Sida 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Visar resultat 121 till 150 av 225

Diskussion: LPC-H2148 USB adapter

  1. #121
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Men gode gud, hur fixar man lödpunkt DB1F1? Går ju inte att fästa nå tenn där..

    Edit: Ok det löste sig efter många om och men och mkt fluss.

    Då var man framme på sista punkten. Den som går till synkpanelen. Men vilken pinne ska den sitta på? Kollar man guiden är det ju pin6 som är på undersidan av moderkortet. Men blir det då spegelvänt så att det blir pinnen som är på nedersta raden näst längst till vänster om man ska löda på synkpanelen istället?
    Last edited by pemani; 2010-02-19 at 20:37.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  2. #122
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tack å tack. Vill bara kolla med er så det blev rätt.

    Jag läste ur kv och config och skrev in dom i xbr.bin sen körde jag bad block mover och öppnade både orig.bin och xbr.bin och fick sedan "succesfull". Verkar ha flyttat båda blocken som den gnällde på.

    Skulle jag läsa ur kv/config först eller remappa först? Eller spelar det ingen roll vilken ordning?

    Edit: En dum fråga till. Visst kan jag skippa XeLL helt och hållet och köra in XBR istället? Och då kan jag flasha in XBR direkt nu med adaptern innan jag löder dit jtag-kablarna? Och vad var CPU-nyckeln till för? När behöver jag den i detta fall? Den som står vid den blå bootskärmen?
    vi på PSXCare mappar om "bad blocks" manuellt med hjälp av Nandpro, med dom kommandona som jag skrev tidigare... det har ingen som helst betydelse om du fixar bad blocks först eller om du lägger in KV/Config först...

    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Men gode gud, hur fixar man lödpunkt DB1F1? Går ju inte att fästa nå tenn där..

    Edit: Ok det löste sig efter många om och men och mkt fluss.

    Då var man framme på sista punkten. Den som går till synkpanelen. Men vilken pinne ska den sitta på? Kollar man guiden är det ju pin6 som är på undersidan av moderkortet. Men blir det då spegelvänt så att det blir pinnen som är på nedersta raden näst längst till vänster om man ska löda på synkpanelen istället?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...&postcount=103

    ta en titt på diagrammet där, som du tittat på tidigare, det är som jag sa den alternativa punkten, det är motsvarande punkt som på moderkortets undersida
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #123
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vi på PSXCare mappar om "bad blocks" manuellt med hjälp av Nandpro, med dom kommandona som jag skrev tidigare... det har ingen som helst betydelse om du fixar bad blocks först eller om du lägger in KV/Config först...



    http://forum.psxcare.com/support/sho...&postcount=103

    ta en titt på diagrammet där, som du tittat på tidigare, det är som jag sa den alternativa punkten, det är motsvarande punkt som på moderkortets undersida
    Tack för ditt svar. Jag har nu lött ihop det och MS dash verkar starta normalt. Är det grönt då?

    Jag kollade på diagramet du skickade men eftersom den punkten var under ville jag gärna iaf nu löda på ovansidan så jag såg att allt fungerade. Men är det rätt då att man "framifrån" löder på pinnen näst längst till vänster på den undre raden på synkpanelen? Det blir väl motsvarande pinne om man tänker sig undersidan på moderkortet?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  4. #124
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tack för ditt svar. Jag har nu lött ihop det och MS dash verkar starta normalt. Är det grönt då?

    Jag kollade på diagramet du skickade men eftersom den punkten var under ville jag gärna iaf nu löda på ovansidan så jag såg att allt fungerade. Men är det rätt då att man "framifrån" löder på pinnen näst längst till vänster på den undre raden på synkpanelen? Det blir väl motsvarande pinne om man tänker sig undersidan på moderkortet?
    japp det är samma punkt, startade den upp i MS Dashboarden när du körde XBR och hade dom här lödningarna? i så fall är det helt normalt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #125
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    japp det är samma punkt, startade den upp i MS Dashboarden när du körde XBR och hade dom här lödningarna? i så fall är det helt normalt
    Ja jag flashade först in XeLL så att jag fick ur CPU-nyckeln. Dock fick jag något liknande i slutet:

    failed to read PVD
    HTTP listen
    XeLL Network config....

    Sen händer inte så mkt mer. Men det kanske ska vara så med XeLL? Jag har INTE DVD-spelaren ansluten.

    Men när jag fått ur nyckeln så flashade jag in XBR istället och fick då välkomstskärmen för Xbox 360 där man får välja språk m.m. När jag går in och kollar dashen så säger den 2.8955 eller liknande (sitter inte framför den nu).

    Är allt ok då? Det ska inte hända något annat? Typ att XBR dashboard (om det finns någon sådan) ska starta? Eller är XBR bara MS dashen med möjligheten att köra osignerad kod?

    Antar att nästa steg är XEXMENU? Bara att bränna iso filen på cd och köra in?

    Förresten.. vad skulle hända om en lödning är fel eller att den släpper? Då startar väl inte MS dash överhuvutaget? Eller startar den iaf bara att du inte kan använda XBR funktionerna?
    Last edited by pemani; 2010-02-20 at 14:38.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #126
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ja jag flashade först in XeLL så att jag fick ur CPU-nyckeln. Dock fick jag något liknande i slutet:

    failed to read PVD
    HTTP listen
    XeLL Network config....

    Sen händer inte så mkt mer. Men det kanske ska vara så med XeLL? Jag har INTE DVD-spelaren ansluten.

    Men när jag fått ur nyckeln så flashade jag in XBR istället och fick då välkomstskärmen för Xbox 360 där man får välja språk m.m. När jag går in och kollar dashen så säger den 2.8955 eller liknande (sitter inte framför den nu).

    Är allt ok då? Det ska inte hända något annat? Typ att XBR dashboard (om det finns någon sådan) ska starta? Eller är XBR bara MS dashen med möjligheten att köra osignerad kod?

    Antar att nästa steg är XEXMENU? Bara att bränna iso filen på cd och köra in?

    Förresten.. vad skulle hända om en lödning är fel eller att den släpper? Då startar väl inte MS dash överhuvutaget? Eller startar den iaf bara att du inte kan använda XBR funktionerna?
    Allt är som det ska med det där ja ett litet tips: tryck på eject och låt trayen vara ute så ska du få se på ett litet "easter egg" eller vad man ska kalla det, du bootar nu Xell! Xell är alltid sådär som du beskriver, det är fullkomligt normalt, nästa steg är att den ska boota från en skiva/hårddisken (Linux)

    nästa steg för dig just nu är att köra in XeX Menu ja, antingen att du lägger den på din hårddisk eller att du lägger den på en skiva, vilket som fungerar bra (väljer du att lägga den på hårddisken ska du köra på live versionen... och det måste ligga på den interna hårddisken [Xbox 360 hårddisken])

    vad gäller om lödningarna är felaktiga/släpper ja, då fungerar det inte du får typ E79 eller så... ibland kan du få RROD även om din konsoll startar, det hände oss idag, helt sjukt! jag startade igång konsollen och 3 röda lampor börjar blinka, likförbannat kommer jag in i dashboarden och kan göra allt som vanligt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #127
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Allt är som det ska med det där ja ett litet tips: tryck på eject och låt trayen vara ute så ska du få se på ett litet "easter egg" eller vad man ska kalla det, du bootar nu Xell! Xell är alltid sådär som du beskriver, det är fullkomligt normalt, nästa steg är att den ska boota från en skiva/hårddisken (Linux)

    nästa steg för dig just nu är att köra in XeX Menu ja, antingen att du lägger den på din hårddisk eller att du lägger den på en skiva, vilket som fungerar bra (väljer du att lägga den på hårddisken ska du köra på live versionen... och det måste ligga på den interna hårddisken [Xbox 360 hårddisken])

    vad gäller om lödningarna är felaktiga/släpper ja, då fungerar det inte du får typ E79 eller så... ibland kan du få RROD även om din konsoll startar, det hände oss idag, helt sjukt! jag startade igång konsollen och 3 röda lampor börjar blinka, likförbannat kommer jag in i dashboarden och kan göra allt som vanligt...
    Hehe ja det lät ju stabilt =) Känner på mig att jag får uppleva nåt liknande. Min gamla box RROD:ade i förrgår så han ville väl gå i pension så jag fick tummen ur och göra klar den nya istället =)

    Nu har jag pillat ur moderkortet. Men jag hittar fasiken inte R6T3.. sitter den under en av x-clampsen? Måste man ta bort den för att komma åt?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #128
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Hehe ja det lät ju stabilt =) Känner på mig att jag får uppleva nåt liknande. Min gamla box RROD:ade i förrgår så han ville väl gå i pension så jag fick tummen ur och göra klar den nya istället =)

    Nu har jag pillat ur moderkortet. Men jag hittar fasiken inte R6T3.. sitter den under en av x-clampsen? Måste man ta bort den för att komma åt?
    den sitter mellan X'et i X-clampsen... jag kan ta en bild åt dig om du vill? eller försöka hitta en bra på nätet...

    *edit:*


    ta en titt på den där bilden ^ inom den rödmarkerad triangeln ser du en blå prick, ungefär där sitter den [Jag snodde bilden från nätet och editerade (la till triangeln och pricken)]
    Last edited by Swizzy; 2010-02-20 at 18:11.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #129
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Tack som fan! Jag fick bort den med lite jävlar anamma =)

    Boxen startar som vanligt, dock märkte jag att fläktarna snurrade på mer och mer och mer tills jag kände att jag ville stänga av den. Inget kan väl ha gått fel så den verkar bli överhettad? Jag har ju aldrig kört utan lock förut så jag vet inte hur mkt fläktarna brukar snurra men borde dom inte vara ganska lugna utan toppen då det blir bra luftflöde? Kan man kolla gradtal eller nå på något sätt?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #130
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du lyft moderkortet i kylflänsarna? i så fall kan det vara så att du rubbat för mycket på dom så att dom inte längre har kontakt med CPU/GPU som dom ska, alternativt har du inte skruvat fast ordentligt undertill, eller också har du kört utan fläkttunneln (den vita plast grejen)? kolla även att du inte av misstag tog bort fler motstånd, eller bryggade någon punkt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #131
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du lyft moderkortet i kylflänsarna? i så fall kan det vara så att du rubbat för mycket på dom så att dom inte längre har kontakt med CPU/GPU som dom ska, alternativt har du inte skruvat fast ordentligt undertill, eller också har du kört utan fläkttunneln (den vita plast grejen)?
    Ah jag kör ju utan fläkttunneln.. har undvikit flänsarna så mkt det gick. Lyfte lite svagt i dom först men jag märkte ju att det inte gick så drog jag i USB-delen istället. Ska sätta på den igen direkt få se. Men den gör ev så stor skillnad alltså?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #132
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den gör en enormt stor skillnad med tanke på att den riktar luftflödet direkt mot kylflänsarna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #133
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Satte på den och nu peppar peppar verkar den gå normalt igen =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #134
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    som sagt, den gör en enorm skillnad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #135
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    som sagt, den gör en enorm skillnad
    Ja det verkar den verkligen göra =) Fick lite smått panik när den gick igång mer och mer och mer så jag kände att det var bäst att stänga av den så man slipper överhettning.

    Fick igång XEXMenu via skiva iaf. Men nu kan man alltså välja att köra mellan den riktiga 360 disken och en vanlig usb?

    Grymt stort tack för all hjälp Swizzy!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  16. #136
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan köra spelen från en extern hårddisk eller den interna ja, men kör du på den interna bör du inte göra en mapp som heter "Games" på den interna hårddisken då detta kan orsaka att XeX menu inte går igång utan en extern USB disk ansluten... kanske beror på något helt annat än just det, men vi hade det problemet förut, när jag tog bort mappen "Games" från roten på partition 3 (HDD0 gick det helt plötsligt igång igen utan extern hårddisk ansluten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #137
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan köra spelen från en extern hårddisk eller den interna ja, men kör du på den interna bör du inte göra en mapp som heter "Games" på den interna hårddisken då detta kan orsaka att XeX menu inte går igång utan en extern USB disk ansluten... kanske beror på något helt annat än just det, men vi hade det problemet förut, när jag tog bort mappen "Games" från roten på partition 3 (HDD0 gick det helt plötsligt igång igen utan extern hårddisk ansluten...
    Tack för tipsen. Då undviker jag 360 disken då, har 500 GB som jag kör till Wiin, går dessa att kombinera måntro? Har ju fyllt den till en 10-del kanske med Wii spel. Vore ju najs att fylla på med 90% 360 spel också :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  18. #138
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tack för tipsen. Då undviker jag 360 disken då, har 500 GB som jag kör till Wiin, går dessa att kombinera måntro? Har ju fyllt den till en 10-del kanske med Wii spel. Vore ju najs att fylla på med 90% 360 spel också :P
    för att du ska kunna göra det måste du dela på den, så att det blir 2 partitioner... jag vet dock inte huruvida Xboxen kan känna av flera partitioner eller om det måste vara 1... finns bara ett sätt att ta reda på det dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #139
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    för att du ska kunna göra det måste du dela på den, så att det blir 2 partitioner... jag vet dock inte huruvida Xboxen kan känna av flera partitioner eller om det måste vara 1... finns bara ett sätt att ta reda på det dock
    Boxen kör väl FAT om jag inte missminner mig och Wiin kan köra både FAT och WBFS. Dock måste Wiin läsa från första partitionen så frågan är om 360:n antingen kan läsa från den andra partitionen eller om man kan lägga både Wii och 360 spel på samma partition. Aja, det är som du säger. Man får prova sig fram =) Blir morgondagens uppgift :P Tack för all hjälp idag.
    Last edited by pemani; 2010-02-21 at 00:44.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  20. #140
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, Xboxen klarar av: FAT32 och HFS+, kör du FAT är du bara dum då den ännu mer begränsad än FAT32
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #141
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    japp, Xboxen klarar av: FAT32 och HFS+, kör du FAT är du bara dum då den ännu mer begränsad än FAT32
    Jo det var FAT32 jag menade =)

    Ska kika om det finns någon usb splitter. Vore najs om man kunde köra samma disk till båda konsolerna samtidigt utan att behöva flytta kabeln emellan. Riktigt skönt med dom diskarna (t.ex. WD My Book) som tar strömmen via enheten och startar automatiskt med konsolen. Inget onödigt "flytta sig från soffan"

    Hittade denna info ang ett alternativ till R6T3:

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=706121

    Kan ju vara bra ifall man inte kan/vill borta resistorn..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  22. #142
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    dom där bilderna var ju bättre än dom jag hittade men ja, det borde nog gå bättre... är nog smartare till och med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #143
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    dom där bilderna var ju bättre än dom jag hittade men ja, det borde nog gå bättre... är nog smartare till och med...
    Ja den var faktiskt lite pillig att få bort :P

    Tänkte försöka få ett usb-minne att fungera imorn så man kan prova nåt XBLA spel. Jag antar att det bör fungera om usb-diskar går.

    Men nu ska jag slå huvudet i sängstolpen så jag säger godnatt
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #144
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    XBLA spel måste packas upp med hjälp av wxPirs för att fungera från ett USBMinne, annars måste dom ligger på en intern Xbox hårddisk...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #145
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    XBLA spel måste packas upp med hjälp av wxPirs för att fungera från ett USBMinne, annars måste dom ligger på en intern Xbox hårddisk...
    Har packat upp ett XBLA spel (.rar-format) nu som efter uppackning gav följande sökväg: "\584108F6\000D0000\A7EB....yadayadayada".

    Använde sedan wxPirs som du rekommenderade och fick efter uppackningen ut en mapp och runt 25 lösa filer varav default.xex vilket jag förmodar är själv startfilen för spelet?

    Denna text stod i nfon för spelet att man skulle packa upp spelet till (dock på HDD då):

    Partition 3 / Content / 0000000000000000

    Betyder det då att om jag vill köra det från HDD:n så slänger jag över allt jag fick efter "rar-uppackningen" ("\584108F6\000D0000\A7EB....yadayadayada") till HDD:n och vill jag istället köra det från USB-sticka så ska jag slänga över mappen och de 25 lösa filerna istället som jag fick efter wxPirs?

    Men hur fungerar mappstrukturen på en USB-sticka? Ska jag skapa en "Content" direkt i rooten och i den en "0000000000000000"? Kan jag sedan döpa spelmappen till vad jag vill? :P

    Hmm, detta blev verkligen en helt ny värld..
    Last edited by pemani; 2010-02-21 at 10:14.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  26. #146
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Har packat upp ett XBLA spel (.rar-format) nu som efter uppackning gav följande sökväg: "\584108F6\000D0000\A7EB....yadayadayada".

    Använde sedan wxPirs som du rekommenderade och fick efter uppackningen ut en mapp och runt 25 lösa filer varav default.xex vilket jag förmodar är själv startfilen för spelet?

    Denna text stod i nfon för spelet att man skulle packa upp spelet till (dock på HDD då):

    Partition 3 / Content / 0000000000000000

    Betyder det då att om jag vill köra det från HDD:n så slänger jag över allt jag fick efter "rar-uppackningen" ("\584108F6\000D0000\A7EB....yadayadayada") till HDD:n och vill jag istället köra det från USB-sticka så ska jag slänga över mappen och de 25 lösa filerna istället som jag fick efter wxPirs?

    Men hur fungerar mappstrukturen på en USB-sticka? Ska jag skapa en "Content" direkt i rooten och i den en "0000000000000000"? Kan jag sedan döpa spelmappen till vad jag vill? :P

    Hmm, detta blev verkligen en helt ny värld..
    på Xbox hårddisken måste det ligga i dom mapparna så som det står i NFO'n, på USB stick/HDD kan du lägga den bäst F*n du vill, ett tips är att lägga den:

    usb0:/Games/*spelets namn*

    då behöver du inte leta upp .xex filen utan xexmenu hittar spelet automatiskt!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #147
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    på Xbox hårddisken måste det ligga i dom mapparna så som det står i NFO'n, på USB stick/HDD kan du lägga den bäst F*n du vill, ett tips är att lägga den:

    usb0:/Games/*spelets namn*

    då behöver du inte leta upp .xex filen utan xexmenu hittar spelet automatiskt!
    Underbart! Tack Swizzy =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  28. #148
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inga problem, har du fler frågor/problem med XBR/Xexmenu tveka inte att fråga oss här på forumet, jag o Psytroll håller på rätt mycket med det där, finns fler än oss här på forumet som gör det såklart, men det är vi 2 som jobbar på PSXCare som kan hjälpa dig med det mesta angående XBR/Xexmenu, jag är lite mer aktiv på forumet än vad Psytroll är så det blir troligen mig du får svar av först mellan oss 2
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #149
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    inga problem, har du fler frågor/problem med XBR/Xexmenu tveka inte att fråga oss här på forumet, jag o Psytroll håller på rätt mycket med det där, finns fler än oss här på forumet som gör det såklart, men det är vi 2 som jobbar på PSXCare som kan hjälpa dig med det mesta angående XBR/Xexmenu, jag är lite mer aktiv på forumet än vad Psytroll är så det blir troligen mig du får svar av först mellan oss 2
    Det var det jag skrev tidigare också. Tänk om alla företag hade samma support på produkter som ni har. Därför väljer man hellre er än andra även om det kan vara någon krona dyrare ibland. Men dom få kronorna får man ju tillbaka i mångfald i form av all bra support =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  30. #150
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Det var det jag skrev tidigare också. Tänk om alla företag hade samma support på produkter som ni har. Därför väljer man hellre er än andra även om det kan vara någon krona dyrare ibland. Men dom få kronorna får man ju tillbaka i mångfald i form av all bra support =)
    Det viktigaste är ju inte att man säljer hur mycket som helst, eller har hur billiga priser som helst, det viktigaste är att kunderna man säljer saker till är nöjda, för en nöjd kund kommer tillbaka och tipsar sina nära/kära, vilket i längden leder till att man får fler kunder, och mer sålt!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Trådlös usb adapter
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 09:35
  2. XBOX USB Adapter i XBMC ????
    By zdx in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 14:06
  3. angående xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 22:52
  4. ang. xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 02:09
  5. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •