Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Nu har jag lött om dom nya kablarna på MB. dom går nu direkt till lödpunkterna på LPC:n bara för att skippa eventuella felkällor. samma problem som tidigare .
Jag har gjort enligt er guide . Är erfaren inom denna branchen (drygt 30 år) och har chippat många Xbox 1r och flaschat 360:s . Tro mig veta vad jag gör i alla fall *ler*.
ett tips; dumpa dom 3 första mb:en 3 gånger och se om du kan få dom att stämma överens med varande, då kan du skriva xell/xellous enbart och därefter försöka skapa en freeboot image direkt, om den nu lyckas med det... vilket den kanske kan göra... (freeboot toolbox)
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
du kan då även prova att dumpa via HTTP (xellous) se om det kanske fungerar bättre... kan vara något problem med maskinen du kör, det behöver inte vara dina lödningar, det känns lite som att maskinen inte mår så bra...
Google is your friend!
maskinen jag syftar på är Xbox 360'n... prova att flasha in xell/xellous och koppla in den på ett nätverk tillsamans med en dator, därefter när Xell/Xellous är klar kommer du att komma åt den via nätverket; längst ner står adressen till konsollen. skriv in IP nummret i din webbläsare
Google is your friend!
Xellous.zip innehåller uppdaterings filer för xell, xell finns en för varje moderkort (Xenon, Zephyr, Falcon och Jasper)
med mycket googlande kan du hitta färdiga xellous filer att använda till din maskin
Google is your friend!
http://ep-comps.com/free60/diagrams_...b_Friendly.pdf börja läsa från Step 7: Get a Full NAND backup
det som är före det har du redan gjort tidigare
*edit:*
Börja läsa från Sida 7 (roligt att dom fått till det exakt så med steps )
Google is your friend!
Bookmarks