Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: FW toolbox hittar 1 sector bara! Hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    FW toolbox hittar 1 sector bara! Hjälp

    Hej!

    Jag försöker flasha min xbox med FW toolbox.

    När jag ska göra restore på firmware så söker jag först efter sectorer. Där hittar programet bara 1 sector. Enligt en guide så ska den hitta minst 8 för att man ska kunna flasha korrekt.

    Testade då JF istället och där när jag ska återställe så får jag meddelandet unlock failed!

    Har bootat med slax och är i mode-b. Windows hittar driven o jag kan spela upp filmer i den också.

    Har suttit flera dagar nu med detta men blir inte riktigt klok.

    Någon som kanske vet något?

    Tack.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En Hitachidrive alltså? Vilken modell? v79 kräver väl något extra steg (har inte kört de senaste jungleflasherversionerna själv, sist jag flashade v79 körde vi diverse separata program som spelade upp ljudfiler m.m. för att unlocka den helt)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För hitachi 79 måste man fortfarande köra den där skivan, skillnaden med jungleflasher är att den har command prompt delen inbyggt, tror inte den har media spelare dock...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hallå!

    Det är en Hitachi 47DH drive.

    Vet inte om det är något annat att göra, hörde att det finns unlock tools osv.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    släden måste vara helt ute när du klickar påp mode b, då går den in automatiskt och sedan skall läsaren vara i mode b.

    Kör du i WinAPI eller PORTIO ? (har du avinstallerat drivrutinerna måste du köra i PortIO.)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den är redan flashad alltså.

    Då måste du använda xtremefirmwarens inbyggda variant för att sätta sig i mode-b, inte hålla på och klicka i jungleflasher (men det kanske fungerar ändå).

    Ge ström till dvdläsaren
    Tryck ut släden
    Stäng av strömmen
    Sätt på strömmen igen (med släden fortfarande uteNu skall den vara i mode-b och bete sig vettigt med tex fw toolbox.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag löste det!

    Bytte till en annan dator till att börja med. Hade i början samma fel där men på nåt höger eller vänster så lyckades jag med JF!

    Höll på att ge upp ett tag där känns som att jag testat allt, fråga mig inte hur jag gjorde exakt hehe fipplade med allt möjligt, riskabelt men lönsamt!

    Tack för hjälpen

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Förtydligar

    För att få en Hitatchi i Mode-B så man kan läsa ur mjukvara på 46-78 Slaxar man läsaren först så den hamnar i Mode B o kör ett orginalspel i läsaren innan man läser ut mjukvaran.
    Är läsaren redan flashad räcker det med att ejecta släden, stänga av strömmen till kittet o sedan stoppa i ett orginalspel o sen slå på den igen, den drar då in släden och visar att den dels är flashad sen tidigare o att den är i mode B o kan läsa/skrivas.

    Alla läsare utom 78-79 kan ställas i Mode B med hjälp av CK3 kitten utan att behöva slaxas innan då denna funktion är "nbyggd" i Connectivity kitten. ( Light och Pro )


    Hitatchi 79 är de enda bråkiga som kräver 79Unlock skivan med ljudspår.
    Åter igen Slaxa, Ejecta släden *två klick* stoppa i 79 unlock skivan, skjut in släden, detecta läsaren nu i windows, spela ljudspåret helt en gång, spela upp igen men pausa direkt o stäng Mediaspelaren, Ejecta, stoppa i orginal ( Skriv 79 unlock enhetsbokstav i dos ) skjut in släden o du är på bana för att kunan läsa ur o skriva mjukvara...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    dragonslayer Guest
    Förtydligande:

    Mode-B genom helt öppen lucka kom med iXtreme v1.0
    detta ändrades med iXtreme v1.5 till halvt öppen lucka

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag använde mig inte utav Slax denna gång. Startade bara JF tryckte send mode-b sen öppnade jag läsaren och tryckte OK så som det stog man skulle göra så den stängdes automatiskt, ingen kit ingenting. Den hamna i mode-b ändå.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi kör Hitatchisar i DOS promptat fönster.
    Vår metod kan skilja sig mot andra som kör allt i JF men funmgerar stabilt tycker vi.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    altså min erfarenhet är väl att JF är relativt stabil numer MEN strular det i JF så brukar det lösa sig i program som körs i DOS. Det är ju sällan JF i sig som är problemet utan det är windows kompabilitet som brukar ställa till det genom att hänga sig eller annat. (sedan vi installerade win7 så tror jag aldrig att det skitit sig med JF).
    Kan tom köra liteon med drivisarna aktiverade nu utan att det hänger sig, om det beror på JF, Win eller kortets drivisar vågar jag dock inte säga eftersom vi nyligen bytt ut VIA-korten till nya.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Win7 o 64Bit har jag hört folk ha problem med.
    UAE settings till lägsta o kör allt som Administratör" kan hjälpa på 32Bit Os.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hitachi 79:an problem! Hjälp sökes :)
    By halwar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 17:26
  2. Flash 0078 hjälp!!
    By eddy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 19:04
  3. Xbox Duo X2 HjÄlp
    By JohnnyF in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-12, 23:03
  4. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •