpt: -w16 xbr.bin
    * Once done , unplug lpt cable from pc , turn on xbox and enjoy XBR.
    * Problems? Refer to troubleshooting and end of guide.


    som jag behöver göra?

    T.ex. raden i början "nandpro orig.bin: -r16 rawkv.bin 1 1" skall väl alltså skrivas i kommandotolken antar jag för att den ska kunna läsa ur min unika kv?
    exakt vad du ska göra, om du däremot har en 256mb:are ligger config/kv på andra ställen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #73
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Tusen tack för all hjälp! Nu ska jag väl kunna ta tag i detta under dagen =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #74
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    När man väl fått allt att fungera och ska boota spel från en USB-disk. Vill den då uppdatera boxen precis som den gör om man kör spel via skiva? Eller är det som via Wiin att det finns en update blocker?

    För jag antar att man ska kunna spela även nyare spel med nya updates än bara de som finns för tillfället även om man tagit bort R6T3 på undersidan?

    Edit: Och vad är XBR3? Letar och letar och många skriver om det men jag hittar ingen konkret info. Är det en nyare version av XBReboot?
    Last edited by pemani; 2010-02-10 at 17:48.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    När man väl fått allt att fungera och ska boota spel från en USB-disk. Vill den då uppdatera boxen precis som den gör om man kör spel via skiva? Eller är det som via Wiin att det finns en update blocker?

    För jag antar att man ska kunna spela även nyare spel med nya updates än bara de som finns för tillfället även om man tagit bort R6T3 på undersidan?

    Edit: Och vad är XBR3? Letar och letar och många skriver om det men jag hittar ingen konkret info. Är det en nyare version av XBReboot?
    du kan välja att radera mappen "$SystemUpdate" då har den inget att uppdatera från, däremot kan du behöva uppdatera XBR... (XBR3 är version 3 av XBReboot [även kallat XBR])
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #76
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan välja att radera mappen "$SystemUpdate" då har den inget att uppdatera från, däremot kan du behöva uppdatera XBR... (XBR3 är version 3 av XBReboot [även kallat XBR])
    Tack för svaret! Var precis in och skulle fråga en idiotfråga till...

    Efter att jag ha lött in kablarna på moderkortet för adaptern. Behöver jag då bara "sticka ner" andra änden i hålen på de svarta kontakterna på USB-adaptern?

    Jag fick helt för mig att jag var tvungen att löda fast de andra ändarna på kabeln på adaptern men det som syns på ritningen på första sidan är alltså de två svarta kontakterna? Och där behöver dom bara tryckas ner i rätt hål?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du stiftlister trycker du ner dom i hålen där ja, på PSXCare har vi gjort iordning en platta med stiftlister och kablar som sitter på rätt ställen enligt diagrammet i den här tråden, andra änden av dessa kablarna är kopplade till en D-Sub9:a (en Seriell ports anslutning) detta för att kunna göra ett snabbt jobb, vi löder då dit en D-Sub9:a (motsatta mot den som sitter på det här kortet) med hjälp av kablar till 360 moderkortet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #78
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du stiftlister trycker du ner dom i hålen där ja, på PSXCare har vi gjort iordning en platta med stiftlister och kablar som sitter på rätt ställen enligt diagrammet i den här tråden, andra änden av dessa kablarna är kopplade till en D-Sub9:a (en Seriell ports anslutning) detta för att kunna göra ett snabbt jobb, vi löder då dit en D-Sub9:a (motsatta mot den som sitter på det här kortet) med hjälp av kablar till 360 moderkortet...
    Hm ok.. Jag har inget förutom lödkabel och adaptern. Hur fasiken ska jag bete mig då? =) Måste jag skaffa en stiftlist eller kan jag lösa det på annat sätt? Jag kan alltså inte löda fast kablarna på stiften på andra sidan adaptern?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  19. #79
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Hm ok.. Jag har inget förutom lödkabel och adaptern. Hur fasiken ska jag bete mig då? =) Måste jag skaffa en stiftlist eller kan jag lösa det på annat sätt? Jag kan alltså inte löda fast kablarna på stiften på andra sidan adaptern?
    tekniskt sätt borde även det gå bra, men det är inte riktigt det som adaptern är till för
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #80
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    tekniskt sätt borde även det gå bra, men det är inte riktigt det som adaptern är till för
    Känner mig helt borta..

    Är det alltså sådana här jag behöver köpa?

    http://www.lowbudgetrides.com/Pictur...tlist_elfa.jpg

    Löda fast kabeln i ena änden och stoppa ner stiftet i varje hål på kontakten?

    Eller har jag missuppfattat allt ännu en gång?

    EDIT: Jag hade fått för mig att man gjorde på detta sätt:

    http://img188.imageshack.us/img188/2...shiftersmd.jpg

    Men så behöver man alltså inte göra?
    Last edited by pemani; 2010-02-10 at 21:02.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  21. #81
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    precis sådana om du vill göra det lite lättare att ta bort och sätta tillbaka dom kan du även köpa experiment plattor, finns bland annat på Kjell & Company... artikel nummer: 89414

    nej du behöver inte göra så, men du kan göra så
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #82
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Såhär har jag gjort med min adapter. Går hur bra som helst!

    http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild002.jpg

    Min gamla Lpt-kabel. Motstånden har jag innanför krympslangen.

    http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild005.jpg

    Sen den del som jag löder fast på moderkortet i xboxen. I min egen xbox har jag dock en fast installation med en kontakt under hdd'n.

    http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild006.jpg

    Såhär ser det ut när jag kopplar ihop usb-delen med den delen jag löder fast på moderkortet. Jag använder nätverkskabel för att det är en smidig lösning. Det är ett skarvdon emellan. hona-hona.

    http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild008.jpg

    Har du fler frågor så säg till.

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Såhär har jag gjort med min adapter. Går hur bra som helst!

    http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild002.jpg

    Min gamla Lpt-kabel. Motstånden har jag innanför krympslangen.

    http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild005.jpg

    Sen den del som jag löder fast på moderkortet i xboxen. I min egen xbox har jag dock en fast installation med en kontakt under hdd'n.

    http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild006.jpg

    Såhär ser det ut när jag kopplar ihop usb-delen med den delen jag löder fast på moderkortet. Jag använder nätverkskabel för att det är en smidig lösning. Det är ett skarvdon emellan. hona-hona.

    http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild008.jpg

    Har du fler frågor så säg till.
    det där var också en bra lösning, den är ungefär som våran, fast med RJ45 istället, och du har lött fast kabeln direkt mot Olimexen (adaptern) istället för som vi har gjort, via en platta med stiftlister
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #84
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Amen ni är ju fan helt underbara!! =)

    TACK!

    Tänk om alla hade samma support på produkter som ni har. Då hade vi inga krig i världen =)

    Och du är inkluderad housepainter även om du inte jobbar på psxcare =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  25. #85
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Såhär har jag gjort med min adapter. Går hur bra som helst!

    http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild002.jpg

    Min gamla Lpt-kabel. Motstånden har jag innanför krympslangen.

    http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild005.jpg

    Sen den del som jag löder fast på moderkortet i xboxen. I min egen xbox har jag dock en fast installation med en kontakt under hdd'n.

    http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild006.jpg

    Såhär ser det ut när jag kopplar ihop usb-delen med den delen jag löder fast på moderkortet. Jag använder nätverkskabel för att det är en smidig lösning. Det är ett skarvdon emellan. hona-hona.

    http://i570.photobucket.com/albums/s...ff/Bild008.jpg

    Har du fler frågor så säg till.
    Så du löder alltså fast nätverkskabeln (eller ja.. "kablarna") på moderkortet och har den kopplad hela tiden för att då vid behöv bara kunna plugga in den i NIC/USB-adaptern och läsa/flasha vid ett senare tillfälle?

    Det går alltså att blanda nic/usb så länge det är rätt antal trådar om dom sätts på motsvarande pinnar på moderkort/adapter?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  26. #86
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Så du löder alltså fast nätverkskabeln (eller ja.. "kablarna") på moderkortet och har den kopplad hela tiden för att då vid behöv bara kunna plugga in den i NIC/USB-adaptern och läsa/flasha vid ett senare tillfälle?

    Det går alltså att blanda nic/usb så länge det är rätt antal trådar om dom sätts på motsvarande pinnar på moderkort/adapter?
    vad menar du med "nic"? men ja, du kan använda nästan vilken kabel som helst som har rätt antal kablar/anslutningar, och kopplar dom på motsvarande ställen på moderkort/adapter... du kan även ta t.ex. en seriell kabel om du skulle känna för det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #87
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad menar du med "nic"? men ja, du kan använda nästan vilken kabel som helst som har rätt antal kablar/anslutningar, och kopplar dom på motsvarande ställen på moderkort/adapter... du kan även ta t.ex. en seriell kabel om du skulle känna för det...
    NIC = Network Interface Card. Alltså nätverks/usb-converter.

    Var otydlig. Gammal supportteknikerskada med loggning och skit =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  28. #88
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Den kabeln jag tog bild på är en sådan jag använder till att fixa andras xboxar med. I min har jag en liknande som sitter fast. Med en kontakt som jag kommer åt under hdd'n.

    Du kan utan problem lämna ena delen i xboxen för senare läsningar och skrivningar till ditt nand.

    I min egen xbox har jag även satt in en NWP Nand Write Protector. En grej som dök upp på Eurasia för någon vecka sedan.

  29. #89
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Den kabeln jag tog bild på är en sådan jag använder till att fixa andras xboxar med. I min har jag en liknande som sitter fast. Med en kontakt som jag kommer åt under hdd'n.

    Du kan utan problem lämna ena delen i xboxen för senare läsningar och skrivningar till ditt nand.

    I min egen xbox har jag även satt in en NWP Nand Write Protector. En grej som dök upp på Eurasia för någon vecka sedan.
    Under hdd:n? Du menar alltså att den sticker ut på vänster sida om chassit och sedan är "gömd" bakom hdd:n?

    NWP? För att inte MS ska kunna skriva över Nanden då eller?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  30. #90
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Ja, under hdd'n

    http://i570.photobucket.com/albums/s.../Bild002-1.jpg

    Inte så bra bild men du ser vad det föreställer. I bortre änden ser du kontakten. I förgrunden ser du statuslysdioden för NWP. Dels för att M$ inte skall in och skriva, och dels för att det är kul med nya projekt och utmaningar.

Sida 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Trådlös usb adapter
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 09:35
  2. XBOX USB Adapter i XBMC ????
    By zdx in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 14:06
  3. angående xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 22:52
  4. ang. xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 02:09
  5. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •