Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Spela backup av GC på wii från SD/USB?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Spela backup av GC på wii från SD/USB?

    Har googlat runt en hel del och sökt på yt men inte hittat nåt. Frågan är ju om det är möjligt att få igång gamecube spel från en hdd eller ett SD-kort. Orkar inte hålla på med skivor längre.

    Alla varianter som jag hittat startas från skiva. Eller kan det vara så att jag är dålig på att söka bara?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det finns en ny produkt ute som heter "Wode" det är ett litet modchip du sätter i konsollen som är 100% lödfritt (man sätter det på flat kabeln som går mellan DVD enheten och själva Wii'n, detta är sedan kopplat till ett ställ med en Display på, du kan med hjälp av detta spela GameCube OCH Wii spel på din Wii från hårddisk/SD kort...

    en annan produkt (softmod) klarar tyvär enbart av Wii spel i dagsläget, men i framtiden hoppas vi att den även klarar av GameCube spel, detta heter USBLoaderGX
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag förstår hur wode fungerar. Den emulerar ju dvd-spelaren kan man säga på ett fiffigt sätt. Men sitta och trycka på displayen är ju en sisådär lösning. Får man ju ändå gå fram till wiit och byta spel som jag förstod det.

    Dock har jag redan chip i mitt tre år gamla wii. Så backup av GC-spel kan jag redan spela från skiva på så sätt. Har dock inte använt det på 1,5-2 år eller så. Men jag har softmoddat den nu under julledigheten till 4.1E och petat in hbc, tog backup på nand och lagt in en hel del grejer, bla configurable usb loader som fungerar kanon.

    Jag antar att det inte är en prioritering att få igång gc från hdd via softmodlösningar. Men det hade varit ruskigt smidigt.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det kommer så småningom, du kan för övrigt lägga in 4.2E och fortfarande ha HBC det gör vi på PSXCare, vi lägger in 4.2E innan vi installerar HBC etc. detta för att man ska slippa förstöra allt i framtiden när 4.2 blir ett krav för att kunna spela spelen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Spela från hårddisk
    By Baffe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 10:15
  2. Spela upp film från hårddisk ?
    By Surface in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 09:43
  3. Vad är att rekommendera om man vill spela backup spel?
    By Rick_D in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 21:03
  4. måste uppdatera 360 för att kunna spela backup?
    By macbang in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 20:33
  5. Kommer 360 att kunna spela spel från HDD som XBOX!?
    By Xemaniac in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 23:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •