Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 59

Diskussion: Jtag-bar?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14

    Jtag-bar?

    Tjenare, har en 360 på gång som är tillverkad 2006-10-01, med kernel-version 2.0.7371.0, den har aldrig varit på reparation. Hur stor är sannolikheten för att jag kan jtag'a den? skulle vara kul att veta innan man köper.
    Btw, är 1300:- för dyrt för den? alla kablar ingår och 20gb hdd + lite skit som spel o plastgitarrer
    Om den verkar safe att jtag'a så blir det nog en LPC-H2148 här från psxcare

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den skall gå att jtagga.

    Priset beror på skicket, worst worst case så rödringar den efter några timmars spelande (700:-), har fullt med hamsterpäls i dvdläsaren (850:-), har fullt med pilsner i handkontrollerna (c:a 400:-/st) :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    60
    Respekt
    14
    Låter ju fint det där
    Den verkar vara i nästan nyskick, den har inte spelats på senaste 1,5år ungefär. Men man får väl se när man får hem den. Tack för infon.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    En 360 som legat o samlat damm på en hylla i 1½ år verkar inte vara en välmående maskin
    Alla mina 360 hemma går glödheta nästintill *skratt* minst 3 timmar i veckan körs de iaf...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    En 360 som legat o samlat damm på en hylla i 1½ år verkar inte vara en välmående maskin
    Alla mina 360 hemma går glödheta nästintill *skratt* minst 3 timmar i veckan körs de iaf...
    men alla har inte lika mycket fritid som du har, sen kanske man inte köpt nya spel på länge... eller helt enkelt hittat något annat kul att göra, t.ex. har man kanske köpt en PS3:a istället...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag har nästan obefintlig fritid Jag jobbar ju Alltid o inte Deltid *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag har nästan obefintlig fritid Jag jobbar ju Alltid o inte Deltid *skratt*
    du jobbar inte lördagar och söndagar osså har du kvällarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du jobbar inte lördagar och söndagar osså har du kvällarna...
    Egen firma vid sidan av som förvisso inte gör samma sak som jag gör om dagarna när jag sitter där jag sitter
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Har samma fundering som den som skapade denna tråden.
    Har en Xbox 360 Elite IXTREME 1.6 (Jasper moderkort) inköpt under september 2009 från er på PSXCARE, MFR Date = 2009-07-08 och undrar om denna går att JTAG'a eller om den är för ny för det?
    (Jag läste igenom FAQ om JTAG men hittade inget svar där vad jag kan se iallafall.)

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Sir Dave Lister Visa Inlägg
    Har samma fundering som den som skapade denna tråden.
    Har en Xbox 360 Elite IXTREME 1.6 (Jasper moderkort) inköpt under september 2009 från er på PSXCARE, MFR Date = 2009-07-08 och undrar om denna går att JTAG'a eller om den är för ny för det?
    (Jag läste igenom FAQ om JTAG men hittade inget svar där vad jag kan se iallafall.)
    I tråden ovanför den här står:
    Vad som krävs för att maskinen skall vara hackbar:
    att maskinen är tillverkad före 2009-06-07.
    att CB/CD datan ligger i exploit listan(syns enbart när man dumpar nanden)
    att maskinen inte har en dashboard över 7371 !
    Framförallt har du lägre dashboard än 7371 så uppdatera inte konsollen !
    när man skjuter in (i dagsläget) Freeboot så får du 9199 dashboard!

    Så det verkar inte vara möjligt
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Sir Dave Lister Visa Inlägg
    Har samma fundering som den som skapade denna tråden.
    Har en Xbox 360 Elite IXTREME 1.6 (Jasper moderkort) inköpt under september 2009 från er på PSXCARE, MFR Date = 2009-07-08 och undrar om denna går att JTAG'a eller om den är för ny för det?
    (Jag läste igenom FAQ om JTAG men hittade inget svar där vad jag kan se iallafall.)
    hade missat att skriva in det :$ men nu finns det där

    hade din konsoll varit tillverkad en månad tidigare hade det gått
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    hade missat att skriva in det :$ men nu finns det där

    hade din konsoll varit tillverkad en månad tidigare hade det gått
    Typiskt :/
    Får se om jag kan sälja eller byta denna mot en tidigare då eller nåt sånt.
    Last edited by Sir Dave Lister; 2010-07-05 at 11:50.

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19

    Kan jag säga ÄNTLIGEN?

    Har länge letat efter en box som är bra och inte uppdaterad så att det går att köra jtag på den.
    Idag hittade jag en. Tillverkad 2008/07/20, benq och enl killen aldrig inkopplad till nätverk.
    Jag frågade om han kört nåt nytt spel på den och då sa han att han hade spelat "army of two 40th day" (wave 6) på den.
    Jag bad honom ändå kolla under info i settings vad som stod där. Han sa att det stod D:2.0.6717.0 - K:2.0.6717.0
    Jaha sa jag och skyndade dit. jag startade boxen själv och såg att detta var ju för böveln första dashborden till 360.
    Sen såg jag att ett av spelen som var med var "Army of two" inte 40th day.
    Och jag frågade om dom verkligen kört spelet han sa på denna box. då vart han lite osäker.
    Han har nog troligen blandat ihop det lite grann. ser inte heller nån save i boxen från detta spel.
    Det är väl så att om man kör ett spel med wave 4 eller senare så måste boxen uppdateras för att spelet ens ska starta?
    Denna box borde väl bara vara att komma in med och tuta och köra ?

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Har länge letat efter en box som är bra och inte uppdaterad så att det går att köra jtag på den.
    Idag hittade jag en. Tillverkad 2008/07/20, benq och enl killen aldrig inkopplad till nätverk.
    Jag frågade om han kört nåt nytt spel på den och då sa han att han hade spelat "army of two 40th day" (wave 6) på den.
    Jag bad honom ändå kolla under info i settings vad som stod där. Han sa att det stod D:2.0.6717.0 - K:2.0.6717.0
    Jaha sa jag och skyndade dit. jag startade boxen själv och såg att detta var ju för böveln första dashborden till 360.
    Sen såg jag att ett av spelen som var med var "Army of two" inte 40th day.
    Och jag frågade om dom verkligen kört spelet han sa på denna box. då vart han lite osäker.
    Han har nog troligen blandat ihop det lite grann. ser inte heller nån save i boxen från detta spel.
    Det är väl så att om man kör ett spel med wave 4 eller senare så måste boxen uppdateras för att spelet ens ska starta?
    Denna box borde väl bara vara att komma in med och tuta och köra ?

    Så länge den inte vfarit inne en vända på service o fått inehållet utbytt o inte har en mjukvara över 7371 så bör den fungera ja
    Servade eller nyare boxar har en nyare Bootloader som inte riktigt har bakdörrar kvar. Dessa är för tillfället helt värdelösa j-tag mässigt sett
    När vi läser ut o tittar på nandar så ser vi om de är exploitbara eller inte, i värsta fall får men tillbaka en 360 med lite lödtenn extra på nägra punkter.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Så länge den inte vfarit inne en vända på service o fått inehållet utbytt o inte har en mjukvara över 7371 så bör den fungera ja
    Servade eller nyare boxar har en nyare Bootloader som inte riktigt har bakdörrar kvar. Dessa är för tillfället helt värdelösa j-tag mässigt sett
    När vi läser ut o tittar på nandar så ser vi om de är exploitbara eller inte, i värsta fall får men tillbaka en 360 med lite lödtenn extra på nägra punkter.
    Låter bra. han sa att dom inte hade använt den så mycket, och det tror jag på eftersom den hade dashboarden med blades (orginal på denna) det borde den väl inte ha om den varit in en vända hos MS ?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Låter bra. han sa att dom inte hade använt den så mycket, och det tror jag på eftersom den hade dashboarden med blades (orginal på denna) det borde den väl inte ha om den varit in en vända hos MS ?
    Mindre troligt att MS haft något att göra med den (mer än tillverkning såklart )...

    Har konsollen PRE NXE dashboard brukar dom generellt inte ha varit in till MS för att få uppdaterad bootloader... den kan mycket möjligt ha varit inne någon gång tidigare, men inte så pass sent att den fått nya bootloadern...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Låter bra. han sa att dom inte hade använt den så mycket, och det tror jag på eftersom den hade dashboarden med blades (orginal på denna) det borde den väl inte ha om den varit in en vända hos MS ?
    Sista maskinen jag hade inne privat hos Ms fick tillbaka sin gamla Benq läsare som jag återställt o den fick gamla dashboarden med som bläddrar flikar istället för Avatarer och fönster. Dock var Bootloadern för ny så jag kan inte lova dig något.
    Ibland har man tur, ibland inte.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sista maskinen jag hade inne privat hos Ms fick tillbaka sin gamla Benq läsare som jag återställt o den fick gamla dashboarden med som bläddrar flikar istället för Avatarer och fönster. Dock var Bootloadern för ny så jag kan inte lova dig något.
    Ibland har man tur, ibland inte.
    Ok jag ska fråga om den varit på lagning, eller finns det nåt sett att se detta. Kan man inte se det om jag registrerar boxen på mig på deras hemsida? Det är väl inte möjligt att han har spelat ett spel med wave 6 på denna box. Är det inte så att dashboarden uppdateras samtidigt som den skriver till nanden när man spelar ett spel med wave 4 eller nyare?

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Ok jag ska fråga om den varit på lagning, eller finns det nåt sett att se detta.
    Nopp, folk säger nästan vad som helst när de gör sig av med 360 på köp&säljsidor ibland om man har otur.

    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Kan man inte se det om jag registrerar boxen på mig på deras hemsida?
    Du ser inte tidigare reparationsstatus via ditt konto, är den redan registrerad på förra äganren kan du omregistrera om du har dennes alla uppgifter tillhands. då är det bättre o ringa in serienumret till Ms o låtsas vara säljaren... men det är lite långsökt. du får chansa helt enkelt.
    I värsta fall har du en enhet som spelar spel från skiva.

    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Det är väl inte möjligt att han har spelat ett spel med wave 6 på denna box.
    Det vet man inte, som sagt folk säger lite vad som helst när de säljer saker

    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Är det inte så att dashboarden uppdateras samtidigt som den skriver till nanden när man spelar ett spel med wave 4 eller nyare?
    Nja, du får en fråga om du vill uppdatera maskinen om du har en nyare uppdatering på en skiva du petar i en maskin med äldre mjukvara i...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Nopp, folk säger nästan vad som helst när de gör sig av med 360 på köp&säljsidor ibland om man har otur.


    Du ser inte tidigare reparationsstatus via ditt konto, är den redan registrerad på förra äganren kan du omregistrera om du har dennes alla uppgifter tillhands. då är det bättre o ringa in serienumret till Ms o låtsas vara säljaren... men det är lite långsökt. du får chansa helt enkelt.
    I värsta fall har du en enhet som spelar spel från skiva.

    Det vet man inte, som sagt folk säger lite vad som helst när de säljer saker


    Nja, du får en fråga om du vill uppdatera maskinen om du har en nyare uppdatering på en skiva du petar i en maskin med äldre mjukvara i...
    Ok så om man väljer att inte göra uppdateringen så skriver den till nand men behåller allt annat? även dashboarden med blades, och det syns ingenstans i systeminfon.? har jag fattat det rätt?

    Sen så fanns det ju saves i boxen på några spel , bara gamla, läggs det inte en save där om han nu skulle ha spelat ett nyare spel? iofs kan han väl ha gått in och tagit bort den men verkar inte riktigt troligt , killen var typ 13 och den köptes inte på en av de stora säljsidorna

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Ok så om man väljer att inte göra uppdateringen så skriver den till nand men behåller allt annat? även dashboarden med blades, och det syns ingenstans i systeminfon.? har jag fattat det rätt?

    Sen så fanns det ju saves i boxen på några spel , bara gamla, läggs det inte en save där om han nu skulle ha spelat ett nyare spel? iofs kan han väl ha gått in och tagit bort den men verkar inte riktigt troligt , killen var typ 13 och den köptes inte på en av de stora säljsidorna
    Om du uppdaterar med ett Wave 3+ spel får du NXE... det är OMÖJLIGT att spela Wave 3+ utan att uppdatera...


    Det går att se om den varit inne på service nyligen, men risken finns att dom inte uppdaterat datumet... numera får man "Service Date:" istället för "MFR-Date:" men är konsollen från 2008 bör den inte ha varit inne på service ännu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat:
    Original inlägg av nalle077
    Det är väl inte möjligt att han har spelat ett spel med wave 6 på denna box.

    Citat:Pendragon
    Det vet man inte, som sagt folk säger lite vad som helst när de säljer saker

    Då är det ju enl Swizzy omöjligt att han spelat ett senare wavespel på denna box.

    ursäkta´min envishet men jag tycker det känns onödigt att åka till psxcare med boxen om det inte går att göra jtag på den. jag bor ju en bit ifrån. men jag kommer väl in med den så ska det nog ordna sig. vad ska man ta med vid jtag, Jag har läst att det bra att få med nån nyckel ifrån er som man ska ha vid uppdatering av boxen senare. ska hårddisken med eller är det smidigast med en usb sticka? hur lång tid tar operationen? grejar ni det om man kommer med boxen tidigt en lördag och kan ta med den hem senare samma dag?

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Citat:
    Original inlägg av nalle077
    Det är väl inte möjligt att han har spelat ett spel med wave 6 på denna box.

    Citat:Pendragon
    Det vet man inte, som sagt folk säger lite vad som helst när de säljer saker

    Då är det ju enl Swizzy omöjligt att han spelat ett senare wavespel på denna box.

    ursäkta´min envishet men jag tycker det känns onödigt att åka till psxcare med boxen om det inte går att göra jtag på den. jag bor ju en bit ifrån. men jag kommer väl in med den så ska det nog ordna sig. vad ska man ta med vid jtag, Jag har läst att det bra att få med nån nyckel ifrån er som man ska ha vid uppdatering av boxen senare. ska hårddisken med eller är det smidigast med en usb sticka? hur lång tid tar operationen? grejar ni det om man kommer med boxen tidigt en lördag och kan ta med den hem senare samma dag?
    Ta med dig både en USB sticka och hårddisken så får du med dig allt... om vi kan greja det på en lördag är svårt att säga, det beror helt på hur många av personalen som är inne, hur mycket där att göra och om ngn som kan JTAG är inne... (alla kan inte JTAG hacka) sen beror det lite på om man stöter på problem (vissa problem kan endast jag och Psytroll fixa, och jag har för tillfället ledigt från tjänsten)

    Det tar normalt 1-2 timmar att utföra jobbet, ibland kan det gå snabbare och ibland kan det ta lite längre tid... men räkna med minst 1 timmes arbetstid...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ta med dig både en USB sticka och hårddisken så får du med dig allt... om vi kan greja det på en lördag är svårt att säga, det beror helt på hur många av personalen som är inne, hur mycket där att göra och om ngn som kan JTAG är inne... (alla kan inte JTAG hacka) sen beror det lite på om man stöter på problem (vissa problem kan endast jag och Psytroll fixa, och jag har för tillfället ledigt från tjänsten)

    Det tar normalt 1-2 timmar att utföra jobbet, ibland kan det gå snabbare och ibland kan det ta lite längre tid... men räkna med minst 1 timmes arbetstid...
    ok men låt säga nu på lördag. Om jag föröker vara där när ni öppnar, har ni personal där på lördag? Jag kan ju hitta på nåt annat att göra under dagen i den kungliga hufvudstaden

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tyvär är Psytroll borta nu på lördag och nästa lördag... jag kan eventuellt åka in o fixa den åt dig... men då måste jag snacka med chefen lite först...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Tyvär är Psytroll borta nu på lördag och nästa lördag... jag kan eventuellt åka in o fixa den åt dig... men då måste jag snacka med chefen lite först...
    Ok det låter jättebra, kolla du med din chef, så ska jag kolla med min hon kommer om en halvtimme. Tänkte ta med en annan 360 också och flasha en benq drive på den, det är väl lt flash till den nu väl?

    Har jag priserna rätt?

    jtag 700 :-
    flash 400 :-

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kom in och jobba lördag om du vill Swizzy, annars är det nog bara Stan64 och R. där skulle jag tro.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kom in och jobba lördag om du vill Swizzy, annars är det nog bara Stan64 och R. där skulle jag tro.
    Min chef sa också ok hehe , då kommer jag lördag så fort det går, med 2 boxar . en för jtag och en för flash.
    Stämde priserna och är det lt till benq?

    Förresten en annan grej jag tänkte på.
    Måste den boxen som blir jtag på flashas också och ingår det i kostnaden i så fall eller hur funkar det? kan ju lika gärna fråga här nu när jag ändå håller på istället för att leta efter svaret själv

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Min chef sa också ok hehe , då kommer jag lördag så fort det går, med 2 boxar . en för jtag och en för flash.
    Stämde priserna och är det lt till benq?

    Förresten en annan grej jag tänkte på.
    Måste den boxen som blir jtag på flashas också och ingår det i kostnaden i så fall eller hur funkar det? kan ju lika gärna fråga här nu när jag ändå håller på istället för att leta efter svaret själv
    Priserna stämmer nog rätt bra, senast jag var inne var det dom priserna iaf... om jag inte minns fel, kanske hade sänkt priset på JTAG till 600... eller om det var nya liteon priset...

    Flash ingick inte i priset då, men om man flashade konsollen i samband med JTAG:ning får du 200:- rabatt på det totala priset (var iaf så för en månad sedan)

    Vad gäller behovet av flashning är det egentligen inget BEHOV... men om du vill spela dina backuper som du redan har (eller dina polare har) som är brända enligt vanliga flash reglerna måste du ha den flashad, om du däremot bränner spelen som en vanlig DATA skiva (extraherar iso'n och bränner innehållet på en vanlig skiva eller DVD skiva) behöver du INTE ha någon flashning...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Priserna stämmer nog rätt bra, senast jag var inne var det dom priserna iaf... om jag inte minns fel, kanske hade sänkt priset på JTAG till 600... eller om det var nya liteon priset...

    Flash ingick inte i priset då, men om man flashade konsollen i samband med JTAG:ning får du 200:- rabatt på det totala priset (var iaf så för en månad sedan)

    Vad gäller behovet av flashning är det egentligen inget BEHOV... men om du vill spela dina backuper som du redan har (eller dina polare har) som är brända enligt vanliga flash reglerna måste du ha den flashad, om du däremot bränner spelen som en vanlig DATA skiva (extraherar iso'n och bränner innehållet på en vanlig skiva eller DVD skiva) behöver du INTE ha någon flashning...
    Ok det låter ju bra, då får jag se hur det blir med det. Då hörs vi på lördag om inget annat inträffar

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. JTAG XBR ger E79 error
    By TTBob in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 64
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 08:39
  2. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25
  3. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 19:26
  4. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 01:23
  5. Länge räckvidd med Sensor Bar?
    By pemani in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 18:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •