Någon som har något säkert sätt att identifiera D3-2 driven på wii?
Bara avsaknad av tryck på kvarvarande chip stämmer inte.. Flera drivar med serienummer runt LEH280 har fungerat utan kretskortbyte..
Någon som har något säkert sätt att identifiera D3-2 driven på wii?
Bara avsaknad av tryck på kvarvarande chip stämmer inte.. Flera drivar med serienummer runt LEH280 har fungerat utan kretskortbyte..
Last edited by magnufs; 2010-03-07 at 19:28.
Använda ett drivekey och kolla om det fungerar eller ej?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Det är ganska enkelt att identifiera en D3-2 drive, den saknar nämligen ett chip som finns på de andra drivarna, Precis bredvid kontakten för flatkabeln till driven finns det normalt ett svart fyrkantigt chip som är ca 25x25 mm där man bland annat kan trycka dit ett lödfritt wiikey2 normalt sett, på D3-2 är chippet bortaget helt.
Men man kan också söka på föjande websida för att se vad man har för drive: http://www.wiidrives.com
Bild D3-2 drive:
Bild D2C drive:
Hoppas det var till någon hjälp
Ja det vet jag.. men den krets som finns kvar saknar tryck..
Strunta i vad som är och inte är tryckt på chippen, saknas chippet som sitter mellan det stora chippet och flatkabelskontakten så är det en D3-2
Ni som inte har koll på vilka modeller som finns kanske borde läsa innan ni svarar..
HUR KAN MAN SKILJA PÅ D3 OCH D3-2?
Kom inte och säg att chippet saknas för det gör det på D3 modellerna..
Vad skiljer mellan d3 och d3-2 förutom programvara?
Uppenbar skillnad? d3-2 kan inte chippas!
Last edited by magnufs; 2010-03-07 at 19:29.
Bookmarks