Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Wiikey 2 Hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Wiikey 2 Hjälp!

    Mitt senaste problem (då jag kan inte skapa nya trådar) har jag beskrivit i post #10.
    Last edited by skullface; 2010-08-30 at 16:24.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Vissa kan köra med andra skivor, men Verbatim har bäst kvallite på skivorna och Wiit är mycket kinkigt när det gäller skivorna. Många andra blir inte tillräckligt bra för att kuna användas...

    Det andra är att du inte skriver vilken firmware du har på wiit. samt vilken update på wiikey2 du har...

    Bjerlk

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag har det senste på Wii't. Firmware på Wiikey't vet jag itne om jag ska vara ärlig, inen har sagt nåt om uppdateringar, vad jag borde hålla koll på. The Do's and Don't helt enkelt.

    Men i teori(!) så om jag går ut idag och köper några Verbatim DVD-R (måste det vara nåt mer specifikt?) Så kommer spelen funka?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    jag skulle tro att bara du kör på Verbatim så kommer resultaten bli bättre...
    Annars får vi ta en diskussion till...

    Bjerlk

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Sådär!! Köpte de nya skivorna och alla spel funkar galant! Även NSMB som jag har hört är lite ev en problem titel! Tack så mycket för hjälpen!

    BTW; jag vet att jag svarar lite sent...men...jag råkade spela ihjäl mig i Madworld

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Du ser vad lite märkes o kvalitetsskivor kan göra för skillnad
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag tycker det är dock fascinerande. Jag är inte alls kunnig i den här generationens moddning. När jag hade en PS2 så kunde jag köra i vilka skivor som helst och även hastigheter var det inte så petigt med

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Hur vet man vilka spel som fungerar till Wiikey2 ? och är det bara PAL spel ?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Junta Visa Inlägg
    Hur vet man vilka spel som fungerar till Wiikey2 ? och är det bara PAL spel ?
    Praktiskt taget alla PAL spel fungerar om du har en PAL wii. NTSC går också att få igång i de flesta fall men det borde ha en helt egen tråd som reder ut vilka systemversioner och specialprogram man måste ha koll på...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    (Jag vill kapa min egen startade tråd med ett nytt ämne då jag kan inte skapa nya trådar av någon anledning..så jag hoppas på det bästa:

    I'm Baaaaack!

    Jah vill börja med att tacka PSXCare för all hjälp jag har fått innan och hur bra mitt wii har funkat utan några problem

    Något jag har alltid velat spela är WiiWare spelen och få min nostalgi kick av Virtual Console spelen. Jag hörde ett bra tag att med min mjukvara, som är 4.2E, så gick det inte längre att spela dessa spel när man skaffade dom (och då syftar jag inte på Wiistore).

    Tydligen går det då rykten om att nu kan man tydligen det?! Utan problem även.

    Jag har alltså Wiikey 2 och mjukvaran 4.2E med HBC och jag undrar vad jag behöver göra? Det jag har förstått är att jag måste tanka ner WAD Manager 1.5(?) slänga runt det lite i mitt SD kort och bara lägga in de spel jag har tankat i nån mapp så ska det funka. Är det så lätt, jag hittar nämligen inga guider ang. Wiikey2 och mjukvaran.

    SÅ jag undrar helt enkelt om det är någon som har lite tid och skriva ner en trevlig simpel guide och vad jag borde tänka på när jag gör detta?
    a
    Med vänliga, sömnlösa, hälsningar Skullface.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Wiikey2 har inget med funktionen att göra, Wiikey2 är enbart för skivors skull, det du vill söka på är 4.2 Virtual Console eller liknande, WAD manager finns i flera olika versioner, jag skulle nog rekomendera dig att använda den senaste...

    Hur du installerar WADs finns på min hemsida (USBLoaderGX forwarder guiden) dock bör du läsa i .NFO eller Readme filer för att se om det står något speciellt för just den waden du vill installera, vissa kanske kräver något extra utöver det som jag nämner i guiden...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Allrighty! Ja men jag har då fixat mig både wad manager 1.5 och 1.7 och jag kommer till där man ska välja IOS och sen till NAND(?) valet och när jag trycker på (A) på min wiimote så fryser den...så att jag måste starta om konsolen....straaange. Any ideas?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    valde du IOS 249? kanske du behöver installera en nyare version av Custom IOS?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Joo jag valde IOS249 då det är vad jag har hört man ska välja. Custom IOS dock?...Ehm..Hur kollar man det då jag har ingen aning Jag är rätt okunnig till sånt här, men jag har fixat mig en och annan emulator, HBC och Gecko....men när IOS kommer på tal är jag rätt vilse tyvärr.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Custom IOS krävs för att ge program möjlighet till fler funktioner, softmoddade du den själv eller var det vi som gjorde det åt dig?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Ni fixade den


    Eller ja, ni satte in Wiikey2 sen vet jag inte om ni smög runt mer där men det tror jag inte:P

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Att vi monterade i Wiikey2 betyder inte att vi även softmoddade den, du bör ta reda på VEM som softmoddade din WII, det vill säga vem som installerade HBC och det andra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jahaaa men HBC, Gecko och emulatorerna och så gjorde jag

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ok, well då antar jag att du inte har installerat någon CIOS (Custom IOS) det är troligen därför det inte fungerar för dig, och du har antagligen inte tagit bort stubb IOS:arna... därav kontrollen slutar reagera...

    Har du MSN eller kan du joina oss på IRC; irc.efnet.org kanalen #psxcare ?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Heh yeah i guess? Så...hur...fixar jag detta? Är det jättekomplicerat? (Tänk gärna på att som jag nämnde förut så är inte jag så kunnig på sånt här.)


    Jag har msn föressten ej IRC.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är ganska enkelt, lägg till mig på msn så kan jag hälpa dig i real-tid... ge dig filerna du behöver och tala om för dig hur du ska göra... exakt... min msn hittar du på min profil
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Allrighty! addade dig precis

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det dyker inte upp att du lagt till mig, vad är din adress? du kan skicka den till mig i ett mail om du vill (via länken på min hemsida)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Wiikey + NTSC
    By Zyke in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 08:25
  2. Uppdaterade Wiikey med 1.9b och nu funkar det inte, hjälp!
    By Schattiz in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 00:54
  3. WiiKey frågor, tacksam för snabb hjälp.
    By Ralucard in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-07-24, 18:35
  4. HJÄLP! Wiikey! Spara på GC-kort??
    By saxen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 15:58
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •