Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Xbox360 Handkontroll grillad. Diod sökes!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Xbox360 Handkontroll grillad. Diod sökes!

    Min handkontroll fick av misstag 2st nyladdade 3,7volts batterier i sig.
    En smäll hördes och rök uppstod.
    Nu har jag öppnat den och hittat en trasig diod med hål i.

    Är det någon som vet vad det är för en diod? Zenerdiod eller vanlig?
    Vilka spec den kan tänkas ha?

    Tänkte köpa en ny diod o testa om den fortfarande lever.

    Se bild på dioden(inringad). HAr markerat + polen med ett rött+
    Vad jag kan se står det "B29" på dioden?

    Last edited by Amiga; 2010-01-15 at 01:22.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15
    löd bort dem ta med dig dem till Elfa. dem är duktiga på delar och ger dig rätta saker.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Jag har 11mil till närmaste Elfabutik. Känns inte lönt

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag skulle kunna plocka en sådan från en av mina handkontroller och skicka till dig, har några trasiga kontroller som inte har trasiga komponenter utan har gått sönder pga för hård användning (styrkorset är helt CP på dom)

    hur mycket vill du ge för en sådan tro? skicka ett mail till mig med din adress och hur mycket du kan tänka dig ge för den till: Swizzy@hotmail.co.uk
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    hur lyckas man stoppa i två 3,7 volts batterier i sitt plasthölje ens?
    Köp ny kontroll, håll dig till normala AA batterier oavsett om det är förbruknings eller uppladdningsbara
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    hur lyckas man stoppa i två 3,7 volts batterier i sitt plasthölje ens?
    Ju mer du skriver desto mindre koll verkar du ha :-) :-) :-)

    Jag kan visa dig ett av mina litium 3.6 volts AA-batterier....köpt här:

    http://***************/?item=32262&p...10000,14010000
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kjelle var det, haha fick *** på mig själv :-)

    Batterier, laddare / Ej laddningsbara batterier / Litiumbatteri / 32262
    Batteri Litium 3,6V AA
    Standardpoler

    Utan lödöron

    Typ: ER6 (AA)
    Kemi: Lihtium
    Spänning: 3,6V.
    Mått: Ø14,5x50 mm. 2100 mAh.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ju mer du skriver desto mindre koll verkar du ha :-) :-) :-)

    Jag kan visa dig ett av mina litium 3.6 volts AA-batterier....köpt här:

    http://***************/?item=32262&p...10000,14010000
    Gnugga glasögonen
    Min handkontroll fick av misstag 2st nyladdade 3,7volts batterier i sig.
    Jag tolkar det som Två batterier som stoppats i en handkontroll på vardera 3,7 volt

    Om det är AA batterier eller ett uppladdningsbart batteripack ämnat för 360 handkontroller så ta med handkontrollen dit du köpte batterierna o kräv att få ut en ny eller kompensation.

    Ju mer jag skriver... idag är jag speedad på Fredagsfika socker
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    hehee.. Jag var mitt i en nhl2010 match med brorsan när batterierna tog slut. Letade överallt och hittade inga. Sen kom jag på att min andra bror brukar ha uppladningsbara batterier till sin kamera.

    Sprang in till honom och hiittade 2 fina AA batterier och stoppade i dom i handkontrollen. Det tog bara en hundradel innan det small, hann inte ens klicka fast batteriluckan ordentligt.
    Batterierna var till hans ficklampa som han beställt från kina nånstans.

    De ser ut som vilka vanliga AA batterier som helst. Men läser man den lilla texten på dom står det 3.7 volt.

    Nyladdade visar de 4volt med multimeter.

    Någon måste vara den först idioten. Nu var det min tur.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag skulle kunna plocka en sådan från en av mina handkontroller och skicka till dig, har några trasiga kontroller som inte har trasiga komponenter utan har gått sönder pga för hård användning (styrkorset är helt CP på dom)

    hur mycket vill du ge för en sådan tro? skicka ett mail till mig med din adress och hur mycket du kan tänka dig ge för den till: Swizzy@hotmail.co.uk
    Tackar för erbjudandet! Ska kolla här hemma först om jag hittar nån diod.
    Inte helva världen om jag måste köpa en ny handkontroll. Men det är ju kul att försöka laga själv.

    Det jag är ute efter är om någon kan avläsa om det är en helt vanlig diod eller inte. Jag misstänker att det är det. Men tänkte kolla här först.
    Annars får jag chansa och löda dit en och testa.

    Risken är ju att andra komponenter skadats också. Då är ju elektroniken bara skrot.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Arrow

    Citat Original inlägg av Amiga Visa Inlägg
    Tackar för erbjudandet! Ska kolla här hemma först om jag hittar nån diod.
    Inte helva världen om jag måste köpa en ny handkontroll. Men det är ju kul att försöka laga själv.

    Det jag är ute efter är om någon kan avläsa om det är en helt vanlig diod eller inte. Jag misstänker att det är det. Men tänkte kolla här först.
    Annars får jag chansa och löda dit en och testa.

    Risken är ju att andra komponenter skadats också. Då är ju elektroniken bara skrot.
    om du ger mig din adress, och pröjsar för portot så kan jag skicka komponenten till dig redan i helgen så har du den på måndag/tisdag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Amiga Visa Inlägg
    hehee.. Jag var mitt i en nhl2010 match med brorsan när batterierna tog slut. Letade överallt och hittade inga. Sen kom jag på att min andra bror brukar ha uppladningsbara batterier till sin kamera.

    Sprang in till honom och hiittade 2 fina AA batterier och stoppade i dom i handkontrollen. Det tog bara en hundradel innan det small, hann inte ens klicka fast batteriluckan ordentligt.
    Batterierna var till hans ficklampa som han beställt från kina nånstans.

    De ser ut som vilka vanliga AA batterier som helst. Men läser man den lilla texten på dom står det 3.7 volt.

    Nyladdade visar de 4volt med multimeter.

    Någon måste vara den först idioten. Nu var det min tur.
    Laddbara 3.x-volts AA-batterier? Vill ha! Var hittar man sådana + passande laddare? Kör med 3.6V litium AA i en av mina dykdatorer emellanåt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    God morgon!

    Finns på kinanätbutiker som DX. Sök på 3.7v där.

    Laddare vet jag inte.Det kan ju vara så att laddare ingick till ficklampan. Tror han kör med sin vanliga AA-laddare. Ska fråga han senare.



    @ Swizzy. Grymt schysst! Mailar dig lite senare!
    Last edited by Amiga; 2010-01-16 at 08:16.

Liknande diskussioner

  1. SÄLJES: Xbox360 Premium 20 GB iXtreme
    By juanxxx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 22:04
  2. Ska köpa en ny Xbox360
    By Benzema in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 32
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 20:39
  3. Xbox360 Live Problem
    By Slayn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 21:53
  4. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  5. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •