Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: kontigt ljud från läsaren i 360in

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Från
    ludvika
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    kontigt ljud från läsaren i 360in

    tjena alla jo jag har ett kostigt ljud i min cd läsare i 360in det låter typ som det hackar(knackningar)? det är en lite-on läsare vad kan de vara?

  2. #2
    Hejsan alla, jag har precis samma problem, tror jag iallafall..
    drar min history :

    Köpte ett "diffus" xbox 360 som säljaren kallade det, läsaren ville inte läsa och lät "lite", tog chansen för att jag trodde att det skulle vara det enkla "magneten som lossnat" och Jihii! det va det..

    Problemet jag fick var att jag stoppade i kära Skate för att testa och möttes av ett hemskt ljud, som att skivan (eller något) skrapades mot någonting.. Tryckte ut skivan snabbt som satan (skivan snurrade fortfarande lita av någon anledning :S) och såg att det nästan inte fanns någon skada alls (fans en svaag repad ring som kan ha varit där innan jag skickade in skivan).. Dum som jag är stoppade jag i skivan igen och den här gången upplevde jag ett ännu starkare ljud, gjorde samma sak o tryckte ut skivan, samma sak som jag skrev där uppe hände men absolut ingen förändring på skivan..

    Vad kan vara felet på läsaren? Det är en Hitachi -06 (kanske inte spelar någon roll?)

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hitachi spelare kan låta som f*n ibland, det brukar vara magneten, samma när den inte kan stoppa skivorna... det behöver inte vara så att den sitter löst, det kan även vara så att den inte fäster som den sak, prova i första hand att se till att den sitter som den ska, fungerar inte det byter du ut den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gamerking92 Visa Inlägg
    tjena alla jo jag har ett kostigt ljud i min cd läsare i 360in det låter typ som det hackar(knackningar)? det är en lite-on läsare vad kan de vara?
    jadu, det kan vara damm i den som gör att lasern inte kan åka fram och tillbaka som den ska, testa att öppna upp din LiteOn och kolla att det inte sitter massa skit på laser skenorna, och blås gärna med en trycklufts burk runt motorn (OBS: se till att lasern inte är i närheten då du kan förstöra lasern om du blåser på linsen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2009
    Från
    ludvika
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jadu, det kan vara damm i den som gör att lasern inte kan åka fram och tillbaka som den ska, testa att öppna upp din LiteOn och kolla att det inte sitter massa skit på laser skenorna, och blås gärna med en trycklufts burk runt motorn (OBS: se till att lasern inte är i närheten då du kan förstöra lasern om du blåser på linsen)
    men har låtit så sen jag köpte den ny typ för 6 månader sen den har nyss blivit flashad oså

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    då mår den inte så jätte bra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    bara en fråga, om den lät så när du köpte den, varför lämnade du inte den på garantin innan duflashade den?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2009
    Från
    ludvika
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    då mår den inte så jätte bra...
    ibland ären tyst.

    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    bara en fråga, om den lät så när du köpte den, varför lämnade du inte den på garantin innan duflashade den?
    vet inte

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hmm, min läsare (lite-on) låter lite extra också när jag spelar brända spel, 1 vecka gammal. Men det är la normalt att den låter lite mer än vanligt efter man har flashat och spelar brända games?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av roymaakay Visa Inlägg
    Hmm, min läsare (lite-on) låter lite extra också när jag spelar brända spel, 1 vecka gammal. Men det är la normalt att den låter lite mer än vanligt efter man har flashat och spelar brända games?
    det varierar lite i vad för skivor man använder, använder man t.ex. Traxdata kan det låta mycket mycket mer än annars, det beror helt på vad skivan består av, och hur pass väl balanserad den är...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hejsan min läsare har i princip helt slutat fungera, jag blev bannad för ett tag sen och spelade inte på 2 veckor. Spelade en DVD, det gick finemang, 2 dagar senare skulle jag spela spel.
    Då jag matade in spelet kom det där klick/hack ljudet som blir när man stoppar i en skiva, sen ett skrap på en halv sec, sen det där klickljudet igen. Varpå det står open tray. Nu blir det så med ALLA skivor, har prövat orginal och backup och orginal funkar ungefär en på 50 försök, backup funkar inte alls.
    Vad kan vara fel?

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    DVD-spelaren är sönder.
    Troligen är det en magnet som har lossnat eller så är det något helt annat. Lämna den till någon som kan ta en titt. Finns ersättnings-dvd-rom att köpa.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AdamH Visa Inlägg
    Hejsan min läsare har i princip helt slutat fungera, jag blev bannad för ett tag sen och spelade inte på 2 veckor. Spelade en DVD, det gick finemang, 2 dagar senare skulle jag spela spel.
    Då jag matade in spelet kom det där klick/hack ljudet som blir när man stoppar i en skiva, sen ett skrap på en halv sec, sen det där klickljudet igen. Varpå det står open tray. Nu blir det så med ALLA skivor, har prövat orginal och backup och orginal funkar ungefär en på 50 försök, backup funkar inte alls.
    Vad kan vara fel?
    det kan vara lasern som är trött, magneten som inte sitter som den ska, även laser motorn (den som styr lasern) och mycket mycket annat... bästa när man har sådana problem brukar vara att byta ut hela DVD enheten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hur mycket kostar det?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AdamH Visa Inlägg
    Hur mycket kostar det?
    det beror på, vilken spelare har du nu?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    Min lite-on har gjort så gjort konstiga ljud ända sen jag köpte den. och verkar det ha blivit värre, stoppade in assassins creed original skiva och fick meddelandet "play dvd".
    Räckte med en omstart så fungerade det igen...

    Hur mycket tar ni för en ny lite-on 74850C läsare?, lasern verkar inte må så bra
    Last edited by erklan; 2010-01-24 at 10:08.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av erklan Visa Inlägg
    Min lite-on har gjort så gjort konstiga ljud ända sen jag köpte den. och verkar det ha blivit värre, stoppade in assassins creed original skiva och fick meddelandet "play dvd".
    Räckte med en omstart så fungerade det igen...

    Hur mycket tar ni för en ny lite-on 74850C läsare?, lasern verkar inte må så bra
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1111&xSec=93
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. läsaren stendöd?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 20:16
  2. Problem med ljud
    By Benno123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 18:27
  3. Samsung från er?
    By Statisten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 13:26
  4. Installera spel från PC genom nätverket??
    By kim_gulle in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 18:40
  5. Konstigt ljud från DVD-läsaren?
    By dea in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 17:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •