Sida 8 av 8 FörstaFörsta ... 678
Visar resultat 211 till 225 av 225

Diskussion: LPC-H2148 USB adapter

  1. #211
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Zoega Visa Inlägg
    Blir lite fundersam på din ritning färgerna följer inte bokstäverna från dsub:n till Mobo eller är det jag som tänker fel?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...9&postcount=16
    inte alls, det stämmer att jag råkat blanda ihop färgerna :$ tur att du såg det! jag ska åtgärda det ASAP
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #212
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Zoega Visa Inlägg
    Jepp den har jag kollat på tidigare den enda skillnaden är jorden på pinne 12 J2B1.12 istället för pinne J1D2.6 som i din ritning.
    Prova för skojs skull o följ .pdf dokumentet, den som vi internt kör medd.
    Den bör fungera.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #213
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Prova för skojs skull o följ .pdf dokumentet, den som vi internt kör medd.
    Den bör fungera.
    Ska testa och byta kablar och börja från början enligt ditt schema

  4. #214
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Prova för skojs skull o följ .pdf dokumentet, den som vi internt kör medd.
    Den bör fungera.
    Nu har jag lött om dom nya kablarna på MB. dom går nu direkt till lödpunkterna på LPC:n bara för att skippa eventuella felkällor. samma problem som tidigare .
    Jag har gjort enligt er guide . Är erfaren inom denna branchen (drygt 30 år) och har chippat många Xbox 1r och flaschat 360:s . Tro mig veta vad jag gör i alla fall *ler*.

  5. #215
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ett tips; dumpa dom 3 första mb:en 3 gånger och se om du kan få dom att stämma överens med varande, då kan du skriva xell/xellous enbart och därefter försöka skapa en freeboot image direkt, om den nu lyckas med det... vilket den kanske kan göra... (freeboot toolbox)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #216
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ett tips; dumpa dom 3 första mb:en 3 gånger och se om du kan få dom att stämma överens med varande, då kan du skriva xell/xellous enbart och därefter försöka skapa en freeboot image direkt, om den nu lyckas med det... vilket den kanske kan göra... (freeboot toolbox)
    Va inne lite på det tidigare när jag undrade om jag va tvungen att ha 16MB dumpen, ska testa med att dumpa dom 3 första MB. tack för tipset

  7. #217
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan då även prova att dumpa via HTTP (xellous) se om det kanske fungerar bättre... kan vara något problem med maskinen du kör, det behöver inte vara dina lödningar, det känns lite som att maskinen inte mår så bra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #218
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ett tips; dumpa dom 3 första mb:en 3 gånger och se om du kan få dom att stämma överens med varande, då kan du skriva xell/xellous enbart och därefter försöka skapa en freeboot image direkt, om den nu lyckas med det... vilket den kanske kan göra... (freeboot toolbox)
    Dom 3 första MB går bra att dumpa alla 3 filerna är identiska

  9. #219
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan då även prova att dumpa via HTTP (xellous) se om det kanske fungerar bättre... kan vara något problem med maskinen du kör, det behöver inte vara dina lödningar, det känns lite som att maskinen inte mår så bra...
    Dumpa via HTTP (xellous) ??? När du säger maskinen är det PC:n du menar då?
    Har provat på olika PC:n och operativ men inget funkar med 16MB dumparna :S.

  10. #220
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    maskinen jag syftar på är Xbox 360'n... prova att flasha in xell/xellous och koppla in den på ett nätverk tillsamans med en dator, därefter när Xell/Xellous är klar kommer du att komma åt den via nätverket; längst ner står adressen till konsollen. skriv in IP nummret i din webbläsare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #221
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    maskinen jag syftar på är Xbox 360'n... prova att flasha in xell/xellous och koppla in den på ett nätverk tillsamans med en dator, därefter när Xell/Xellous är klar kommer du att komma åt den via nätverket; längst ner står adressen till konsollen. skriv in IP nummret i din webbläsare
    Satt just och läste i nandflasher guiden om Xell bara att ladda ner Xell då och prova igen . Sedan är det bara att läsa och skriva 16MB dumpen i från Xell menar du?

  12. #222
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    maskinen jag syftar på är Xbox 360'n... prova att flasha in xell/xellous och koppla in den på ett nätverk tillsamans med en dator, därefter när Xell/Xellous är klar kommer du att komma åt den via nätverket; längst ner står adressen till konsollen. skriv in IP nummret i din webbläsare
    Xell för Falcon är den specifik eller är det samma Xellous.zip för alla maskiner?
    Är inne på Xbins kan du lotsa mig vart jag hittar den ?

  13. #223
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Xellous.zip innehåller uppdaterings filer för xell, xell finns en för varje moderkort (Xenon, Zephyr, Falcon och Jasper)

    med mycket googlande kan du hitta färdiga xellous filer att använda till din maskin
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #224
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Xellous.zip innehåller uppdaterings filer för xell, xell finns en för varje moderkort (Xenon, Zephyr, Falcon och Jasper)

    med mycket googlande kan du hitta färdiga xellous filer att använda till din maskin
    Hittade filerna på Xbins .
    Har du tips på någon bra guide, har en som heter "nandflasher_guide.pdf" en spansk översättning till engelska. Den är ganska rörig tycker jag.

  15. #225
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://ep-comps.com/free60/diagrams_...b_Friendly.pdf börja läsa från Step 7: Get a Full NAND backup

    det som är före det har du redan gjort tidigare

    *edit:*

    Börja läsa från Sida 7 (roligt att dom fått till det exakt så med steps )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 8 av 8 FörstaFörsta ... 678

Liknande diskussioner

  1. Trådlös usb adapter
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 09:35
  2. XBOX USB Adapter i XBMC ????
    By zdx in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 14:06
  3. angående xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 22:52
  4. ang. xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 02:09
  5. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •