Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Messiah = fullskärm?

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

Post Messiah = fullskärm?

Jag läste nånstans att Messiah gör så att man får fullskärm på alla spel, PAL som NTSC. Ja, jag vet att Messiah inte har kommit än så det blir väl svårt att bekräfta men ändå, kan det ligga någon sanning bakom?

Min PS2:a har nämligen problem med att visa fullskärm, det blir alltid två svarta horisontella kanter uppe och nere samt en ca 3cm svart kant vertikalt höger om bilden. Hade ju varit bra om man kunde göra något åt de där irriterande kanterna. Många PAL spel har svarta kanter, som följd av dålig PAL konvertering, men jag talar alltså om spel typ Silent Hill 2, Tony Hawk 3 m.fl. vilka SKA ha fullskärm. Men det har de alltså inte på min PS2:a.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Har du svarta fält uppe & nere så beror det på att din TV går in i sitt widescreenläge. Det åtgärdar du med ett tryck på en knapp på fjärrkontrollen.

Philips brukar bete sig så.

Det svarta fältet på sidan beror på att din TV inte kommer överens med rgb-signalen från din PS2. Det kan hjälpa att testa en annan kabel, men en del TV är helt hopplösa. Eventuellt går det att få en tv-tekniker att rätta till problemet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2001
    Respekt
    24

Jag har testat på tre olika panasinic-TV apparater, och på allihopa blir skärmen förvrängd såhär med 60 hz spel:
    _
    )_(

Dessutom åker skärmen åt vänster när jag spelar PS2, och det blir ännu mer när jag har rgb kabel.

Går det att fixa?

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Respekt
    24

<font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Gustav_A:
    Jag har testat på tre olika panasinic-TV apparater, och på allihopa blir skärmen förvrängd såhär med 60 hz spel:
    _
    )_(

Dessutom åker skärmen åt vänster när jag spelar PS2, och det blir ännu mer när jag har rgb kabel.

Går det att fixa?
    </font>
    Ja, sluta vara så dj-a anti-copy så ska du se att det funkar!! :-)

Om jag ska vara seriös så låter det som att du försökt spela ntsc-spel på en tv som inte klarar dessa signaler (en pal-tv).

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

Ok, tack för infot

Kanske dags att skaffa ny TV snart hehe. Har en ca 10 år gammal Bang&Olofsen Beovision MX 5000. Ganska fin men börjar väl bli lite omodern.

Liknande diskussioner

1. Messiah 1 eller Messiah 2 pro??? Vad är skillnaden
    By Alundra_isa in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2003-02-08, 16:56
  2. Messiah eller Messiah 2 ?
    By O-gR in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-12-15, 20:20
  3. Fullskärm?
    By Bill Rey in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-21, 18:06
  4. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 18:30
  5. MESSIAH kommer!
    By Redcheat in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2001-12-26, 12:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner