Sida 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 225

Diskussion: LPC-H2148 USB adapter

  1. #181
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Funkade bra! Tack!

  2. #182
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    GothDamnit Midlife Det var inte lite poster

    Låter som du skal lämna ölen hemma o praktisera lite hos oss
    Iofs kan Micke (Psytroll) nog göra dig sällskap efter stängning o steg för steg undervisa dig mot att du tar med ett flak bira en kväll kan jag tro *skratt*

    Friskt kopplat, hälften brunnet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #183
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Ja jag är lite förvånad själv över att jag fick ihop det . Stolt över det, men har nog mycket kvar att lära så nog kan jag bjuda på ett flak öl . Jag har ju också tre boxar kvar med rätt dash så det skall nog kunna brinna någonstans...

  4. #184
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Hej

    Har ett problem med att få 2 st likadana nand.bin filer. Har kört i cmd:
    nandpro.exe usb: -r16 nand1.bin
    nandpro.exe usb: -r16 nand2.bin
    nandpro.exe usb: -r16 nand3.bin
    Men ingen av dom har lika innehåll har kört Total Commander och "Compare by content"
    och det skiljer alltid några bytes. har kört typ 10 ggr nu och inga filer är identiska.
    Har köpt ny USB kabel som är 0.5 meter men ingen skillnad.

    Någon som har något tips?
    Kör Nandpro 2.0d och Olimex USB lpc-h2148 har testat i Winxp, Vista och Win7.

  5. #185
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kollat dina lödningar?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #186
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Har gjort det har mätt hela vägen från ända till ända.

  7. #187
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Så här ser logg filen ut har några bad blocks men dom är på samma block i alla tre filerna, men det kanske är det som är felet?

    Looking for usb interface device
    Flash Config: 0x01198010
    Block Size: 16KB Block Limits: 0x000000..0x0003FF
    File: nand3.bin
    Error: 258 reading block 378
    Error: 25C reading block 379

  8. #188
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Zoega Visa Inlägg
    Så här ser logg filen ut har några bad blocks men dom är på samma block i alla tre filerna, men det kanske är det som är felet?

    Looking for usb interface device
    Flash Config: 0x01198010
    Block Size: 16KB Block Limits: 0x000000..0x0003FF
    File: nand3.bin
    Error: 258 reading block 378
    Error: 25C reading block 379
    Bad blocks kan man få. Vissa spelar ingen roll och andra är väl mindre bra att få. Dock ska alla utläsningar vara identiska (innehålla samma bad blocks). Jag har gjort 2 st bpxar, en innehöll 3 bad blocks har jag för mig (dock var dessa helt ofarliga) och en var helt bad block fri.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  9. #189
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Så här ser det ut i Dos:

    Microsoft Windows XP [Version 6.1.7600]
    (C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

    c:\NandPro20d>fc /B nand1.bin nand2.bin
    Comparing files nand1.bin and NAND2.BIN
    00E4F5C1: FF 7F
    00E4F9E1: 7F FF
    00E4FE01: 7F FF
    00E50221: FF 7F
    00E512A1: 7F FF
    00E52321: 7F FF
    00E52741: 7F FF
    00E55084: FF 7F
    00E55089: FF 7F
    00E5508A: FF 7F
    00E56524: 7F FF
    00E56529: 7F FF
    00E5652A: 7F FF
    00E57184: 7F FF
    00E57189: 7F FF
    00E5718A: 7F FF

    c:\NandPro20d>fc /B nand1.bin nand3.bin
    Comparing files nand1.bin and NAND3.BIN
    00E4F9E1: 7F FF
    00E50E81: 7F FF
    00E512A1: 7F FF
    00E52B61: FF 7F
    00E52E41: DF FF
    00E52F81: 7F FF
    00E52F82: 7F FF
    00E52FCA: FD FF
    00E55084: FF 7F
    00E55089: FF 7F
    00E5508A: FF 7F
    00E56524: 7F FF
    00E56529: 7F FF
    00E5652A: 7F FF

    c:\NandPro20d>fc /B nand2.bin nand3.bin
    Comparing files nand2.bin and NAND3.BIN
    00E4F5C1: 7F FF
    00E4FE01: FF 7F
    00E50221: 7F FF
    00E50E81: 7F FF
    00E52321: FF 7F
    00E52741: FF 7F
    00E52B61: FF 7F
    00E52E41: DF FF
    00E52F81: 7F FF
    00E52F82: 7F FF
    00E52FCA: FD FF
    00E57184: FF 7F
    00E57189: FF 7F
    00E5718A: FF 7F

    c:\NandPro20d>
    Last edited by Zoega; 2010-08-25 at 22:20.

  10. #190
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hur har du lött? vad har du använt för kablar? var har du för anslutning till LPC'n?

    Jag är relativt säker på att det är dina lödningar som orsakar att det skiljer sig i mjukvaran...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #191
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Har du använt rätt resistorer med rätt motstånd? Nu kommer jag inte ihåg vilka det var men jag vet att man i början rekommenderade en sort (inte på denna sida) men man kom fram till att dom inte fungerade så bra utan man skulle använda ett par andra med andra motstånd istället. Men psxcare ska skicka med rätt så om du köpt av dom bör du ha fått rätt.

    Vad har du för rev på moderkortet?
    Last edited by pemani; 2010-08-25 at 22:49.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #192
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Har du använt rätt resistorer med rätt motstånd? Nu kommer jag inte ihåg vilka det var men jag vet att man i början rekommenderade en sort (inte på denna sida) men man kom fram till att dom inte fungerade så bra utan man skulle använda ett par andra med andra motstånd istället. Men psxcare ska skicka med rätt så om du köpt av dom bör du ha fått rätt.

    Vad har du för rev på moderkortet?
    man behöver INTE ha några Dioder eller motstånd med en LPC programmerare

    Dioderna krävs enbart för själva SMC-Hacket

    och så vitt jag vet är "resistorer" samma sak som motstånd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #193
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    man behöver INTE ha några Dioder eller motstånd med en LPC programmerare

    Dioderna krävs enbart för själva SMC-Hacket

    och så vitt jag vet är "resistorer" samma sak som motstånd...
    Javisst ja det var ju bara för SMC:n ja. Nej jag ska vara tyst och gå lägga mig. Inte van att gå upp halv 6 nu för tiden

    Det jag menade med resistorer och deras motstånd är väl att dom kan ha olika "styrkor"? Beräknas väl i ohm eller är jag ute och cyklar även här?
    Last edited by pemani; 2010-08-25 at 23:06.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #194
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hur har du lött? vad har du använt för kablar? var har du för anslutning till LPC'n?

    Jag är relativt säker på att det är dina lödningar som orsakar att det skiljer sig i mjukvaran...
    Jag har en brygga med en d-sub 9 hane som jag köpt av Micke på PSXcare förvisso en tidig prototyp men den ska funka sa han, Det va den enda som fanns färdig när jag va inne i butiken. Den är sedan ihop kopplad med en hona som jag lött kablarna på som går till MB. kablarna är entrådiga 0,2 mm2 dom är köpta på kjellxxxxx en påse med blandade färger. Det är 7 kablar som jag lött enligt dom beskrivningarna som finns i denna tråd. Kan kablarna var för grova dom är betydligt grövre än dom som sitter på Mickes brygga.
    Last edited by Zoega; 2010-08-25 at 23:27.

  15. #195
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm ok, ja den borde fungera... grovleken på kabeln ska inte ha någon större betydelse så, däremot kanske din lödningar på Mobo inte är som dom ska, eller så kanske någon kabel på bryggan som inte mår så bra, se över alla lödningarna du kommer åt... någon av dom är inte riktigt bra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #196
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Javisst ja det var ju bara för SMC:n ja. Nej jag ska vara tyst och gå lägga mig. Inte van att gå upp halv 6 nu för tiden

    Det jag menade med resistorer och deras motstånd är väl att dom kan ha olika "styrkor"? Beräknas väl i ohm eller är jag ute och cyklar även här?
    precis, resistorer/motstånd minskar styrkan på signalerna som passerar genom dom, för att mäta hur pass starkt motstånd det är (hur pass mycket lägre signalerna blir) använder man enheten ohm

    Kör man däremot LPT ska man ha motstånd i kabeln... 100ohm's...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #197
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22

    Wink

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hmm ok, ja den borde fungera... grovleken på kabeln ska inte ha någon större betydelse så, däremot kanske din lödningar på Mobo inte är som dom ska, eller så kanske någon kabel på bryggan som inte mår så bra, se över alla lödningarna du kommer åt... någon av dom är inte riktigt bra...
    Ska kolla över en gång till och mäta lite allting ser väldigt bra ut vid en första koll men även solen har fläckar

  18. #198
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Har mätt alla punkter på undersidan av lpc:n och MB. Full kontakt och lödningarna ser fina ut.
    Last edited by Zoega; 2010-08-26 at 09:40.

  19. #199
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm, jadu... ditt problem är väldigt mystiskt... som sagt; kolla på irc, efnet nätverket... #free60 kanalen... du bör kunna få bättre hjälp där...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #200
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hmm, jadu... ditt problem är väldigt mystiskt... som sagt; kolla på irc, efnet nätverket... #free60 kanalen... du bör kunna få bättre hjälp där...
    En liten fundering bara varför behöver man två identiska 16MB full nand filer är det för att vara säker på att allt funkar som det ska och att det inte ska bli något fel vid tillbaka skrivningen?

  21. #201
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Zoega Visa Inlägg
    En liten fundering bara varför behöver man två identiska 16MB full nand filer är det för att vara säker på att allt funkar som det ska och att det inte ska bli något fel vid tillbaka skrivningen?
    Vi läser alltid ut nandar 3.ggr o jämför sedan Nand 1 med Nand 2 och nand 2 med Nand 3 och säger våran dator att någon av nandarna har korrupt data eller skillnader så är det ju lite galet
    Då får man göra om o göra rätt.

    Att läsa ut en nand tre ggr o sedan jämföra dessa med varandra minskar risken att man får ut korrupt data man patchar o sen kastar in o totalhavererar sin 360.

    jämför det med att skjuta in Trimkod för en Saab i en Volvo... 4a hjul, går på bensin men oj oj oj vad olika elektroniken o datorerna är
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #202
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi läser alltid ut nandar 3.ggr o jämför sedan Nand 1 med Nand 2 och nand 2 med Nand 3 och säger våran dator att någon av nandarna har korrupt data eller skillnader så är det ju lite galet
    Då får man göra om o göra rätt.

    Att läsa ut en nand tre ggr o sedan jämföra dessa med varandra minskar risken att man får ut korrupt data man patchar o sen kastar in o totalhavererar sin 360.

    jämför det med att skjuta in Trimkod för en Saab i en Volvo... 4a hjul, går på bensin men oj oj oj vad olika elektroniken o datorerna är
    Jo jag förstår det ville bara få det bekräftat av fler, då känner jag mig säkrare i mitt beslut om att få ordning på detta

  23. #203
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det faktum att du får ut olika data brukar oftast bero på att någon lödning inte är som dom ska, det resulterar i att när du sedan skriver kommer datan inte bli riktigt rätt trots allt... =p
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #204
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det faktum att du får ut olika data brukar oftast bero på att någon lödning inte är som dom ska, det resulterar i att när du sedan skriver kommer datan inte bli riktigt rätt trots allt... =p
    Ja så är det finns inga genvägar till ett perfekt resultat, gör om gör rätt är det som gäller!

  25. #205
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...61&postcount=7 antar att det är det här diagrammet du har följt?

    http://forum.psxcare.com/support/sho...9&postcount=16 <--- den är rätt lätt att läsa av och förstå, men jag minns inte om jag gjorde den fel (hane vs. hona) med D-Sub 9:an... behöver kolla det för säkerhets skull, men du kan ju se själv också hur det blir i jämförelse med adaptern du köpte... sen kan man se på D-Suben vilken siffra som är vilken... det är rätt siffror iaf, men det kan vara omvänt nummrerat...
    Last edited by Swizzy; 2010-08-26 at 12:30.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #206
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://forum.psxcare.com/support/sho...61&postcount=7 antar att det är det här diagrammet du har följt?

    http://forum.psxcare.com/support/sho...9&postcount=16 <--- den är rätt lätt att läsa av och förstå, men jag minns inte om jag gjorde den fel (hane vs. hona) med D-Sub 9:an... behöver kolla det för säkerhets skull, men du kan ju se själv också hur det blir i jämförelse med adaptern du köpte... sen kan man se på D-Suben vilken siffra som är vilken... det är rätt siffror iaf, men det kan vara omvänt nummrerat...
    Blir lite fundersam på din ritning färgerna följer inte bokstäverna från dsub:n till Mobo eller är det jag som tänker fel?
    http://forum.psxcare.com/support/sho...9&postcount=16

  27. #207
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Titta aldrig på färger, följ pin numreringen istället

    Vi bör ha fler ritningar i vårt forum, och om inte jag har helt fel bör vi även ha en .pdf fil jag lagt upp med pinout för olimex, samt för kabel och för lödning på moderkorten på 360 enheterna med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #208
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Titta aldrig på färger, följ pin numreringen istället

    Vi bör ha fler ritningar i vårt forum, och om inte jag har helt fel bör vi även ha en .pdf fil jag lagt upp med pinout för olimex, samt för kabel och för lödning på moderkorten på 360 enheterna med.
    Har inte följt denna ritningen med färger och bokstäver:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...9&postcount=16
    Utan denna med siffror förutom att jag satt jord på pinne 12 på J2B1.
    http://forum.psxcare.com/support/sho...61&postcount=7

  29. #209
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Hittade mitt inlägg där jag färdigställde vårt interna diagram i .pdf format som vi själva följer och som vi låtit våra "PraktiKlanter" följa så vi vet att de borde vara lättbegripliga.

    Bilden över moderkortet har jag själv förtydligat så den borde inte vara några problem, den som visar hur man löder d-sub mot moderkortet.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...1&postcount=19
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #210
    Registrerade
    Apr 2003
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hittade mitt inlägg där jag färdigställde vårt interna diagram i .pdf format som vi själva följer och som vi låtit våra "PraktiKlanter" följa så vi vet att de borde vara lättbegripliga.

    Bilden över moderkortet har jag själv förtydligat så den borde inte vara några problem, den som visar hur man löder d-sub mot moderkortet.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...1&postcount=19
    Jepp den har jag kollat på tidigare den enda skillnaden är jorden på pinne 12 J2B1.12 istället för pinne J1D2.6 som i din ritning.

Sida 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Trådlös usb adapter
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 09:35
  2. XBOX USB Adapter i XBMC ????
    By zdx in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 14:06
  3. angående xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 22:52
  4. ang. xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 02:09
  5. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •