Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Bränna XBLA releaser ?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Bränna XBLA releaser ?

    Hejsan!

    Ärny här såursäkta om jag lägger tråden i fel forumdel.

    Jag har sett att man kan ladda ner XBLA releaser, dom flesta är dom här som heter OPEN på slutet...

    Min xbox360 är flashad men inte chippad eller så, sett att man måste hacka den med nåt som heter jtag eller så?

    Men min fråga är, finns det inga iso filer på dessa xbla spel så man bara kan bränna ut dom!?

    EDIT: Shadow.Complex.XBLA.USA.XBOX360-Open360... te.x den? .. kan man inte spela dessa på vanlig flashad på något sätt???
    Last edited by Fraodi; 2010-01-13 at 14:27.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Hejsan!

    Ärny här såursäkta om jag lägger tråden i fel forumdel.

    Jag har sett att man kan ladda ner XBLA releaser, dom flesta är dom här som heter OPEN på slutet...

    Min xbox360 är flashad men inte chippad eller så, sett att man måste hacka den med nåt som heter jtag eller så?

    Men min fråga är, finns det inga iso filer på dessa xbla spel så man bara kan bränna ut dom!?

    EDIT: Shadow.Complex.XBLA.USA.XBOX360-Open360... te.x den? .. kan man inte spela dessa på vanlig flashad på något sätt???
    nej, det kan du tyvärr inte. du måste köra jtag hacket på den och för att göra detta får inte boxen ha senare dashboard än 7371.

  3. #3
    dragonslayer Guest
    Om filerna inte är modifierade på något vis...
    funkar dom även på en xbox utan JTAG hack... dock som trials
    skapa en skiva med mappar såhär:
    \Content\0000000000000000\
    i den stoppar du in dina XBLA mappar

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tack för svaren. Jag är verkligen okunnig på detta. Så ursäkta om det är dum fråga, men vad menar du med trials ? Demo ? Och det där med skapa skiva förstod ja inte heller. Lust att förklara närmare eller länka någon guide ? Hur vet jag att dom inte är modifierade ?

  5. #5
    dragonslayer Guest
    om dom är pre-patchade brukar det stå i NFO filen som man bör läsa innan man tankar ner...

    finns ingen .NFO fil kan man kolla dom med programmet YarisSwap ... om dom listas där som Locked är dom inte patchade (omodifierade) och då fungerar dom som Trials (demo)

    För att bränna kan du använda XP's inbyggda brännarprogram eller vad som helst..

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Men då är det ingen skillnad på Trials å Demon man kan ladda hem på xboxlive ?

    Jag vill spela hela spelen

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Men då är det ingen skillnad på Trials å Demon man kan ladda hem på xboxlive ?

    Jag vill spela hela spelen
    då får du installera xbreboot på din 360
    Last edited by Swizzy; 2010-01-14 at 17:03.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Hehe ok. Å för att köra med detta xbreboot så måste man hacka med jtag ? Vad kostar denna hackning ?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av fraodi Visa Inlägg
    hehe ok. Å för att köra med detta xbreboot så måste man hacka med jtag ? Vad kostar denna hackning ?
    700:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Hehe ok. Å för att köra med detta xbreboot så måste man hacka med jtag ? Vad kostar denna hackning ?
    det fungerar inte på vilken box som helst heller, man måste ha en maskin äldre än 2009-06-xx och även ha en dashboard UNDER 2.0.7371
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Under 8xxxx ... 7371 är okej.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Under 8xxxx ... 7371 är okej.
    högsta är 7371... över det så går det inte över 8xxxx så är man total körd...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Ok tack ! Min Xbox har några år på nacken. Vart ser ja vilken dashboard jag har. Ock kan man instalera en äldre version i värsta fall ?

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Under systeminställningarna... systeminfo eller var det heter. Du kan inte backa.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Ok tack ! Min Xbox har några år på nacken. Vart ser ja vilken dashboard jag har. Ock kan man instalera en äldre version i värsta fall ?
    gå in på menyn "My Xbox" sedan längst -> och gå in på System settings följt av att du bläddrar längst ner, där kan du se vilken version av NXE du har

    om du inte har NXE har du garanterat en tillräckligt gammal dashboard (PRE NXE är den med massa blad...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Hade tyvärr en senar Dashboard :/

    Hört/sett/vet någon nåtom ifall det kanske jobbas på en update som gör att senare Dashboards kan köra med ?

  17. #17
    dragonslayer Guest
    någon måste i så fall komma på en helt ny exploit.. för den här är effektivt spärrad genom brända e-fuses inne i processorn ...Bränns när man installerar updaten från ett Wave4 eller högre spel.. eller genom att ansluta till xboxlive efter 11 augusti 2009

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag är också nybörjare på det här.
    Försökte köra några xbla spel som ja förstått är moddade för att köras som upplåsta med jtag hackad xbox på min xbox, som enbart är flashad. Nu undrar jag om jag riskerar att bli bannad för att matat in en dvd med moddade xbla titlar. Kan tillägga att dom kom upp under game library i typ en halv sekund innan dom försvann från listan.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jadu, det är väldigt svårt att svara på... tror inte någon direkt kan ge dig ett bra svar på den frågan... risken finns...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tjena!
    Har en fråga angående XBLA spelen, väntar på en jtaggad låda för tillfället så det jag undrar är om det går köra alla regioner av XBLA spelen (alltså NTSC och liknade).
    Tänkte det var lika bra o fråga här istället för starta ny tråd.

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    XBLA-spel är inte regionskodade.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pellepan Visa Inlägg
    Tjena!
    Har en fråga angående XBLA spelen, väntar på en jtaggad låda för tillfället så det jag undrar är om det går köra alla regioner av XBLA spelen (alltså NTSC och liknade).
    Tänkte det var lika bra o fråga här istället för starta ny tråd.
    XBLA/DLC är region free
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ok nice, tackar för svaren. Såg på vissa spel att det stod USA så tänkte om det spelade roll men tydligen inte =) Får väl hämta ner 40gb XBLA spel då =)

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Chris_kadaver Visa Inlägg
    Jag är också nybörjare på det här.
    Försökte köra några xbla spel som ja förstått är moddade för att köras som upplåsta med jtag hackad xbox på min xbox, som enbart är flashad. Nu undrar jag om jag riskerar att bli bannad för att matat in en dvd med moddade xbla titlar. Kan tillägga att dom kom upp under game library i typ en halv sekund innan dom försvann från listan.
    Så vad nu? det går att spela xbla på en vanlig flashad trots allt ?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fraodi Visa Inlägg
    Så vad nu? det går att spela xbla på en vanlig flashad trots allt ?
    Ja, det är klart det går, men du kan inte ladda hem dom på nätet och låsa upp för att spela... det kräver JTAGning
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Bränna backuper för newbie
    By Silverminken36 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 12:20
  2. Isofil förstor när jag ska bränna spel!
    By simpan93 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 14:07
  3. Kan inte bränna Xbox360-spel
    By saifer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 19:33
  4. Bränna av ett backupat 360spel?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 17:02
  5. Bränna hd releaser
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 22:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •