Sida 1 av 8 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 225

Diskussion: LPC-H2148 USB adapter

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20

    LPC-H2148 USB adapter

    Har en gammal 360 (bland många) jag fick av en bekant efter han lyckats strula bort dvd-key´n, och lyckats flashat fel key till dvd-rom.
    Nu var det tänkt att jag skulle installera XeXloader/Rebooter på den, kollade upp det nu och den var av sårbar kernel (66xx eller nånting).

    Lödningen känns basic, stora punkter, öppna ytor.
    Men jag har några frågor om denna usb adapter, som inte riktigt framgår i produktbeskrivningen, och det är.

    Vad ingår egentligen när man köper denna adapter? mer än det som syns på bilden?

    Kan ni fixa ett paket, med denna adapter och switchande dioder/ resistorer?

    Som jag förstår det är att all annan installation är den samma (det ända denna adapter gör är att konvertera JTAG till usb) är det riktigt? att med denna metod slipper man bara printer kabel historian?

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp du slipper printerkabeln och det går sisådär 10ggr fortare att läsa/skriva nanden.

    Jag kan nog skicka med de dioder och/eller resistorer som behövs. Är ju mest parallellportsmetoden som kräver en massa resistorer, vi borde ha gott om det som behövs, kan inte tänka mig att jag beställde färre än 100-200st av allt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    cool, men jag tor jag blev något mer förvirrad..

    Om jag förstår rätt nu, blir "parallellportsmetoden" och alla dess resistorer och dioder överflödig med denna adapter? och då alltså bara "JTAG-Hacket" (J2D2/J1F1) som behöver dioder? (jag har Xenon mobo)

    Och blir det då ett helt annat diagram för att löda en hane till ARM-JTAG connectorn på adaptern?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
    cool, men jag tor jag blev något mer förvirrad..

    Om jag förstår rätt nu, blir "parallellportsmetoden" och alla dess resistorer och dioder överflödig med denna adapter? och då alltså bara "JTAG-Hacket" (J2D2/J1F1) som behöver dioder? (jag har Xenon mobo)

    Och blir det då ett helt annat diagram för att löda en hane till ARM-JTAG connectorn på adaptern?
    det är samma diagram, man skippar 1 punkt, och en diod, samt alla motstånden...

    jag lödde en sådan igår, min första... och det gick hur bra som helst på första försöket
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Cool! kanske du kan lägga upp en bild, eller två, på din installation?
    Fäste du adaptern i chassiet? min plan är att skära ut, och fästa den ovanpå bakre USB/Nätverk uttagen, tror att det skulle kunna se väldigt fräsht ut

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
    Cool! kanske du kan lägga upp en bild, eller två, på din installation?
    Fäste du adaptern i chassiet? min plan är att skära ut, och fästa den ovanpå bakre USB/Nätverk uttagen, tror att det skulle kunna se väldigt fräsht ut
    tyvär kan jag inte göra bilder för hur det såg ut då jag tog bort dom lödningarna idag, kan dock medela att jag drog kablarna etc. ut genom chassit, där HDD'n sitter (framför hårddisken)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20

    var lite fundersam, men hittade detta diagram, visst är det korrekt?

    Hittar jag en chaufför imorrn kanske det blir roadtrip till huvudstaden, då slinker jag in i butiken, annars blir det beställning i dagarna

    Mvh
    Last edited by Stonerman; 2010-01-14 at 02:23.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg

    var lite fundersam, men hittade detta diagram, visst är det korrekt?

    Hittar jag en chaufför imorrn kanske det blir roadtrip till huvudstaden, då slinker jag in i butiken, annars blir det beställning i dagarna

    Mvh
    jag måste kolla på diagrammet vi har på jobbet, återkommer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Schysst. Jag beställde en i natt


    Edit: kommer den jag beställde vara programmerad för Nandpro 2.0a eller 2.0b?
    Last edited by Stonerman; 2010-01-14 at 10:27.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
    Schysst. Jag beställde en i natt


    Edit: kommer den jag beställde vara programmerad för Nandpro 2.0a eller 2.0b?
    Vilken av dom vill du ha :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    2.0b bör väl vara nyare? då kör vi på det

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    diagrammet du hade där stämmer bra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Cool! Jag kan knappt vänta tills prylarna kommer nog kan man räkna med övernatten-leverans från posten? hehe

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Måndag troligen eftersom jag inte kunde jobba idag, den skickas isåfall imorgon fredag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Prylarna har lagt ankar på mitt utlämmningsställe, riktigt taggad att börja.
    Men en annan hade spenderarbyxorna på sig på krogen i helgen. typiskt!


    Men jag hade en snabb fråga till, visst kan man dumpa nand/kv/config på alla xbox´s (oavsätt kernel) det är bara installation av Xell/XBR som kräver lägre än 7371?

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Du kan alltid läsa ur nand och därmed kv/config. Config-blocken är inte krypterade (om jag inte minns helt fel) medans kv och större delarna av nand är det. Du kan endast få ur någon vettig information från nand/kv om du har cpu-nyckeln vilket du endast kan få ut via JTAG eller KingKong hacken.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    just det, det var där skon klämde.. Och utan deckrypterad kv, ingen dvd-key right?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
    just det, det var där skon klämde.. Och utan deckrypterad kv, ingen dvd-key right?
    utan CPU Key = ingen DVD Key
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    utan CPU Key = ingen DVD Key
    Nej just precis. Men jag håller nog i mina gamla boxar ändå, för alla kommer ju ihåg tiden då det sas:
    "Kunna hämta DVD-Key från moderkortet? Bah! Omöjligt!"

    Och här står vi nu


    Missade posten idag, imorrn däremot..

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Hämtade ut paketen igår, programmeraren och ett paket från elfa (med headers och dyligt)

    Schysst att jag fick dioder och kabel med, beställde 10 dioder från elfa, och jag har i dagsläget 6 boxar att jtagga, så det räckte precis

    Jag gjode första igår natt, backade upp 16mb nand på ett par minuter, mycket smidigt.
    Hade en massa problem med att installera Xell, men när jag installerat XBR fick jag reda på att Xell är inkluderat nu (starta med eject) så det var lugnt.
    Har inte hunnit testa så mycket, men körde Xexmenu i morse och det funkade fint.

    Har man flera boxar att flasha nand på så är detta en ovärdelig pryl, och perfekt att ni programmerar den till nandpro, lätt värt extra kulor för den som inte har utrustning att göra det själv

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Roligt att höra att du är nöjd och att det fungerade så smidigt! Skriv en recension på hemsidan/webshoppen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stonerman Visa Inlägg
    Hämtade ut paketen igår, programmeraren och ett paket från elfa (med headers och dyligt)

    Schysst att jag fick dioder och kabel med, beställde 10 dioder från elfa, och jag har i dagsläget 6 boxar att jtagga, så det räckte precis

    Jag gjode första igår natt, backade upp 16mb nand på ett par minuter, mycket smidigt.
    Hade en massa problem med att installera Xell, men när jag installerat XBR fick jag reda på att Xell är inkluderat nu (starta med eject) så det var lugnt.
    Har inte hunnit testa så mycket, men körde Xexmenu i morse och det funkade fint.

    Har man flera boxar att flasha nand på så är detta en ovärdelig pryl, och perfekt att ni programmerar den till nandpro, lätt värt extra kulor för den som inte har utrustning att göra det själv
    det man måste tänka på är att dioderna MÅSTE sitta kvar, anslutningen till programeraren kan man ta bort om man vill, men bryggningen och dioderna MÅSTE sitta kvar för att hacken ska fungera, tar man bort dessa får man E79 error på maskinen, samma som man får om man har fel bootloader
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Orkar inte läsa hela tråden, för mycket text.
    men våra programmerare som är flashade för nandpro2b fungerar med nandpro2a också.


    och nej inga resistorer eller dioder upp till programmeraren.. skriktill om du vill ha ett kretskort med färdig monterade pinheaders för programmeraren. har lyckats göra nåra tusen sånna nu ! hansi bestämmer pris

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    56
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    Orkar inte läsa hela tråden, för mycket text.
    Allt är besvarat och jag beställde headers från elfa sammtidigt, så det är chill, har gjort fem boxar med samma headers.

    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    det man måste tänka på är att dioderna MÅSTE sitta kvar.
    Jodå, så långt är jag med

  25. #25
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18

    LPC-H2148 USB adapter

    Sitter och läser lite om JTAG hacket, och tycker det ser väldigt intressant ut.
    Funderar nästan på om man ska köpa en beg xbox för att ha nått att leka med

    Problemet är att jag inte är så jätte vass på att löda.
    Så en snabb fråga, om man köper LPC-H2148 USB adapter kommer man förbi själva lödprocessen då?
    Bara koppla in och börja sätta igång?

  26. #26
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Man måste löda.

  27. #27
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Tack för snabbt svar.
    Då får jag komma in när det blir dags

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag är inte heller speciellt vass på lödningar, men jag klarar av det, får du bara tag på ett schysst diagram bör det inte vara så svårt för dig heller
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Kanske det borde gå i alla fall då
    Får se när pengarna räcker till.

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Sitter och försöker läsa på om hacket då jag är sugen på att göra det. Men vad jag förstått så kan det vara bökigt att hitta en dator som är kapabel till att läsa ur NAND:en med en parallell-kabel. Är det så? Läste på någon annan sida att det helst ska vara en äldre dator för att ha större chans och dessa har man ju inte någon jättetillgång till.

    Men denna USB-adapter är alltså kompatibel med alla datorer?

    Är det något förutom denna jag behöver köpa (förutom lödutrustning då) för att kunna jtag:a boxen?

    Stonerman skrev:

    "Om jag förstår rätt nu, blir "parallellportsmetoden" och alla dess resistorer och dioder överflödig med denna adapter? och då alltså bara "JTAG-Hacket" (J2D2/J1F1) som behöver dioder? (jag har Xenon mobo)"

    Vad är själva "JTAG-Hacket"? Är det bara lödningen mellan adaptern och moderkortet som kallas det? Eller behövs det annan hårdvara också vid sidan av denna adapter?

    "JTAG-Hacket" behöver alltså extra diodrar? Var det något ni skickade med i "paketet" som ni skrev eller måste man nu köpa med det separat från er?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Sida 1 av 8 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Trådlös usb adapter
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 09:35
  2. XBOX USB Adapter i XBMC ????
    By zdx in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 14:06
  3. angående xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 22:52
  4. ang. xbox usb adapter
    By shifty93 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 02:09
  5. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •