Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: M3i Zero flash-blinkar bara i 3 sekunder...

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    M3i Zero flash-blinkar bara i 3 sekunder...

    ... och ingenting händer.

    Jag köpte ett M3i Zero från PSXcare för ett par veckor sedan till barnens DS Lite inför långsemestern till Thailand. Nu de sista kvällarna före avfärd sitter man förstås och ska försöka få igång kortet.

    Jag har fixat ett rent 2GB-microSD-kort, formatterat till FAT32 och laddat ned SYSTEM-mappen och F_CORE.DAT och följt alla instruktioner till punkt och pricka. När flashningen börjar blinkar den röda lysdioden snabbt i cirka tre sekunder (alltid sex blinkningar). Sedan slutar det att blinka. Enligt forumen ska det blinka i 15-30 sekunder.

    Jag har prövat med olika F_CORE.DAT, börjat om från början flera gånger, men det blir alltid samma resultat. När jag stoppar i cartridgen i DS Liten (har prövat med två olika) så händer ingenting, no DS card. Jag har prövat att peta in ett vikt papper för att vara säker på att kortet får kontakt, men utan att något sker.

    Vad kan vara fel? Jag misstänker att det är hårdvarufel på flashkortet.

    Femhundra spänn åt skogen och sura ungar på semestern. Inte vad jag hade väntat mig.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är helt klart något fel på kortet, ta en sväng förbi butiken så hjälper vi dig, antingen får du ett nytt eller så hjälper vi dig programmera den, om det är så att något blivit fel på den F_CORE.DAT filen som du lägger in...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, hade en kund inne idag med exakt samma fel. Kanske var din fru, hoppas det, för det kortet bytte jag efter test ut mot ett nytt fungerande. Kontakta oss annars för det där måste vi ju hinna lösa åt dig!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. G6 Flash...
    By Draob in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-25, 18:23
  2. Blinkar bara orange
    By Zerblatt in forum Xenium Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-17, 20:17
  3. Min xbox bara blinkar!! *hjälp*
    By who_carres in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-21, 17:55
  4. blinkar rött sen bara grön blink
    By jockeo in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-07, 08:26

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •