Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Ganska mysko problem, hoppas på hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    31
    Respekt
    18

    Question Ganska mysko problem, hoppas på hjälp!

    Hej Har en flashad psp slim och för ett tag sen fick den sig en liten duns, den sluta funka, elelr ja man kunde starta den men skärmen förblev svart och det gick inte å connecta den via usb till pc heller. skickade in den hos de jag köpte den av i örebro. de lyckades downgrada den (fråga mig inte hur) men sedan var problemet att varje gång man försökte lägga in nytt firmware(så den kan anändas liksom=) ) hände samma sak, skärmen förblev svart och den får ingen kontakt med datorn. Är det någon som vet va jag ska göra eller haft liknande problem?!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Devilus Visa Inlägg
    Hej Har en flashad psp slim och för ett tag sen fick den sig en liten duns, den sluta funka, elelr ja man kunde starta den men skärmen förblev svart och det gick inte å connecta den via usb till pc heller. skickade in den hos de jag köpte den av i örebro. de lyckades downgrada den (fråga mig inte hur) men sedan var problemet att varje gång man försökte lägga in nytt firmware(så den kan anändas liksom=) ) hände samma sak, skärmen förblev svart och den får ingen kontakt med datorn. Är det någon som vet va jag ska göra eller haft liknande problem?!

    Tappskador åtgärdas inte av Unbrickningar eller downgradningar.
    Du har förmodligen uppdaterat den galet eller så hade firman tur.

    Tappade du den igen så prova åk förbi dem o se om de kan fixa den igen men jag är rädd för att den fått en kyss så den inte vill vara med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tappskador åtgärdas inte av Unbrickningar eller downgradningar.
    Du har förmodligen uppdaterat den galet eller så hade firman tur.

    Tappade du den igen så prova åk förbi dem o se om de kan fixa den igen men jag är rädd för att den fått en kyss så den inte vill vara med.
    Riktigt så var inte fallet, jag kanske formulerade mig fel, ja min psp föll ca 1 meter utan nån särskilt extra kraft. och sen vart den svart i den mån att power knappen lyste men inget annat hände, så jag lämnade in den med samma förklaring, de sa att de hittade ingen fysisk skada och pspn verkade brickad, så de fixade det men sedan gick det inte att uppgradera firmwaren, när det gjordes så kom samma problem. power lampan lyser när man trycker på knappen men inget händer.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Mikrosprickor kan uppstå vid sådana fall, en psp kan agera brickad om något på moderkortet glappar.

    Om du är 100% att den fungerade innan du tappade den o du inte uppdaterade den precis när den föll o den avbröts i uppdateringen då strömmen gick.

    För mig låter det du beskrev som en tappskada o att moderkortet fått en kyss, att den fallit från en meter o hållt i skärmen skall du tacka din lyckliga stjärna. Många tappar saker o de håller och en handfull går sönder.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Bokstäver hoppas över.
    By sabio_proeliat in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 23:46
  2. E65 Problem!
    By dbergstrand in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 08:00
  3. HDD-byte, problem... problem...
    By Danny_Boy in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 11:27
  4. Problem med mitt M3Lite(MSD)
    By jack_bauer in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 08:17
  5. Snälla Hjälp mej psxcare.
    By MRPRESIDENTOO in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 00:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •