Sida 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 225

Diskussion: LPC-H2148 USB adapter

  1. #151
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det viktigaste är ju inte att man säljer hur mycket som helst, eller har hur billiga priser som helst, det viktigaste är att kunderna man säljer saker till är nöjda, för en nöjd kund kommer tillbaka och tipsar sina nära/kära, vilket i längden leder till att man får fler kunder, och mer sålt!
    Precis! Det är därför jag varit er trogen i snart 10 år =) Även om det kanske var ett tag sedan jag köpte nåt innan USB-adaptern. Men er butik är ju inte riktigt som Ica heller, att man handlar 2 ggr i veckan =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  2. #152
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Tur att du skrev Swizzy att RROD är normalt ibland, annars hade jag blivit fundersam =) Men boxen funkade precis lika bra som utan RROD och efter en omstart så var RROD:en borta igen. Skumma grejer =)

    Verkade även fungera klockrent att köra XBLA via usb sticka. Gjorde som du sa och packade upp via wxPirs och slängde över i gamingmappen. XEXMenu hittade direkt och startade spelet. Dock ville den ha en profil men jag har ingen disk tillkopplad så jag kom inte så mkt längre än till startmenyn för spelet =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  3. #153
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tur att du skrev Swizzy att RROD är normalt ibland, annars hade jag blivit fundersam =) Men boxen funkade precis lika bra som utan RROD och efter en omstart så var RROD:en borta igen. Skumma grejer =)

    Verkade även fungera klockrent att köra XBLA via usb sticka. Gjorde som du sa och packade upp via wxPirs och slängde över i gamingmappen. XEXMenu hittade direkt och startade spelet. Dock ville den ha en profil men jag har ingen disk tillkopplad så jag kom inte så mkt längre än till startmenyn för spelet =)
    det är typ normalt, vissa spel kräver att man är inloggad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #154
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är typ normalt, vissa spel kräver att man är inloggad
    Kan man skapa en profil även på en extern disk/usb-sticka eller måste det vara på en vanlig 360 disk?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  5. #155
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Vanlig "intern" disk eller externt minne.

  6. #156
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Vanlig "intern" disk eller externt minne.
    Dum fråga kanske men med "externt minne" menar du ett vanligt minneskort man kör istället för de interna diskarna i typ arcade? Alltså inte usb-sticka/disk?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  7. #157
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du behöver någon av microsofts officiella minnes enheter att spara profilen på lättare svar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #158
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du behöver någon av microsofts officiella minnes enheter att spara profilen på lättare svar
    Ah ok tack :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  9. #159
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jag har för mig att jag såg ett screenshot från XeLL där man inte bara fick ut CPU keyn utan även DVD keyn, kan det stämma?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #160
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jag har för mig att jag såg ett screenshot från XeLL där man inte bara fick ut CPU keyn utan även DVD keyn, kan det stämma?
    Har man fixat cpukey är det tydligen inga problem att skapa en dvdkey. Med swizzy och psytroll har bättre koll på detaljerna, dom har gjort det några gånger nu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #161
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har man fixat cpukey är det tydligen inga problem att skapa en dvdkey. Med swizzy och psytroll har bättre koll på detaljerna, dom har gjort det några gånger nu...
    Ja Swizzy verkar ha svar på typ allt i tråden
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #162
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har man fixat cpukey är det tydligen inga problem att skapa en dvdkey. Med swizzy och psytroll har bättre koll på detaljerna, dom har gjort det några gånger nu...
    det stämmer, har man CPU key (som man kan få fram genom Xell) och NAND'en (på datorn) kan man plocka fram vad det skall vara för DVD enhet i maskinen (märke/modell) och även vad denna ska ha för DVD Key, när vi har läst ut nand på senare tid har den informationen om modell på spelaren automagiskt försvunnit så att man kan montera i vilken spelare som helst utan att den RROD:ar, om du däremot spoofar en drive kommer den RROD:a och ge felkoden E65...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #163
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Hej, jag hämtade precis min LPC-H2148 hos er som ni flashade åt mig efter att jag slutligen gett upp... Tack, imponerande snabbt men lite förödmjukande att ni fixade det innan jag hade hunnit hem, när jag själv gått bet efter att ha försökt i fyra veckor

    Jag undrar: Fick jag NandPro20d på den? Om annan version; vilken?

  14. #164
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    Hej, jag hämtade precis min LPC-H2148 hos er som ni flashade åt mig efter att jag slutligen gett upp... Tack, imponerande snabbt men lite förödmjukande att ni fixade det innan jag hade hunnit hem, när jag själv gått bet efter att ha försökt i fyra veckor

    Jag undrar: Fick jag NandPro20d på den? Om annan version; vilken?
    Sånt händer, ibland krävs det att man gjort några stycket för att man skall få in rutin på dem. Vi kastade in NandPro20d i den då E tysdligen buggat för mycket
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #165
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi kastade in NandPro20d i den då E tysdligen buggat för mycket
    Toppen! Det är det D-paketet jag har här. Superhyggligt! Jag kanske kommer in med en LIDL-påse full med 360-skräp och vill att ni plockar ihop det åt mig för ett antal tusenlappar när det har gått åt skogen i nästa steg

  16. #166
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Jag sitter med en öl och klurar med min 360 utspridd över köksbordet...

    Hur viktigt är det att löda bort R6T3? Bör detta göras omedelbart eller är det bara som en säkerhet i fall man sätter i en hdd som det råkar ligga en nyare dash på? Kan jag läsa och skriva Nand innan jag löder bort den?

  17. #167
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    R6T3 är bara en säkerhets åtgärd för att inte bränna E-Fuses, det är skit sak samma om den sitter kvar eller ej egentligen, ända funktionen är som sagt att den förhindrar att du bränner E-Fuses av misstag om du skulle råka uppdatera med original dashboarden... skulle du uppdatera möts du av E80 efter omstarten om du tagit bort R6T3

    *edit:*

    några snabba tips:

    För att få loss den håller du bara dit lödspetsen och fyller på med lödtenn, detta får den att "flyta upp" det är då lätt som f*n att få loss den

    Innan du skriver något till nanden, se till att du har en 100%'ig backup, det vill säga läs ut 3 gånger och jämför dom mot varandra med fc...
    såhär kan en sådan command-line se ut:

    fc /b orig1.bin orig2.bin

    byt ut "orig1.bin" mot namnet på din första urläsning, och motsvarande med orig2.bin, gör sedan samma med 3:e urläsningen, antingen mot 1 eller 2... spelar ingen roll eftersom resultatet ska bli densamma för båda om allt stämmer
    Last edited by Swizzy; 2010-05-07 at 22:00.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #168
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Tack för tipsen. Jag läste ut tio ggr för säkerhet Det tar bara ca 2 min med olimex. Alla identiska. Jag har lyckats skriva och jag har slagit igång lådan och den fungerar fungerar bra - XBR 8955...

    Nu skall jag bara räkna ut vad jag kan göra med underverket

  19. #169
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Jaa... Någon som har något förslag om vad jag skall göra för roligt? Det finns ju lite olika dash att välja på. Vad är bäst? Vad mer bör man hitta på för att utnyttja potentialen? Jag har ju en hel del öl och lördagkvällen kvar

    Å andra sidan har jag 3st 360 till med rätt dash så jag kan ju roa mig med att flasha dem också. Eller så kan jag gå på krogen... Näh, det inte till närmelsevis lika roligt som det här...

  20. #170
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    starta xell läget och skriva av fuseset 03 och 05, lägg ihop dom så har du din CPU key... därefter uppdaterar du till Freeboot istället då får du 9199 kerneln (med möjligheten att köra profiler etc. från USB sticka/hårddisk) plus att din konsoll direkt blir regionsfri, istället för som med XBR... med XBR måste du patcha den för att den ska bli regionsfri...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #171
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Sedan kan du kolla igenom listan jag har här: http://www.swizzy.se/Guider/JTAG_Apps.php så får du lite humm om vad du kan göra för något med lite olika program
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #172
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Hmm, jag är lite orolig över det jag fick ut från min Xell-boot.

    fuseset 03 och 04 ser exakt likadana och slutar bägge på ...86bad4

    Kanske en slump men bokstäverna b, a och d ser alldrig bra ut när de står samman. Kan något ha gått galet eller är det bara som jag tror, en slump?

    fuseset 05 och 06 ser för övrigt också exakt likadana ut och fuseset 08-11 består bara av nollor. Allt ok tro?

  23. #173
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    surfade runt och kikade på lite bilder på imgdump och det ser ju riktigt ut om man jämför med andra. Kombinationen "bad" var nog bara en slump

  24. #174
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Så min CPU KEY blir fuseset 03+05 eller är det omvänt fuseset 05+03?

  25. #175
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Ok, 03+05 (eller 04+06 - de är ju samma).

    Förlåt att jag ställer frågor här som är relativt lätta att hitta svaret på i princip på vilket forum som helst men jag är helt insnöad på detta och tycker att det är skitkul, tyvärr tycker inte tjejen det så detta är min ventil

    Men - jag hittar inte Freeboot på xbins. Något förslag på var man kan hämta? Eller heter den egentligen något annat? Skall också säga att en av de viktigaste funktionerna jag är ute efter är att kunna installera spel till extern HDD så att jag kan gömma de satans skivorna långt ner i strumplådan. Jag är så jäkla trött på livet läsaren för.

  26. #176
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    och... bör jag löda bort R6T3 innan jag lägger in Freeboot och 9199 kerneln? Spelar detta någon roll i detta fall?

  27. #177
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    och... bör jag löda bort R6T3 innan jag lägger in Freeboot och 9199 kerneln? Spelar detta någon roll i detta fall?
    tanka freeboot toolbox så bygger du freeboot med den...

    din CPUKey är 3+5 eller 3+6 eller 4+5 eller 4+6, dom är ju identiska (3 och 4 är identiska, samma med 5 och 6...)

    R6T3 är alltid bra att ta bort om du vill skydda dig själv från att fucka upp konsollen... det är extremt lätt hänt att du förstör allt om du inte tar bort den... men det spelar ingen roll om du har den kvar eller inte vad gäller funktionerna... bara en säkerhetsåtgärd...
    Last edited by Swizzy; 2010-05-08 at 17:10.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #178
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Enligt halolordkiller3:

    1: Have your Orignal Nand and get the cpu key
    2: Open freeBOOT Toolbox Maker v2
    3: enter your cpu key and select your motherboard type
    4: Hite Genertate freeBOOT and select your nand
    5: after its finished rename the freeboot.bin file to updflash.bin
    6: copy nand.bin/updflash.bin/Flash360.xex/Media to a flash drive
    7: turn on jtag and plug in your flash drive
    8: go to games and then xexmenu
    9: press rb and click on Flash360.xex
    10: press A on your controller and then Press B then press A again
    11: When finished turn off jtag and wait 2mins then turn back on
    12: you now have kernel 2.0.9199.0

    Någon som vet var jag hittar Flash360.xex?

    Filen Nand.bin som skall ligga på samma USB är min original.bin antar jag?

  29. #179
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Hittade Flash360 nu. Den låg ju under /dashboards...

    Men filen nand.bin, är det min original nand?

  30. #180
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    skit i den fullständigt, kör det som följer med Flash360 när du tankar hem den, och kopiera in updflash.bin bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Trådlös usb adapter
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 09:35
  2. XBOX USB Adapter i XBMC ????
    By zdx in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 14:06
  3. angående xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 22:52
  4. ang. xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 02:09
  5. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •