Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
såja nu har jag uppdaterat allt och den fungerar som den ska.
som tur va jag inte bannad.
En fråga bara , Om man har kvitto som visar en tidigare flashining . Får man rabatt då på psxcare ? Typ 350 kr istället för 400 kr.
Jag läste det nånstans , gäller det också med LT ?
Du behöver inte ens kvitto, vi sätter ett klistermärke på alla 360 vi flashar. Sitter märket där det skall så får du rabatt.
När det gäller LT så gäller uppdateringspriset 350:- endast om vi kan hitta filerna från senaste flashningen (och det gör vi om vi inte lyckats krasha en hårddisk innan vi hann ta backup på just dina filer).
Bäst är om du tagit med ett eget usb-minne så du får filerna med dig hem när du flashar LT första gången.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Jaha, nu blev det lite rörigt. Samma sak varje gång man ska köra en flashning om man inte håller sig uppdaterad. :P Jag har en Lite-on 83850C, inte säker på om det är v1 lr 2. Jag har iaf läst ur alla Inquiry.bin och dummy.bin m.m och erase:at driven. Sedan så spoofade jag en hitachi drive med 1.51 i för att köra med tillfälligt tills en nyare firmware kom ut till Lite-on. Och nu har det ju gjort precis det. Så är det bara att läsa in iXtreme LT till driven nu eller är det nåt jag måste tänka på mer? Går det att göra med Jungle Flasher. Alla scenarion är ju så olika och det är lite svårt att hitta bra info. Tur att det finns så många proffs här!
Jag undrar hur det går till om man ska lägga in DLC spel i boxen ? Ska man bränna den på en dual layer skiva eller hur går det till. Tänkte bränna AC2 : Battle of forli DLC men jag vet inte hur detta går till.
Obs. Jag har en flashad LT FW elite .
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
DLC är inte samma sak som ett spel, utan DLC är enbart expansioner till spel, dessa kommer ofta till stora titlar på skiva, tillsamans med spelet (dock ej t.ex. låtar till Guitar Hero/Rockband etc.) du kan nog vänta dig att assassins creed 2 kommer komma ut som "Game of the year edition" då MED expansionen, det samma för dragon age med dess expansioner... men det är inget garanterat, och det kanske inte kommer förrns nästa år... eller i slutet av året...
vad gäller JTAG hacket är det inte så himmla dyrt, det är däremot jobbigt att hitta en maskin som det fungerar på i dagsläget, man arbetar dock på att komma åt flera boxar med liknande lösningar...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
vad är det för skillnad på iXtreme 1.61 och iXterme LT ?
jag har iXtreme 1.61 och jag vet att jag har antingen Samsung elr hitachi läsare
är det ett måste att updatera då ?
Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan
Spelar du inte på Live behöver du med andra ord inte uppgradera.
ok tack för snabbt svar!
Google is your friend!
okej då har jag samsung
Hej alla , Är det något nytt på gång ? Något nytt som hänt angående Iextreme LT ? Har den nya abgx360 kommit ut än ?
inget nytt om LT annat än det som vi skrivit här redan... det vill säga den är aningen säkrare om man använder Calibration Data också... som man bara får fram om man moddar från början och kör med liteon 9k lödningarna...
vad gäller ABGX360: nej, det har inte kommit en ny officiell version av den ännu, för updates på den fronten kan du titta in här: www.abgx360.net
Google is your friend!
"C4eva presents, in association with Team Jungle and Team Xecuter: BenQ iXtreme LT - http://bit.ly/9623j2" taget från http://twitter.com/TeamJungle
För de som rörs av det
Perfa!!!
Google is your friend!
Sitter nu i valet och kvalet om jag ska köra 1.6 NS eller LT till min BenQ. Var det problematiskt att flasha om en LT flashad drive (till t.ex. 1.6 NS) när den väl är flashad? Min drive har någon tidigare iXtreme så jag antar att prioritet 1 är att läsa ur nuvarande firmware och nyckel? Jag kommer EJ att spel på Live.
PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
Google is your friend!
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Google is your friend!
Hoppas på LT till Samsung snart med, eller är det bara att glömma?
har jag rätt eller fel nu, men det är väl sant att det kommer bli problem att läsa ur nyckeln med ixtreme lt på lite-on läsare? oavsett vilken version det är? däremot om man redan har nyckeln kan man väl erasa o writea om det skulle behövasd i framtiden?
fan att benq lt kom, jag flashade om till 1.61 redan igår -.- får väl göra det imorgon.
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Google is your friend!
Google is your friend!
Bookmarks