Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Nintendo 64 spel

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17

    Nintendo 64 spel

    Hur får man dom och funka på sitt wii wiikey 2?

    Behöver man emulator och så ?

    Mvh Peter

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    18
    Ja det undrar jag åxå......

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det finns att ladda hem från Nintendo själva, dock får man köpa det i sådana fall, ett annat alternativ är som du skrev, emulatorer, men för att kunna använda emulatorer krävs det att du har Homebrew Channel installaterat på din Wii
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det finns att ladda hem från Nintendo själva, dock får man köpa det i sådana fall, ett annat alternativ är som du skrev, emulatorer, men för att kunna använda emulatorer krävs det att du har Homebrew Channel installaterat på din Wii
    stämmer inte tror jag det går att bränna ner gcemus och gcroms till en iso och spela med chip.

    däremot så tror jag inte det finns någon bra n64-emulator till gamecube så i det här fallet får du antingen installera homebrew channel eller köpa spelen via VC.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av enverhoxha Visa Inlägg
    stämmer inte tror jag det går att bränna ner gcemus och gcroms till en iso och spela med chip.

    däremot så tror jag inte det finns någon bra n64-emulator till gamecube så i det här fallet får du antingen installera homebrew channel eller köpa spelen via VC.
    läste du alls vad jag skrev? FÖR ATT KUNNA ANVÄNDA EMULATORER MÅSTE MAN INSTALLERA HOMEBREWCHANNEL, du kanske kan läsa om jag skriver med enbart versaler?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    läste du alls vad jag skrev? FÖR ATT KUNNA ANVÄNDA EMULATORER MÅSTE MAN INSTALLERA HOMEBREWCHANNEL, du kanske kan läsa om jag skriver med enbart versaler?
    MEN MAN MÅSTE JU INTE INSTALLERA HOMEBREW CHANNEL eftersom Wiikey 2 tillåter Gamecubeemulators. de finns ju en anledning till att det går att ladda ner GC-versionerna av Emus på sidor som t.ex. Wiibrew.org

    http://www.wiiiso.com/emulators.php
    Last edited by enverhoxha; 2010-01-18 at 07:39.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ahh, right, men dom emus jag tänkte på var Wii Emulatorer... det vill säga inte till GameCube utan till just Wii, som man kan lägga på SD kort... han ville INTE ha dom på skiva...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ahh, right, men dom emus jag tänkte på var Wii Emulatorer... det vill säga inte till GameCube utan till just Wii, som man kan lägga på SD kort... han ville INTE ha dom på skiva...
    ja okej visste inte att han inte ville ha på skiva.

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Normalt så startar man en N-64 emulator via Homebrewchannel o lägger en ROM katalog på minneskortet med enulatorn som man kör i sin Wii, HBC någon modell har bara stöd för max 2Gb minne så ha det i åtanke.

    Lägg dina emulatorer + rom filer på 2gb minneskort o ha gärna en uppsättning med fler.

    Så löste jag det innan jag fick ladda ned alla 8bit-64Bit spel gratis från Virtua console av nintendo själva *Promo*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Beror väl på vilken systemmeny du har på wiit. Under 4.0 så klarar den inte sdhc-kort.

Liknande diskussioner

  1. köpte spel i thailand
    By tompa81 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 11:17
  2. Xbox 1 spel på 360 - Lite on läsare
    By guro in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 20:36
  3. Kan inte se hårdisk spel i menyn
    By TuleboX in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 14:08
  4. Spel fryser.
    By gorth in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 19:32
  5. Nintendo 64 spel på Wii/Gamecube?
    By Bianc0neri in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 05:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •